Toon posts:

[EL] Help mij ff een schema te maken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok, hiers wat ik heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2065704237

( 1 = 2 en 2 = 1 )

ik wil graag dat als ik op 1 klik hij op 7 volt ( de fan ) gaat draaien en als ik op 2 klik, hij op 12 volt gaat draaien. en dat er bij 7 volt een geel ledje gaat branden en bij 12 een rood. kan iemand een schemaaaaaatje voor me maken en posten? :? tnx :9

ik kwam er zelf niet uit :( wel dat ze allebij gaan branden bij 12 en 1tje bij alleeb 7

(btw dit heb ik 4 keer)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Kijk eens op Fanbus voor het wisselen van de kleur van de LED en ook voor 12V/7V ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 11:18 schreef Rave17 het volgende:
Kijk eens op Fanbus voor het wisselen van de kleur van de LED en ook voor 12V/7V ;)
hhm ik zag alleen van die bio color maar ik wil nog wel es kijken ( mijn switch heeft niet 6 uitgangen, maar 3 )

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
[SCHEMA] >> [EL].

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ghehehehe :D

Lekker gemaakt, die tekeningetjes :P

Maar volgens mij staat er wel iets in de search... Ben zelf ff bezig, dus kan ook ff nix in mekaar soepen.

Maar denk wel: Je kunt die ledjes volgens mij niet in serie met die fans schakelen ofzo... Want dan gaat óf je LED naar de knoppen door het hoge amperage, of je fan draait niet door het lage amperage...

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Op zondag 24 maart 2002 11:20 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

hhm ik zag alleen van die bio color maar ik wil nog wel es kijken ( mijn switch heeft niet 6 uitgangen, maar 3 )
dan zal je de led met een weerstand parallel aan je fan moeten sluiten, of een relais gebruiken. Transistor schakeling die werkt als relais zou ook kunnen, maar het makkelijkste is gewoon parallel met weerstand.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 11:26 schreef Mephix het volgende:

[..]

dan zal je de led met een weerstand parallel aan je fan moeten sluiten, of een relais gebruiken. Transistor schakeling die werkt als relais zou ook kunnen, maar het makkelijkste is gewoon parallel met weerstand.
maak plz ff een schematje 'kben 14 en ik snap nie wat een transistor schakeling is... kep dit wel gezien: (zonder leds) Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1407537927

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 11:32 schreef Phreak het volgende:
Even rustig aan mensen..
mast3r: Je hebtblijkbaar niet genoeg kennis, begin er dan ook niet aan.
wrong topic???

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Op zondag 24 maart 2002 11:33 schreef MasterOverdrive het volgende:

[..]

wrong topic???
O-)

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

ik ga tekenen ;)

[edit1]
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2926154487

je kan met die schakelaar die jij hebt NIET je ledjes aansluiten, dan moet je er eentje hebben met 6 aansluitingen(dus 2 polig).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 13:03 schreef KingOfDos het volgende:
ik ga tekenen ;)

[edit1]
[afbeelding]

je kan met die schakelaar die jij hebt NIET je ledjes aansluiten, dan moet je er eentje hebben met 6 aansluitingen(dus 2 polig).
oh dat komt mooi uit, want ik heb de schakelaars besteld bij conrad, en ik las in dat meeltje: :9 2 pollig!
code:
1
2
3
4
5
6
Aantal     Bestnr.     Euro   Hfl.   Artikelnaam
------------------------------------------------------------------
     1     527556-89   3,45   7,60   EURO-PRINTPL. DIN 41 612
     4     700258-89   14,20  31,29  WIPSCHAKELAAR I-0-II 2POL.
     3     744026-89   1,47   3,24   STIFTL.2X10P
------------------------------------------------------------------

en nog wat (besteld) ;) maar dat hoef je (nog) nie te weten :Y)

en uhm 2 pollig is dus 6 punties, en dan kan't dus wel volgens fanbus.com! :D
Pagina: 1