128 MB DDR i.c.m. 64 MB R8500 le Probs

Pagina: 1
Acties:

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
Ik heb onderstaande config, en ervaar in heel veel spellen dat de hd heel de tijd aan het pagen is, ik krijg zelfs de waarschuwing dat er te weinig virtueel geheugen beschikbaar is. Dit had ik met mijn GF2 MX 32 mb niet. Ook wanneer ik een bocht om ga in een spel (bv RTCW) dan gaatie eerst even ratelen en dan loopt het na een tijdje pas weer soepel. Ik heb het gevoel dat mijn kleine hoeveelheid werkgeheugen mijn videokaart wat tegenhoudt ik prestaties. In 3d mark 2k1 heb ik wel een keurige 7500 punten onder Win2k, maar daar wordt denk ik wat minder werkgeheugen aangesproken. Mijn vraag was. Moet ik dit oplossen door DDR erbij te kopen of is er wat aan de drivers/instellingen te veranderen waardoor het wel goed draait?

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Koop een reepje DDR geheugen erbij en het probleem is weg.

• J-rom
Op zondag 24 maart 2002 12:01 schreef Fest het volgende:
Koop een reepje DDR geheugen erbij en het probleem is weg.
Is het niet op een andere manier op te lossen?

Verwijderd

Dit is echt veels te weinig geheugen voor die bak. 256 is echt minimaal en het liefst meer.

• J-rom
ik weet dat het nie veel is, maar waarom komt de kaart 3dmark dan zeker niet onaardig door? Is dat idd omdat dat minder ram vraagt dan een compleet spel dat je draait?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
3dbenchmark gebruikt de kaart om te benchmarken en niet de ram. Koop gewoon 128 erbij want RTCW is niet te spelen met 128 ram ook al heb je een overkill vga-kaart

dikzak

• J-rom
3dmark moet uiteraard toch ook ram aanspreken om van alles en nog wat in te laden.. of niet :?

edit:

en hoe moet dan worden verklaart dat ik er met mijn gf2mx geen last van had :S

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:30

Vos

AFCA

Koop er een 128MB reepje bij;
Defrag je HD eens;
Install windows eens opnieuw;
Check je DMA settings en Via drivers;
"Tune" je bios met wat instellingen.