Ik heb gisteren mijn nieuwe Asus a7v333, AthlonXP 2000+ en 512Mb kingston CAS2 DDR geheugen opgehaald bij Informatique, en ik krijg het zaakje maar niet aan de praat. Ik krijg geen beeld, wat ik ook probeer.
Voor het gemak heb ik alle dingen zoals HD, FDD en cdrom losgekoppeld. De enige aanwezige kaart is een Leadtek Ti200. Wanneer ik de PC aanzet gaan alle fans (cpu cooler en voeding) netjes draaien, maar komt er geen beeld. Na ongeveer 10 seconden komt er een (slecht verstaanbare) stem uit mijn PC-speaker die "system failed CPU test" blijft herhalen.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- het systeem "jumperless" op laten starten.
- de jumpers op 100 en 133MHz gezet.
- gecontroleerd of ALLE jumpers op default staan.
- gechecked of het voltage goed staat. Die staan op de default 1.85 volt.
- de PC aangezet zonder CPU. Het moederbord begint meteen te bleren "no CPU installed".
Ik heb niet de mogelijkheid om onderdelen uit te wisselen, mijn andere twee PC's zijn allebei intel-based met SDRAM.
Verder heb ik de messageboards op Tweakers, Ars Technica en Hardocp doorgespit... ook al niets. Maar ja, da's niet zo raar met een moederbord dat nog maar net op de markt is.
Het moet volgens mij een van de volgende dingen zijn:
- CPU stuk (ik heb de core bekeken met een loeb, ik zie geen beschadigingen)
- mobo stuk (denk het niet, hij ziet het wel als er geen CPU aanwezig is)
- een te "jonge" bios-revisie die de 2000+ niet kent en daardoor niet aan wil.
Heb ik iets over het hoofd gezien of wordt dit een retour naar Informatique? Zo ja, welk onderdeel?
Alvast bedankt voor de hulp en suggesties.
Voor het gemak heb ik alle dingen zoals HD, FDD en cdrom losgekoppeld. De enige aanwezige kaart is een Leadtek Ti200. Wanneer ik de PC aanzet gaan alle fans (cpu cooler en voeding) netjes draaien, maar komt er geen beeld. Na ongeveer 10 seconden komt er een (slecht verstaanbare) stem uit mijn PC-speaker die "system failed CPU test" blijft herhalen.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- het systeem "jumperless" op laten starten.
- de jumpers op 100 en 133MHz gezet.
- gecontroleerd of ALLE jumpers op default staan.
- gechecked of het voltage goed staat. Die staan op de default 1.85 volt.
- de PC aangezet zonder CPU. Het moederbord begint meteen te bleren "no CPU installed".
Ik heb niet de mogelijkheid om onderdelen uit te wisselen, mijn andere twee PC's zijn allebei intel-based met SDRAM.
Verder heb ik de messageboards op Tweakers, Ars Technica en Hardocp doorgespit... ook al niets. Maar ja, da's niet zo raar met een moederbord dat nog maar net op de markt is.
Het moet volgens mij een van de volgende dingen zijn:
- CPU stuk (ik heb de core bekeken met een loeb, ik zie geen beschadigingen)
- mobo stuk (denk het niet, hij ziet het wel als er geen CPU aanwezig is)
- een te "jonge" bios-revisie die de 2000+ niet kent en daardoor niet aan wil.
Heb ik iets over het hoofd gezien of wordt dit een retour naar Informatique? Zo ja, welk onderdeel?
Alvast bedankt voor de hulp en suggesties.