Toon posts:

'Buzz' geluid uit PC bij hoge CPU belasting

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gisteren mijn P4 1.8GHz machine voorzien van een Zalman CNPS6500A-Cu fan en een zalman PSU.

Werkt allemaal zeer netjes, alleen merkte ik net dat er uit de kast een soort 'Buzzz' geluid komt wanneer de CPU zwaar belast wordt..

Met het luisteren in de kast waar het geluid vandaan komt heb ik nog niet kunnen vinden waar het nu precies vandaan komt..

Iemand enig idee?

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Kan het niet komen door de fan zelf?

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 12:09 schreef Sjnirk het volgende:
Kan het niet komen door de fan zelf?
Denk het niet, de fan is superstil, en het geluid treedt alleen op bij zware cpu belasting, en dan niet omdat er iets harder gaat draaien ofzo, zo gauw als de cpu op 100% staat hoor je het, valt de belasting weg, dan is ook direct het geluid weg..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me dat het inderdaad van de fan afkomt. Veel P4 plankjes hebben de optie om de fan harder te laten draaien naarmate de CPU zwaarder wordt belast (lees: heter wordt).

Installeer zo'n diagnostisch programma zoals Motherboard Monitor en check de ventilator toerental, terwijl je de CPU belast :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 12:44 schreef BalusC het volgende:
Lijkt me dat het inderdaad van de fan afkomt. Veel P4 plankjes hebben de optie om de fan harder te laten draaien naarmate de CPU zwaarder wordt belast (lees: heter wordt).

Installeer zo'n diagnostisch programma zoals Motherboard Monitor en check de ventilator toerental, terwijl je de CPU belast :)
Helaas dit is het niet, de fan gaat niet harder draaien als ik de machine zwaar belast. Als ik de fan harder laat draaien (er zit zo'n potmeter geval van zalman tussen) dan maakt deze wel meer geluid, maar dat is een ander geluid..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In dit geval: kun je het geluid niet localiseren? (ben zelf doof, dus weet niet echt of de goedhorenden dat kunnen, maar lijkt me wel ;) ) Ik zou de fan van de powersupply en de harddisks eens goed beluisteren :)

Verwijderd

dit heb ik ook in zeer lichte mate,het zijn de fans bij(voeding,case,en mischien ook cpu)
want bij mij gaat het +12 lichtjes omhoog bij veel belasting,kan je niks aan doen

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik heb hetzelfde aan de hand met mijn PIII 1G.
Bij hoge CPU belasting hoor je een 'BUZZZZ' achtig geluid. En ik heb een Taisol CGK760092.
Net alsof er iets stoort op je speakers.

Ik hoor dit alleen maar als het heel erg stil is. Maar het geluid is er. Rara wat is dit???

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Pagina: 1