Some big problems :(

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ok ik heb dus ff een groot probleem

Mijn compu boot helemaal niet meer hij kan geen boot diskette's meer detecteren en in de Bootquest's bootmanager zegt ie dat ik te weinig geheugen heb

Ik was in Win98 en wilde Partition magic opstarten maar die gaf een foutmelding en daarna liep de zooi vast ik opnieuw booten maar niks doet ie :(

Wie helpt me hier uit de brand ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
booten van diskette moet nog gewoon mogelijk zijn lijkt me.. heb je de bios instellingen wel goed staan?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als je niet kan booten van disk dan is je a-drive naar de klote!!

Dit kan nix te maken hebben met je PM aktie.
Kijk inderdaad eens naar je bios instellingen!

Money for nothin' and your chicks for free

• Vrieskist
Wat zou er in de bios moeten staan dan ?
en niks boot meer hè, hardeschijf ook niet

en de bootmanager van partition magic klaagde over te weinig geheugen

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 september 2000 17:53 schreef Vrieskist het volgende:
Wat zou er in de bios moeten staan dan ?
en niks boot meer hè, hardeschijf ook niet

en de bootmanager van partition magic klaagde over te weinig geheugen[/quote]dan boot er dus wel wat.. je hd anders kun je niet bij pq magic.
ik denk dat je gewoon in je bios even de opstart opties goed moet zetten.

er staat vast wel iets over bootsequence

• Vrieskist
Hmmz als ik de HD los koppel dan pakt ie de bootdiskette wel, nu denken jullie... boot sequense.. NEEN, want die staat op Floppy maar toch als de HD aangesloten zit dan boot de diskette niet en als ie los zit dan wel

dus a) HD is screwed up
b) iets anders aan de hand wat ik dus niet weet :)

Verwijderd

Heb je de hd goed aangesloten? Dus als bijv. als master maar dan ook als master op de kabel hangen (uiteinde). Wil ook nog wel eens problemen geven. En als je hier post, dan heb je kennelijk nog een kompu en kan je daar die schijf eens inhangen. Kijken wat ie doet.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MMM.. ken dat, PQmagic is een prachtprogramma, maar als je comp tijdens het programma crashed dan ben je wel alles kwijt ja,
denk dat je boot-sector verneukt is, ook al zet je de in de bios floppy first, checked ie wel eerst je hd, trek ff je ide kabel van je hd eruit boot van flop plug de ide er live weer in (kan wel in dos, windows wil dan nog wel eens crashen) enrun fdisk /mbr daarna repartitioneer en formateer die schijf en hij loopt weer als een zonnetje
(ps bij pqmagic wel ff in de bios "boot virus protection" disabled zetten anders crashed ie zeker)

Beste film ooit

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Ik heb dus ook één keer bootmagic gebruikt, gelijk de laatste keer !!;)
Bij mij gign er ook iets mis en kreeg hem dus ook nooit meer aan de praat. Fdisken en opnieuw beginnen..
Ik gebruik ook meerdere besturingssystemen en partities (5) op 1 Hd, Win98se, win2k en winnt4..Het bootmenu van Win2000 werkt prima, geen gezeik. (Wel Win2k als laatste installeren anders wil Winnt4 niet meer..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Vrieskist
Hmmz dus ik moet de kabel eruit trekken van de HD dan ff de bootdisk lezen ofzo en dan kabel van de HD er weer in en dan fdisk draaien van de HD ?

Plz confirm :)

Verwijderd

in je bios ff checke of de optie om bij elke start te zoeken naar een bootfloppy wel aanstaat.

• Vrieskist
Ja die staat aan, als ik de HD aangesloten hebt dan houd ie onder het lezen van de Bootdiskette van Win98 op, heb ik de HD los dan leest ie de hele diskette.

Maar wat die ene zei kan het wel eens zijn, boot sectors vern**kt. maar ik wilde ff zeker weten of ik eerst de HD los moest hebben en dan later weer vast moest maken.

Op die bevestiging wacht ik nu dus

• Vrieskist
Wie helpt dit hulpeloze jongetje nou ??

Verwijderd

Gewoon proberen, want nu heb je helemaal niks aan je compu. en btw ik ben niet verantwoordelijk als je je computer verneukt! ;) maar het moet kunnen onder dos

• Vrieskist
lekker ben jij ;)

Verwijderd

heeft Bootmagic nog te weinig geheugen als je opstart in veilige msdos-mode (autoexec.bat en config.sys worden dan niet geladen)
Gewoon opstarten, bij "windows wordt gestart" (of zoiets) op F8 drukken, en veilige msdos-modus kiezen, dan
C:
CD \BTMAGIC.PQ
MOUSE
BMCFG

en dat is het...

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

Misschien heb ik 't helemaal mis hoor, maar er zijn 2 mogelijkheden:
1) geboot vanaf diskette, c: wel te bereiken.
2) geboot vanaf diskette, c: niet te bereiken.

Als c niet te bereiken is, is je hd gewoonweg gefuckt: herpartitioneren + clean install (en als dat niet kan: uit het raam gooien...)
Als c wel te bereiken is, is je hd niet gefuckt, maar alleen je bootsector: fdisk c: /mbr
En alles draait (als het goed is) weer als een tiet.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:03

Rhino

Dat ben ik

PARDON!

Wat!? Hij boot maar half als je je hd aangesloten hebt? Dat is wel heeel vaag...
Maar ok, wat soepkip zegt lijkt mij het best. Al moet je dan wel zorgen dat je HD in je bios goed ingesteld staat (dus niet op auto).

Zuk6!

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Vrieskist
1) Ok hij komt niet eens zover dat ie Windows laad, Bootmagic zit namelijk voor dat zooi. want in bootmanager moet je kiezen wat je wilt doen (Windows, Linux) en daarna kan je dus F8 doen :(

2) En jullie denken dus dat het niet kwaad kan om tijdens dos modus de HD aan te sluiten ???

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 september 2000 19:15 schreef Rhino het volgende:
PARDON!

Wat!? Hij boot maar half als je je hd aangesloten hebt? Dat is wel heeel vaag... [/quote]Ik heb dit probleem ook met 1 Hd, ik ga er vanuit dat ie gecrashed/kapot is....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Halve boot komt ook voor als je bootsector rot is :)

Bij het opstarten leest dos altijd wat er op C: staat om te bepalen of en watvoor partitie er staat ook kunnen er misschien nog verwijzigeingen naar C:\ in je autoexec/config files staan, (die zou ik verwijdere ;) waarneer er alleen maar trash wordt gelezen omdat de diverse gegevens verminkt zijn heeft dit een mooie hang als gevolg.
dos is niet zo goed bestand tegen data errors :(

Suggestie:
Gebruik Linux ;)

Powered bij meergranenbrood.

• Vrieskist
Antwoord:
Ik gebruik al linux en ik was net op weg om met partition magic de SuSE6.4 te verwijderen en om Mandrake7.1 te installeren :( :(

Trouwes Partition Magic liep vast in Win98
Ik gebruikte al Win2k maar daar deed PM het niet in :(

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

de data op je schijf ben je kwijt
(je kunt het wel terugkrijgen, kost alleen veel moeite, moet je eerst je andere schijf laten booten endan met een hexeditor in je bootsektor aankloten, maar dan moet je wel weten wat je doet) je schijf is niet naar de klote, is vast niks mis mee, wat ik al eerder zei ruk de ide kabel eruit boot met flop prop de kabel er weer in en fdisk/mbr->format->en klaar, als je het niet vertrouwd m live je kabeltjes te pluggen ga ff naar iemand anders toe en stop die schijf als slave in zijn comp (alhoewel het volgens mij niet kwaad kan, heb het vaker gedaan en heb zelfs nog nooit bad sectors op een hd gehad)

Beste film ooit

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Beste oplossing: andere harddisk erin, Windoos erop, "ouwe" schijf erNAAST, kijken of je 'm kan benaderen.

Ik heb het zelfde probleem gehad; ook met PowerQuest. Als je een andere schijf erin doet en dan daar win drop zet, moet je kijken of die ouwe schijf (dus die verziekt is) niet op NON-DOS staat. Als dat zo is, kan je deze truuk uithalen: maak de schijf met FDISK weer FAT (16 of 32, wattie eerst ook was) en zorg ervoor dat de partitiegegevens EXACT hetzelfde zijn als vlak voordat PQ je schijf verziekte. FDISK wil je dan laten rebooten en je schijf opnieuw formatteren. Formatteer je schijf in dit stadium NIET, maar probeer 'm vanaf je nieuwe win-install te benaderen. Grote kans dat het lukt, omdat PQ namelijk WEL de gegevens in de bootsector verandert, maar NIET de inhoud van het volume. (Hehe, de *inhoud* van het *volume* :))

Deze truuk heeft bij mij al een paar keer gewerkt. Als je PQ PM gaat gebruiken, kan je het beste ff een backuppie maken van kritieke data.

Succes ermee! Ennee... als t niet lukt, moejje maar ff een mailtje sturen (support@huijgen.com) of een ICQ-berichie (6495710).

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Eeuhm jonges het probleem is weer voorbij ik heb een 1 of ander zero fill tooltje gebruikt dit haald echt ALLE info eraf dus alle partitie zooi enzo, na het progje moet je ff FDISK doen en ff een partitie maken daarna kan je weer Win98 of Linux installeren.

Als ik thuis ben geef ik het adres wel ff zodat die ene gast die ook niks meer aan zijn HD heeft het ook kan gebruiken.

• Vrieskist
zo'n zero fill tool tool kan je downloaden op <a href="http://www.seagate.com/support/disc/download/DMGRDC.EXE">seagate.com</a>

Hoop dat ik die ene gast er mee kan helpen
Pagina: 1