Ik heb gehoord dat er op de markt spuitbussen te koop zijn waar perslucht in zit om je pc van binnen eens flink te reinigen van al het stof.....
Maar waar kan men zoiets kopen?
Idee?
Maar waar kan men zoiets kopen?
Idee?
Anoniem: 1933
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Anoniem: 50525
zou ik niet vergeten neeOp zondag 24 maart 2002 12:41 schreef MetalMaupio het volgende:
zet je er een andere kop op
Anoniem: 46637
Ja, maar dat wisten we alOp zondag 24 maart 2002 10:51 schreef Radar het volgende:
Dat vloeibare goedje heet: lucht!!
Anoniem: 18078
Je moet niet vergeten dat er in zo'n luchthoorn _absoluut_ geen gewone 'lucht' zit, maar een of ander brandbaar gas. Probeer maar uit als je het niet gelooftOp zondag 24 maart 2002 12:41 schreef MetalMaupio het volgende:
je kan ook gewoon zo'n luchthoorn gebruiken die ze bij voetbal wedstrijden ook hebben alleen zet je er een andere kop op
Anoniem: 37615
ik weet het, ik heb hem vrijdag avond, tijdens FC Zwolle - RBC nog gehoordOp zondag 24 maart 2002 12:48 schreef zork het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat er in zo'n luchthoorn _absoluut_ geen gewone 'lucht' zit, maar een of ander brandbaar gas. Probeer maar uit als je het niet gelooft
Umm nee. Dat vloeibare goedje heet vloeibare lucht, en is gewoon zo koud omdat het onder druk staat en uit kan gaan zetten, en bij expansie van een gas (vooral bij een overgang vloeistof -> gas) is veel energie nodig, dus onttrekt ie warmte aan de omgeving. Dat daarbij condens kan ontstaan klopt, en dat ijs is dus bevroren condens, maar de zooi die uit de bus zelf komt zetten is dus gewoon vloeibare lucht.Op zondag 24 maart 2002 12:47 schreef qltel het volgende:
Die vloeistof heet condens en het maakt niets uit hoe je dat busje houd. Je spuit lucht uit dat busje. De uistromende lucht koelt behoorlijk af, die koude lucht blaas je op het voorwerp, koude lucht op iets warmers condenseert en je hebt vocht.
Op deze manier kan je door statische elektriciteit je componenten verkloten. Niet doen dus. Je kan wel voorzichtig koellichamen en fans schoonmaken. Op de rest van de electronica gewoon laten zitten.Op zondag 24 maart 2002 12:45 schreef DragonLord het volgende:
Vergeet niet, dat je met die zooi het stof eerder je componenten in blaast dan dat je het weg haalt.
Wat ik zelf bij me bak wel eens doe is een stofzuiger gebruiken met een zachte borstel erop en het zuigvermogen op zijn laagst. Anders gaan je dure dingen soms mee
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq