Eeprom programmer

Pagina: 1
Acties:

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Wie kan (of weet een bedrijf) een eeprom flashen van een Asus A7V in de buurt van Hilversum.
Het flashen met de (beta) bios ging goed maar na een reboot blijft het zaakje zwart :(
Heb helaas geen mobo voor een hotswap aktie.
Overigens is de C't Flasher ergens in Nederland te koop?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vertoont jouw floppy drive activiteit tijdens de black-out? Zo ja, duw dan een flop met daarop de vereiste opstartbestanden (IO.SYS enzo), de BIOS flash programma en de laatst bekend werkend BIOS bestand. Maak een AUTOEXEC.BAT met op de 1e regel de commando om de BIOS te flashen. Duw de flop in de daarvoor bestemde gleuf en laat het boeltje tot ca 1 minuut na de laatste flopactiviteit lopen. Na een reset zou je de gebruikte BIOS zien verschijnen.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Nee helaas niet. Je bedoelt de mogelijkheid om nog een bootblok te lezen van een floppy. Maar zo lux is dit mobo niet, helaas. Na een CMOS reset op het mobo gaat het systeem aan, geeft een piep en gaat weer uit....

Verwijderd

ik heb het ook eens gehad. ik wou hem eerst opsturen naar Arthur (http://www.flashbios.org/) maar dan bleek dat ze in de computerzaak ook zo'n programmer hadden :). maar jij kan het dus voor weinig geld laten doen bij Flashbios.org.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Gewoon een oude ISA videokaart met eigen bios d'r indrukken.
Je zal dan een Award Bootblock voor je neus krijgen, je kunt dan weer terug flashen.

Voor verdere info effe zoeken, want dit heb ik en anderen al een aantal malen uitgelegd.

And The Only One

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op zondag 24 maart 2002 09:24 schreef OgWok het volgende:
Nee helaas niet. Je bedoelt de mogelijkheid om nog een bootblok te lezen van een floppy. Maar zo lux is dit mobo niet, helaas. Na een CMOS reset op het mobo gaat het systeem aan, geeft een piep en gaat weer uit....
als je waterkoeling hebt kan het ook zijn dat door het nieuwe bios je comp word uitgezet doordat er geen fan op zit. Dan gaat ie namelijk ook aan en na een pEEEp weer uit

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Een A7V heeft geen ISA, dus de bootblok oplossing gaat niet op. Volgens manual kan dit ook niet. Koeler zit gewoon op de CPU, dus warmte kan het niet zijn.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vreemd, ik heb ook wel Award BootBlock schermen gezien met PCI videokaarten in een mobo, zeker weten dat dit alleen met ISA VGA kaarten kan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Zeker vreemd. Het probleem met de piep kwam na de CMOS clear :( De enige oplossing (lijkt me) is eeprom eruit, op een programmer, bios terugschrijven en eeprom terug op mobo en het liefst op fietsafstand >:)

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Voor zover ik weet is de C'T Flasher nergens te koop, je kunt wel in duitsland de print bestellen en hem dan bouwen, is redelijk eenvoudig.

Ik heb dus een C'T Flasher, maar ik woon in Delft.
FlashBios.org is ook een optie, die zit ook in Nederland.
O ja, natuurlijk kun je Asus ook mailen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zondag 24 maart 2002 10:37 schreef OgWok het volgende:
Zeker vreemd. Het probleem met de piep kwam na de CMOS clear :( De enige oplossing (lijkt me) is eeprom eruit, op een programmer, bios terugschrijven en eeprom terug op mobo en het liefst op fietsafstand >:)
Vraag anders of er Tweakers met een A7V in jouw buurt wonen én of ze het de risico (en de kick ;) ) waard vinden om jouw BIOS te 'hot-flashen' :)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
OK, goed idee :) Welke eigenaar (in de buurt van Hilversum) wil zijn A7V inzetten om mijn bios te "hot-flashen".
Hoeft niet gratis 8-) en ik ben ermee geholpen.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Niemand ?? Kick.. Asus en ik zullen eeuwig dankbaar zijn.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
waarom mail je asus gewoon niet even? helpen je ook zo waarscijnlijk.

Had je cmos clear trouwens gedaan met stroom erop, of em aangezet na de jumper omgezet te hebben? dit is schadelijk namelijk...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Niet helmaal op fietsafstand maar is Zeist dichtbij genoeg?? Ik heb een EEPROM programmer en je komt maar langs als je wil met je bios chip.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:50
Weet je wat je moet doen als je je hele eeprom leeg wilt hebben: het stickertje eraf halen en even met een blacklight lamp er een tijdje op schijnen. Gehijd succes :Y)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Toch nog gelukt met de hotswap methode bij een vriendin die een systeem met een Asus P3V4X heeft. Daar zit ook een 2MB dil EEPROM op. Wel even zweten.
Het flash programma klaagt wel dat het een bios voor een ander mobo is maar flasht toch >:)
Klasse dus, A7V loopt weer als een zonnetje B-)

Pagina: 1