Toon posts:

extern modem uit = pc automatisch aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pc ATX + extern modem (com1). PC geaard.

Sluit alles aan. Stekkers erin.
Ik zet het modem aan en dan de pc aan.
De pc gaat niet aan. zet ik het modem uit nadat ik een keer op de aan/uitknop van de pc heb gedrukt gaat de pc uit zichzelf aan en kan ik gewoon werken. |:(

Zet ik de pc uit en zet ik hem iedere keer binnen 4 sec. weer aan doet ie het gewoon wacht ik langer dan 4 seconden moet ik eerst weer de spanning van m'n pc en modem afhalen. modem aan, pc aan, modem uit, en dan gaat de pc uit zichzelf aan. Als ik daarna het modem aanzet werkt alles gewoon.

Nou is dit wel simpel op te lossen door te zeggen van zet eerst je pc aan en dan je modem maar ik zou graag willen weten hoe dit komt plus daarbij ik heb zo'n stekkerblok liggen wat ik op het laatst gewoon uitzet dus mijn modem gaat altijd aan voordat m'n pc aangaat.

Soms doet ie het wel gewoon goed. (1 op de 20 keer)

Hoe o hoe kan ik dit nu oplossen?

Alvast bedankt,

Herman :)

• svandewouw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 14:20
Wat je zou kunnen proberen is in de BIOS
bij de optie "power management" alles uitschakelen.
En de optie Powerbutton op 'instant off' zetten.

Vooral de optie "wake-up" by modem uitschakelen.
Deze optie kijkt namelijk of er iets over de com1 gaat
en dan met name de IRQ die daarbij hoort en laat zo de
computer starten. Als dit niet(goed) functioneert kan het zijn dat jouw computer idd niet wil starten.

suc6

Sebastiaan

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor je reactie Sebastiaan. Ik had zelf inderdaad net zoals jij zei in het bios alles al zo'n beetje geprobeerd. Alles wat met power/interrupts/wake on ring. Ook die powerbutton had ik beide mogelijkheden al geprobeerd. Het lukt gewoon niet. Ik heb hem ook op COM2 geprobeerd (niet dat dat zoveel verschil mag maken, maar je weet maar nooit) maar ook daar werkte hij niet goed.

Het belangrijkste vind ik eigenlijk:

Gaat mijn moederbord hierdoor niet kapot als mijn modem als het ware zorgt dat mijn pc aangaat? Ik heb van iemand gehoord nl. die ong. hetzelfde probleem had dat ie een nieuw moederbord kon gaan halen.

PS. Het heeft goed gewerkt!!! maar wat er veranderd is sindsdien?

Alvast bedankt,

Herman

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

en je mobo gaat echt niet kapot.
of hij start met een poewrbutton, modem of schroevedraaier maakt eigenlijk weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen zodat m'n pc weer normaal opstart?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zonder stekkerblok zal het probleem waarschijnlijk niet bestaan (omdat er spanning op het moederbord blijft staan)?
Heb je dat gesjekt?

http://www.aopen.nl/tech/techinside/wom.htm
Kijk dus eens of het lukt als je het modem gewoon aan laat staan (modem niet op de stekkerdoos)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb ongeveer ook zoiets gehad..
in bios dat wake @ modem ring uit staan

modem aan pc aan daarna pc uit en modem aan laten staan
werd er naar ons toe gebeld nix aan de hand

modem aan pc uit laten staan
werd er naar ons gebeld ging de pc aan :?

heel wired enzow
ik heb een Asus A7V

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor jullie reacties. Hij doet het nog steeds niet. Ik laat het stekkerblok al een paar dagen achter elkaar al gewoon aanstaan, dus dat kan volgens mij het probleem niet zijn. Ook heb ik die WOM al op enabled en disabled gezet maar dat maakt geen verschil. Ik heb het ook al met en zonder telefoonstekker in de contactdoos geprobeerd ivm dat Wake on modem maar ook dat weer zonder resultaat.

Iemand nog een ander idee? Anders zit er nog maar een ding op :'( een nieuw modem.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 25 maart 2002 20:22 schreef Bob_de_Bouwer het volgende:
Bedankt alvast voor jullie reacties. Hij doet het nog steeds niet. Ik laat het stekkerblok al een paar dagen achter elkaar al gewoon aanstaan, dus dat kan volgens mij het probleem niet zijn. Ook heb ik die WOM al op enabled en disabled gezet maar dat maakt geen verschil. Ik heb het ook al met en zonder telefoonstekker in de contactdoos geprobeerd ivm dat Wake on modem maar ook dat weer zonder resultaat.

Iemand nog een ander idee? Anders zit er nog maar een ding op :'( een nieuw modem.
of sloop de pin er af van de "ring indicator" (pin 9 d8 ik)
check of dat helpt

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie hulp maar ik heb maar een ander modempje op de kop getikt. Gelukkig doet ie het nu weer. Mzzl
Pagina: 1