Wat betreft die tijden bij de topics: Met het script zoals het nu is, is dat niet mogelijk. Om de doodeenvoudige reden dat die informatie (de tijden) niet beschikbaar is in het XML bestand waar de informatie wordt uitgehaald. Met PHP zou je het wel kunnen maken, alleen gaat dan het nut van het script verloren, namelijk dat het cliënt-side is. Met PHP heb je altijd weer een webserver nodig om de php instructies te kunnen verwerken, of iemand moet het op een PHP ondersteunde server zetten en het er nooit meer afhalen.
Hè bedankt, ik heb de tabel op 250 gezet, en nu werkt ie goedOp maandag 25 maart 2002 01:43 schreef GerwinPrins het volgende:
Om die scrolbalken weg te krijgen moet je de tabel iets kleiner maken hij staat nu op 500.
Het enige probleem is dat er geen refresh bij mij plaatsvindt
Iemand misschien enig idee hoe het komt dat de refresh niet werkt?
/edit
Ik heb wel een idee: als ik naar de source kijk in IE6 dan zie ik helemaal geen inleidende tags staan, het begint meteen bij <body> en de afsluitende </body> is er ook niet. Aangezien de refresh er niet is weet IE6 ook niet dat 'ie moet refreshen.
/edit
verder wel een klasse prog
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
vang!Op maandag 25 maart 2002 12:56 schreef CBA het volgende:
[..]
FlipFlap kan je ff de source online gooien ?
ff niets
Bedankt !!Op maandag 25 maart 2002 16:53 schreef FlipFlap het volgende:
vang!
Ik krijg wel deze error ...
Dit is wel op een linuxbakje ...Nieuwsitems
Fatal error: Call to undefined function: xmldocfile() in /tweakers.php on line 14
Ja, dat begrijp ik ook welOp maandag 25 maart 2002 16:46 schreef MickMack het volgende:
lol! (no flame intended). Je kijkt bij de verkeerde source. Als het goed is klik jij met de rechter muisknop op de pagina en kies je dan voor 'view source'. Dan krijg je de source van de output van het script. Open het HTML bestand maar eens met notepad, dan krijg je wel de juiste source
Iemand enig idee waarom de refresh niet werkt? (Win2K, IE6)
Op maandag 25 maart 2002 17:01 schreef CBA het volgende:
[..]
Bedankt !!
Ik krijg wel deze error ...
Fatal error: Call to undefined function: xmldocfile() in /tweakers.php on line 14
Dit is wel op een linuxbakje ...
Ik deed het even uit mijn hoofd, maar het moet php_domxml.dll zijn. Daar zitten de XML functies in die in mijn script gebruikt worden.Op maandag 25 maart 2002 12:23 schreef FlipFlap het volgende:
Nadeel van mijn www.doublef.dhs.org/tweakers.php pagina is wel dat je die op een webserver met php (inclusief dl_xmlcom extentie) moet draaien.
ff niets

Maare echt beters dat je dit nu op je desktop kan zette!
Linkie
heb je een link naar deze extensie voor linux ?Op maandag 25 maart 2002 18:31 schreef FlipFlap het volgende:
Ik deed het even uit mijn hoofd, maar het moet php_domxml.dll zijn. Daar zitten de XML functies in die in mijn script gebruikt worden.
http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.1.2.tar.gzOp maandag 25 maart 2002 23:07 schreef CBA het volgende:
[..]
heb je een link naar deze extensie voor linux ?
Maar verder dan dat kom ik niet. Ik ben zo'n lame geef-mij-maar-pre-compiled-windows-variant-figuur.
ff niets
- Forumcode (bijv. [SA]) is klickable
- Aantal replies erachter
Download the changed Tracker.zip
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU
......
- Forumcode (bijv. [SA]) is klickable (geleend)
- Aantal replies erachter (geleend)
- Tijd notatie (geleend)
- AD compatible (beetje zelf)
- refresh in IE6 werkt (nog) niet...
http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got/tracker.zip
Alleen nu geeft ie geen nulletjes bij de tijd notatie

Als je dat lukt, mail um ff naar nielsnl82@hotmail.com
Thnx!
M'n Oma is een site aan het haken.
Hehe, eindelijk iemand bij wie de Tracker het ook nog niet doet in IE6. Ik begon even te denken dat het aan mij lag.Op donderdag 28 maart 2002 03:40 schreef NelisNL het volgende:
...
...
Hoe krijg ik nou precies PHP aan de praat in IIS (w2k server)? Ik heb een beetje gezocht, maar ik kom er nog niet helemaal uit....Overal lees ik over Apache enzo maar iis heel weinig.
Ik heb php4_isapi.dll geïnstalleerd op mijn website voor de .php extensies.
Nou lees ik ook dat ik php_domxml.dll moet registreren in php. Maar hoe? Ik heb deze file gedowned van php.net (de hele package). De installere heb ik ook gebruikt, maar kreeg een melding dat het niet helemaal goed gegaan was en dat ik het handmatig moest installeren.
Ik krijg in ie5 nog steeds error on page.
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Er van uitgaande dat je php wel aan de praat hebt gekregen, moet je de php.ini in de windows directory bij extentions de ; voor php_domxml.dll verwijderen. Als dan bij het herstarten van IIS foutmeldingen geeft moet je ff controleren of de path instellingen van de extenties goed staan (staat een stukje boven het deel waar je de ; net verwijderd hebt).Op donderdag 28 maart 2002 08:33 schreef Xtremelead het volgende:
Ik ben een behoorlijke PHP n00b
Hoe krijg ik nou precies PHP aan de praat in IIS (w2k server)? Ik heb een beetje gezocht, maar ik kom er nog niet helemaal uit....Overal lees ik over Apache enzo maar iis heel weinig.
Ik heb php4_isapi.dll geïnstalleerd op mijn website voor de .php extensies.
Nou lees ik ook dat ik php_domxml.dll moet registreren in php. Maar hoe? Ik heb deze file gedowned van php.net (de hele package). De installere heb ik ook gebruikt, maar kreeg een melding dat het niet helemaal goed gegaan was en dat ik het handmatig moest installeren.
Ik krijg in ie5 nog steeds error on page.
Je hebt echter nog een probleempje als je een php versie van 4.1.1 of hoger hebt. Daar moet je namelijk de "name" en "content" anders aanroepen.
Met dank aan TheMrH heb ik een nieuwe file gemaakt.
www.flipflap.nl/zooi/Tweakers.zip
ff niets
Ik heb hier een work-around voor gemaakt. Ik heb een klok geintroduceerd die na een timeout een refresh doet...
Ik heb trouwens ook de code aangepast, zodat er geen document.write meer gebruikt worden, maar dat er geschreven gaat worden in een DIV tag. Werkt lekker.
Als m'n PC online is, kun je hem hier vanaf roven...
Heel erg mooi, eindelijk kan ik ook genieten van de GoT tracker. Hij doet het perfect!Op vrijdag 29 maart 2002 23:07 schreef ycode het volgende:
Ik heb de tracker helemaal naar mijn eigen wensen omgebouwd. Hierbij komt nog dat ik in IE6.0 draai (Active desktop dus) en dat de update niet werkt.
Ik heb hier een work-around voor gemaakt. Ik heb een klok geintroduceerd die na een timeout een refresh doet...
Ik heb trouwens ook de code aangepast, zodat er geen document.write meer gebruikt worden, maar dat er geschreven gaat worden in een DIV tag. Werkt lekker.
Als m'n PC online is, kun je hem hier vanaf roven...
Je hebt per ongeluk de nulletjes weggehaald die in de if else loop via document.write werden toegevoegd (zie ook mijn origineel: http://home.planet.nl/~leeu4298/Tracker.zip)Op donderdag 28 maart 2002 03:40 schreef NelisNL het volgende:
Ik heb um ook ff gemod...
- Forumcode (bijv. [SA]) is klickable (geleend)
- Aantal replies erachter (geleend)
- Tijd notatie (geleend)
- AD compatible (beetje zelf)
Alleen nu geeft ie geen nulletjes bij de tijd notatie, maar één van jullie kan dat vast wel ff fiksen...
Als je dat lukt, mail um ff naar nielsnl82@hotmail.com
Thnx!
Goede bestand heb ik gemaild.
1
| Hier stond opmaak verneukende code |
Hier, is dit wat je bedoeld?:Op zaterdag 30 maart 2002 23:48 schreef pietervl het volgende:
[..]
Je hebt per ongeluk de nulletjes weggehaald die in de if else loop via document.write werden toegevoegd (zie ook mijn origineel: http://home.planet.nl/~leeu4298/Tracker.zip)
Goede bestand heb ik gemaild.
code:
1 Hier stond opmaak verneukende code
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| if (q < 10 && r < 10) { document.write ("<TD width='35' align='left'><font face='tahoma'><font size='1'><font color='white'>"+"0"+q+":"+"0"+r+"</TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/"+ForumCode[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>[" + ForumNaam[c]+"] </TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/showtopic/"+TopicId[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>" + DefTopic[c] + " (" + repliesNo[c]+")" + "</A><BR>") } else if ( q < 10) { document.write ("<TD width='35' align='left'><font face='tahoma'><font size='1'><font color='white'>"+"0"+q+":"+r+"</TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/"+ForumCode[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>[" + ForumNaam[c]+"] </TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/showtopic/"+TopicId[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>" + DefTopic[c] + " (" + repliesNo[c]+")" + "</A><BR>") } else if ( r < 10) { document.write ("<TD width='35' align='left'><font face='tahoma'><font size='1'><font color='white'>"+q+":"+"0"+r+"</TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/"+ForumCode[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>[" + ForumNaam[c]+"] </TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/showtopic/"+TopicId[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>" + DefTopic[c] + " (" + repliesNo[c]+")" + "</A><BR>") } else { document.write ("<TD width='35' align='left'><font face='tahoma'><font size='1'><font color='white'>"+q+":"+r+"</TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/"+ForumCode[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>[" + ForumNaam[c]+"] </TD><TD><font size='1'>"+"<A HREF='http://gathering.tweakers.net/showtopic/"+TopicId[c]+"' target='_blank' style='text-decoration:none'>" + DefTopic[c] + " (" + repliesNo[c]+")" + "</A><BR>") } |
Oh, oops...Op zaterdag 30 maart 2002 23:48 schreef pietervl het volgende:
[..]
Je hebt per ongeluk de nulletjes weggehaald die in de if else loop via document.write werden toegevoegd.
[..]
Maar nu is er een volledige versie te vinden, op dezelfde plek...
Dus met:
Tijd toegevoegd.
Actice Desktop compatible.
Refresh werkt.
Aantal replys toegevoegd.
Clickable forum naam.
Veel plezier.
/edit: Tekst opgemaakt.
M'n Oma is een site aan het haken.
Hier is nu de goede code waarbij het vette aangepast is:
var p = Tijd[c];
var q = 2; //uren --> GMT+1 / zomertijd +1
var r = 0; //minuten
....
if (q == 24)
{
q = 0;
}
if (q == 25)
{
q = 1;
}
if (r == 60)
{r = 0;
}
Uitleg: Vanwege de zomertijd nog een uur extra erbij (over een halfjaar mag die er weer af) en daarbij kwam dat q (aantal uren) gelijk aan 25 kon zijn wat dan 1 u moest worden.
Verder is ook r opgenomen in het checken of deze niet gelijk aan 60 is, de kans hierop is 1/60 maar het blijft een kans, vandaar
De tijdfunctie is nu verbeterd. ipv +2 u bij de variabele tijd op te tellen zodat deze ook 24 of 25 u kon worden, wordt er nu 7200 seconden bij het startgetal opgeteld. Eigenlijk heel simpel en veel korter.
Een heel raar punt hierbij was dat als ik bij de tijd van laatste reply 7200 seconden optelde het script vast liep. Echter nu ik - -7200 doe werkt het wel. Bug?
Ook heb ik de kortere uren/minuten kleiner dan 10- check van ycode toegepast omdat die beter is.
Update 2
Ik heb alt tekst toegevoegd zodat als je over de link van een topic gaat je de volledige topic titel ziet.
Een topic titel mag maximaal 40 tekens lang zijn, anders wordt deze bij 40 tekens geknipt en worden er 3 puntjes toegevoegd zodat de lay-out altijd goed blijft.
Update 3
Als er een ' in de alt tekst zit stopt de alt tekst bij de ' omdat deze denkt dat hier het einde van de string is.
Nu wordt de ' vervangen door een `.
Linkie
Maar een website voor alle veranderingen is wel een kewl idee

hier is de [url="http://"http://www.tempelman.nu/GoT-Tracker.zip"]link [/url]
Het is de standaard Windows Ierland achtergrond met daarop een iframe die voor 40% transparant is. Had geen zin om dat AD erop te zetten en vind het er zo ook heel geinig uit zien.
Is het ook mogelijk (en zo ja hoe) om de gesloten topics ook weer te geven? In ACM's actiefpagina staan ze namelijk wel gewoon, en ik vind het wel handig om te zien dat ze op slot gaan en waarom.....
Alleen ik begrijp niet echt op welke manier ze er nu uitgefilterd worden en dus niet op mijn beeldscherm terechtkomen.
nikszolekkeralss.exe
Verwijderd
Volgens mij heb je een klein foutje gemaakt. Ik 'k wil niet lullig wezen maar je link is niet goed. linkhier is de [url="http://"http://www.tempelman.nu/GoT-Tracker.zip"]link [/url]
ja klopt.... maar die link is van 2 april en kan ik dus niet meer aanpassen.Op woensdag 17 april 2002 11:41 schreef Martin_Fox het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een klein foutje gemaakt. Ik 'k wil niet lullig wezen maar je link is niet goed. link
Ik denk dat ze niet in de XML versie van de Active Topics pagina staan (dan worden ze er dus door het script van ACM en jelmervos dat die genereert uitgegooid).Op woensdag 17 april 2002 10:56 schreef Alfredt het volgende:
Is het ook mogelijk (en zo ja hoe) om de gesloten topics ook weer te geven? In ACM's actiefpagina staan ze namelijk wel gewoon, en ik vind het wel handig om te zien dat ze op slot gaan en waarom.....
Alleen ik begrijp niet echt op welke manier ze er nu uitgefilterd worden en dus niet op mijn beeldscherm terechtkomen.
Rustacean
Verwijderd
Doet die refresh het nou wel of niet met IE6? De refresh doet het namelijk niet bij mij onder W2K.Op donderdag 18 april 2002 22:02 schreef s402461 het volgende:
Sorry foutje. Moet inderdaad iets meer geduld hebben.
maar ik ben dus ook bezig met proggen van mn AD.
Ik heb inmiddels MSN Buddies, t.net en fok.nl erop staan
en nu wilde ik net dus ook dit very nijs script erbij zetten.
Ik heb dus het echte script in een JS file gezet want anders word die pagina zo een zooitje.
Alleen krijg ik nu een conflict omdat zowel mn MSN script gebruik maakt van een onload event en ook dit GoT script een onload event opeist.
even voor de duidelijkheid:
1
2
3
4
5
6
| <SCRIPT language=VBScript event=onload for=window> If Not isDrawn_ Then isDrawn_=True DrawInitialState End If </SCRIPT> |
veroorzaakt een probleem met
1
| <BODY onload="GoT()" BGCOLOR="#00.....> |
iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
ik heb al verschillende pogingen gedaan en de search leverde weinig resultaten op
>> Democracy is so overrated >>
En kun je mij misschien wat tips geven om van www.comicon.com/newsarama/index2.shtml de headlines op het beeld te krijgen?
ik heb dat probleem inderdaad ook en ben er mee bezig, een voorlopige oplossing is om het aantal topics dat je weer laat geven te verminderen (PW en W&G willen nu zelfs al onder de 7Op maandag 22 april 2002 21:48 schreef Device het volgende:
Bedankt voor de leuke en handige applicatie. Ik heb er wat in zitten rotzooien om de tijd en aantal topics eruit te halen, maar op de een of andere manier zie ik iets over het hoofd en krijg ik daarna alleen nog maar een lege witte pagina. Zou jij me kunnen vertellen wat ik daarvoor precies moet veranderen?
en anders idd maar handmatig blijven refreshen.... helaas stopt hij daar dan ook mee....
Heb hem zelf nu ook op de desktop draaien
heb ik beetje lopen zoeken enzo
maar wat het bij dus was is dit:
1
| <META http-equiv="refresh" content="330;URL=#"> |
de URL=# veroorzaakt de fout. ik heb dit vervangen voor de complete URL, sindsdien werkt het als een zonnetje
en kan iemand mij nu nog helpen met het probleem van die dubbel onload, zie paar reply's hierboven
>> Democracy is so overrated >>
Ik zit echter wel met een grote lege ruimte aan de linkerkant, zodra ik dat window kleiner maak komen er scrollbalken in beeld. Nog erger dus.
Ik zag iets van overflow = scroll in het script staan. Nu weet ik alleen hoe ik in platte html framesets kan laten stoppen met scrollen, maar hoe zou ik dat met dit bestandje kunnen doen?
Alleen er blijft altijd een schuifbalk eronder zitten...
Weet iemand hoe je die weg kunt krijgen?
Probleem2: hij refreshed niet meer...

Ik ben niet zo'n programmeur dus ik haal em er wel weer af.
tvw
Ennuh, er zit bij mij een fout in de update tracker.
Hij geeft de tijd verkeerd aan. Een uur te vroeg namelijk.
Hij zegt dat het om 14:00 is gepost, terwijl hij pas om 15:00 is gepost...
En 't refreshen doet ie niet, hij blijft alles van 14:00 (eigenlijk 15:00 dus) aangeven...
Je gebruikt waarschijnlijk één van de eerste versies van de tracker. Deze was zo in javascript geschreven dat er ook een aparte output kwam met alleen de headlines van dat moment. De javascriptcode zat dus niet meer in de outputfile waardoor bij refreshen er niks gebeurde.Op maandag 29 april 2002 17:38 schreef RuuddieBoy het volgende:
joshuasioso, hoe heb jij dat zo gemaakt?
Ennuh, er zit bij mij een fout in de update tracker.
Hij geeft de tijd verkeerd aan. Een uur te vroeg namelijk.
Hij zegt dat het om 14:00 is gepost, terwijl hij pas om 15:00 is gepost...
En 't refreshen doet ie niet, hij blijft alles van 14:00 (eigenlijk 15:00 dus) aangeven...
Inmiddels is de code goed herschreven zodat de refreshfunctie wel werkt.
De tijd loopt een uur achter bij jouw versie omdat de ik de eerste versie vlak voor de zomertijd inging gemaakt heb. Echter de tijdmeting van GoT kent geen zomertijd.
Een simpele variable aanpassen is voldoende om alles goed te krijgen (en over een half jaar zal iedereen dit weer moeten doen -_-')
Hier is een tracker die qua tijd en qua refresh goed werkt:
Link
Ohja ik las ook over dat de tracker scrollbalken veroorzaakt. Ik heb er naar gekeken maar het lijkt alsof er ergens extra spaties worden toegevoegd, ik weet zo snel geen oplossing.
Zelf zet ik bij de iframecode waarin de tracker staat scrolling=no, niet heel netjes maar werkt wel.
M'n desktop zelf refresht om de 3 mins, en de GoT update tracker staat bij "<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10; URL=#">". Om de 10 secs refreshen thus. Maar nix hoor, ik zie nogsteeds te topics van vanmiddag, ookal refresh ik handmatig...
De tracker zelf moet in staat zijn zichzelf te refreshen (dus na 10 sec)Op maandag 29 april 2002 18:49 schreef RuuddieBoy het volgende:
...
M'n desktop zelf refresht om de 3 mins, en de GoT update tracker staat bij "<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="10; URL=#">". Om de 10 secs refreshen thus. Maar nix hoor, ik zie nogsteeds te topics van vanmiddag, ookal refresh ik handmatig...
Ik heb even mijn bestand gedownload en getest en de refresh werkt wel, maar het viel wel op dat er in weinig topics gepost wordt.
Maar weet je zeker dat de topics die jij ziet nog van vanmiddag zijn?? Als je het html bestandje afsluit en opnieuw opent zou je in ieder geval de nieuwste actieve topics moeten zien.
Ik merkte trouwens net dat GoT database problemen heeft (kreeg zo'n melding) hierdoor wordt er misschien wat minder gepost??
In ieder geval werkt de refresh functie wel, maar het hoeft niet perse te zijn dat er iedere 10 seconden nieuwe topics zijn...
Kijk dus ff na een minuutje of er wat veranderd is...
Voor de schuifbalken, moet je ff de "table width" variabele verkleinen. Het kan zijn dat ie nu op 500 staat, wat een beetje erg groot is voor zo'n klein regeltje.
Veder, keep on going!!! Het komt er steeds beter uit te zien jongens!
Hoe krijg je dat ding transparant op je desktop dan? Ik kan de bgcolor welveranderen, maar transparancy zie ik nergens staanOp dinsdag 23 april 2002 20:06 schreef joshuasioso het volgende:
In combinatie met de Active desktop is ie helemaal kwehl
[afbeelding]
Probleem2: hij refreshed niet meer...
Ik ben niet zo'n programmeur dus ik haal em er wel weer af.
BTW, die messenger en weer gedeeltes vind ik ook wel errug stoer... hoe krijg je dat voor elkaar?
Ben echt voornamelijk geïnteresseerd in Topics van OCE, alhoewel ik door het klooien met Active Desktop steeds vaker op SA te vinden ben
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Dat ligt volgens mij aan het feit dat er niet genoeg topics zijn op dat moment van OCE.Op woensdag 15 mei 2002 10:09 schreef thunder8 het volgende:
Hmmmm ik krijg het niet voor elkaar om "maar" 1 forumgedeelte in zicht te krijgen. Ik gebruik het script van Alfredt. Als ik drie of meer forumafkortingen invul van verschillende afdelingen (SA,OCE,IT bijvoorbeeld) dan doet hij het wel goed, maar als ik alleen OCE invul (OCM is veranderd naar OCE - Overclocking, Casemodding en Electronica) dan krijg ik een fout in het script op Regel80, kolom4 met als fout: Object vereist. Als ik daarna het script verder laat uitvoeren krijg ik geen topics. Kan iemand me zeggen waar het fout gaat en hou ik dit oplos? En nee, het 3-voudig invoeren van OCE helpt niet
Ben echt voornamelijk geïnteresseerd in Topics van OCE, alhoewel ik door het klooien met Active Desktop steeds vaker op SA te vinden ben
Aan het begin van het script staat een variabele waarin je aangeeft hoeveel topics er in totaal getoond moeten worden.
Als er minder topics getoond kunnen worden dan aangegeven is in de variabele, veroorzaakt dat de melding die je beschrijft.
Oplossing is dus gewoon meerdere fora in te vullen.
Ik heb alleen hetzelfde als andere mensen, dat ik een horizontale schuifbalk hou totdat ik de breedte van het veld 413 maak. Dit is nodig normaal gesproken aangezien de tekst hooguit tot een breedte 350/360 gaat. Is daar een oplossing voor, ik zie in de html-code nergens iets staan qua width en een ingevulde waarde. Alleen een width=0. Zou ik die moeten aanpassen om het helemaal mooi te krijgen?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Zie nieuwe post 2 replies verderop - scheelt layout verneuking...
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Nu loopt het mijn wallpaper een beetje te verzieken
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik zie wel een verwijzing staan naar een stylesheet, maar welk stylesheet
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
Ik heb zelf ook nog een vraag over de laatste versie. (erg fijn met die switches) Hoe kan ik het aantal replies weglaten? Ik heb het al geprobeerd, maar volgens mij sloop ik dan iets van de code.
Ook zie ik dat de titel (GoT Tracker) niet in de html zelf zit. Hoe kan ik deze weghalen?
Dat klink logisch, helaas weet ik van HTMl erg weinig af. Een kleine toelichting/uitleg zou erg handig zijn.Op zondag 19 mei 2002 20:42 schreef Device het volgende:
Om font en kleur te veranderen moet je de html zelf bewerken.
beetje erg kromme zinnen

Be small, act BIG.
1
2
3
4
5
6
7
| </script> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body onLoad="loadtopics()"> <div id="tracker"></div> </body> </html> |
Het gaat om dat stukje tussen </script> en </head>.
Bijna bovenaan zie je het volgende staan:;
1
2
3
4
5
6
| body { background-color: #243462; overflow: hidden; font-family: Verdana; font-size: 16px; } |
background-color staat dan op #000000 (zwart). 243462 is de kleur blauw die door AD gebruikt wordt.
Maak even een kopietje van dat bestand voor je de html gaat bewerken. Sla deze op en open in je browser. Ziet het er goed uit, dan ben je klaar. Zo niet dan is er ergens iets mis gegaan.
Be small, act BIG.
Ik had active desktop nog niet op mijn PC staan. Nu dus wel tracker.html in de directory gezet en css aangepast. Alles werktOp zondag 19 mei 2002 21:53 schreef Device het volgende:
Ten eerste heb ik 'm aan de stylesheet van active desktop gekoppeld. Dus de tracker.html in die zelfde directry gooien, met notepad openen
Tenslotte heb ik de Got Tracker nog iets aangepast, zodat deze helemaal perfect werkt met de Active Desktop. Voor het maken van de wijzigingen heb ik de laatst geposte versie van de Got Tracker gebruikt.
De verbeteringen in de Got Tracker V2.1 zijn:
- De door iedereen toch wel hinderlijk bevonden schuifbalk, onderaan het venster is weg. De tabel is nu afhankelijk van de topictitel lengte.
- Je kunt nu zelf kiezen of je de post-tijden en forum-afkortingen voor de weergegeven topics wilt hebben.
- Bij het klikken op 'Got Topics' werd de pagina in hetzelfde scherm geladen. Deze pagina wordt nu in een nieuw venster geladen.
Mocht het zo zijn, dat de topictitels niet meer in je venster van de AD passen. Dan kun je het beste even het venster van de AD groter maken.
De Got Tracker V2.1 is hier te downloaden.
is er ook een maniet om het aantal reply's achter elk topic te zetten? dan kan je kijken of een voor jou interessant topic op gang aan het komen is
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
kijk hier eens, ook een 'soort van' trackerOp maandag 20 mei 2002 14:11 schreef slacksoff het volgende:
hij doet ut goooeeedd
is er ook een maniet om het aantal reply's achter elk topic te zetten? dan kan je kijken of een voor jou interessant topic op gang aan het komen is
Verwijderd
zou je is kunnen kijken als ie tijd teveel heb
thanx
Installeer phpBBmod en je bent klaarOp dinsdag 21 mei 2002 01:41 schreef VLA het volgende:
He MickMack ik zou ook zo'n soort tracker willen voor me eigen forum op mijn ad en webpage. het forum is een php forum mischien ken je het wel en is gewoon te downloaden www.phpBB.com
zou je is kunnen kijken als ie tijd teveel heb
thanx
1) Als je kiest voor een extern stylesheet, dan kan je natuurlijk de style-definities in tracker.html verwijderen, maar persoonlijk lijkt me alles in 1 html file wel makkelijker....
2) Ik zie een beetje dubbel aan het einde van de html (na de eerste </head>):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <body onLoad="loadtopics()"> <div id="tracker"></div> </body> </html> </head> <body onLoad="loadtopics()"> <div id="tracker"></div> </body> </html> |
Alleen de laatste 4 regels is voldoende...
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Het idee is simpelweg: een optie voor de topics zetten die je aan kan klikken om een topic echt te 'tracken'. Dat wil zeggen, als er een reply wordt toegevoegd aan het topic, dat je dan een popupje krijgt dat er een nieuwe reply is.
Dit wil ik dan ook in een cookie vastleggen ofzo. Aangezien je max 100 topics uit de xml tracker kan halen betekent dit wel dat je refresh om de zoveel minuten moet staan, maar het lijkt mij een nuttige toevoeging.
Als er geen interesse is begin ik er echter niet aan...
Dus: reageer! Ook andere feature requests zijn welkom!
By the way: als je de refreshcount aan hebt staan, en je klikt erop, dan wordt de refresh gepauzeerd totdat je er weer op klikt!
Intentionally left blank
Wat betreft die uitbreiding, mijn zege heb je. Alleen vraag ik me af of het niet irritant wordt die popupjes. Tenminste, mij lijkt het irri. Misschien nog een klein aanvink vakje eronder, om deze optie aan of uit te schakelen? En hetzelfde voor de countdown, dat lijkt mij wel
Het mooist zou zijn een appart instellingen venster, net zoals bij de active desktop, dan wordt het een echt proggie
Heb nu alleen niet veel tijd meer, druk met mijn stage bij Volker Stevin.
Ag sodeskaOp donderdag 30 mei 2002 19:43 schreef MickMack het volgende:
Nee, topicstarter is niet op vakantie hoorTopicstarter was laat thuis omdat hij zich de pleuris heeft gezocht naar de Mycom winkel in Eindhoven (heb ff zo'n DVD geval gekocht voor 35 euro van Aopen).
Popupjes krijg je dan alleen maar als je op die optie hebt geklikt voor het topic; uiteraard komt er dan nog een 'general' optie bij om het geheel uit te schakelen, net als met de countdown nu al het geval is(!)Wat betreft die uitbreiding, mijn zege heb je. Alleen vraag ik me af of het niet irritant wordt die popupjes. Tenminste, mij lijkt het irri. Misschien nog een klein aanvink vakje eronder, om deze optie aan of uit te schakelen? En hetzelfde voor de countdown, dat lijkt mij wel
Dat kan natuurlijk altijd geregeld worden!Het mooist zou zijn een appart instellingen venster, net zoals bij de active desktop, dan wordt het een echt proggie
Als je bedoelt: neem het maar over, mij best. Ik zal jouw naam in elk geval blijven noemen als de 'bedenker'. Als je het zelf wil blijven doen mag je nogmaals gezegt mijn code vrijelijk gebruiken...Heb nu alleen niet veel tijd meer, druk met mijn stage bij Volker Stevin.
Intentionally left blank
Zou het trouwens een idee zijn, om de verschillende versies te hosten met een mooi webpage erbij, die kan ik namelijk wel ff snel in elkaar frutselen.
Ag sodeska > wat betekend dat ?
Wat betekent Ag sodeska?Op donderdag 30 mei 2002 19:51 schreef crisp het volgende:
[..]
Ag sodeska
Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs
Verwijderd
aaah ik snap het
ik wil wel ff een website ervoor in elkaar bouwen
iets van u4.nl/gottracker?
Een mooie webpage zou inderdaad niet misstaan aan dit hoogstaande stukje scripting waar MickMack uiteraard de vader van is geweest!Op donderdag 30 mei 2002 19:54 schreef MickMack het volgende:
MickMack geeft Crisp permissie om de Got Tracker verder te edditen,
Zou het trouwens een idee zijn, om de verschillende versies te hosten met een mooi webpage erbij, die kan ik namelijk wel ff snel in elkaar frutselen.
Ag sodeska > wat betekend dat ?
Ag sodeska is gewoon een verbastering uit het Japans, wat niet meer wil zeggen als: Oh, is het zo? of: Ja, zo is het.
Anywayz, ik ga nadenken over verbeteringen, mogelijk een how-to om het in te passen als een dragable layer in een AD, en een echte active topics tracker
Intentionally left blank