Toon posts:

Bios reset problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding was doorgebrand. Nieuwe voeding geplaats maar heb nu vreemd probleem. Ik kan nog wel in mijn bios komen, maar als ik deze wil saven krijg ik problemen. Mijn compu gaat resetten en dan valt na 2 sec mijn beeldscherm uit. De compu blijft wel aan. Ik moet mijn coputer dan uitzetten en dan weer opstarten. De veranderingen in de bios zijn niet doorgevoerd. De bios staat weer in de standaard modes en kan dus ook geen 2e harde schijf of andere schijven installeren omdat standaard alleen de primary master ondekt wordt.

Wat moet ik doen. Ik kan mijn bios softwarematig tweaken maar ik kan nooit softwarematig een nieuwe hardeschijf aan mijn bios toevoegen. Bestaat er een programma om toch met software diep in je bios te kunnen duiken om deze instellingen te wijzigen.

Heb een abit bh6 moederbord met een celeron processor. Heb al nieuwe bios geflashed, maar werkt niet. Heb ook de batterij gecontroleerd en de jumper zoals het in de manual staat bewerkt.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kijk eens op welke verandering hij vastloopt?
Kun je overigens wel de defaults saven met save changes yes: gaat dat WEL goed?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook verander, het maakt niets uit. Als ik op save en Yes druk worden de gegevens niet opgeslagen. Verder lijkt het er op dat mijn moederbord en processor goed functioneren omdat ik windows wel heb draaien. Ik denk dat het door het doorbranden van mijn voeding is gekomen.

Verwijderd

moederbord half kapot :?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tweakbios al geprobeerd?
Cdrom draait dus wel (onder welke windows?) en wat heb je (of had je) aan de IDE kabels hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Met tweakbios kan ik niet mijn hardeschijf veranderingen doorgeven. Als ik in mijn bios zit herkent deze wel mijn harde schijven. Maar kan dus niet wijzigingen doorvoeren en dan opslaan. Tweakbios werkt dus wel maar niet voor mijn harde schijf wijzigingen.

Draai windows 98. Als ik een opstartdisk gebruik kan hij wel mijn cdrom vinden. en kan ik dus wel programma's installeren. Alleen heb ik dus niet de mogelijkheid om extra schrijven te installeren. Zou XP dit probleem kunnen verhelpen? HEb ik wel liggen

Verwijderd

bios opnieuw flashen?

Verwijderd

batturijtje vervangen :?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ook de spanning er lang genoeg af gehad (paar uur)?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 22:25 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ook de spanning er lang genoeg af gehad (paar uur)?
10sec is genoeg hoor!
Pagina: 1