Ik heb een servertje thuis staan waar ik een nieuwe CPU op wil zetten. Ik moet dan een nieuwe BIOS flashen. Normaal geen probleem, maar nu blijkt dat de FDD CONTROLLER van het mainboard niet werkt
. Servertje draait onder Windows2000 Server en de C: schijf is NTFS
.
Ik heb al geprobeerd een FAT partitietje aan te maken en daar de bootflop image op te zetten en dan te booten van deze partitie: Dat werkt niet (PC reboot spontaan bij kiezen van deze partitie)
.
- Ik heb niet nog een andere PC met hetzelfde mainboard ergens (ook niet in familiekring of zo), dus de chipwisseltruuk gaat niet werken.
- Heb FDD en FDD cable al vervangen: Het is ECHT de controller
.
- Onder Windows 2000 zowel normaal als safe mode gaat het ook niet.
- Ja, ik heb de search gebruikt
(Dit even voor iedereen die "gebruik de search" op zijn klembord heeft staan en niet kan wachten om weer te kunnen plakken!!
)
Kan ik anders even een andere HDD erin douwen waar alleen een systeem op staat (Dus: Fdisk -> Format -> SYS c:), en dan daarvanaf de BIOS flashen? (Ik ben er altijd van uit gegaan dat je van A: MOET starten, maar weet niet eens zeker of dat wel zo is.)
Zijn er andere programma's die wel onder windows zouden kunnen flashen?
Ik heb al geprobeerd een FAT partitietje aan te maken en daar de bootflop image op te zetten en dan te booten van deze partitie: Dat werkt niet (PC reboot spontaan bij kiezen van deze partitie)
- Ik heb niet nog een andere PC met hetzelfde mainboard ergens (ook niet in familiekring of zo), dus de chipwisseltruuk gaat niet werken.
- Heb FDD en FDD cable al vervangen: Het is ECHT de controller
- Onder Windows 2000 zowel normaal als safe mode gaat het ook niet.
- Ja, ik heb de search gebruikt
(Dit even voor iedereen die "gebruik de search" op zijn klembord heeft staan en niet kan wachten om weer te kunnen plakken!!
Kan ik anders even een andere HDD erin douwen waar alleen een systeem op staat (Dus: Fdisk -> Format -> SYS c:), en dan daarvanaf de BIOS flashen? (Ik ben er altijd van uit gegaan dat je van A: MOET starten, maar weet niet eens zeker of dat wel zo is.)
Zijn er andere programma's die wel onder windows zouden kunnen flashen?