Welke versie VIA 4in1 Driver Win2k en WinXP?

Pagina: 1
Acties:

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Heren/Dames ff een vraagje..
Het is al vaker gevraagd maar ben niet erg thuis is de VIA 4in1 drivers, en heb al gezocht..

Heb hier een moederbord ABIT VL6 met de VIA Apollo Pro 133 chipset..
Nu heb ik dus drivers erbij op cd... via 4in1 versie 4.26 nu houd ik dus graag me drivers up-to-date en heb nu de laatste versie 4.38 gedownload en geinstalled(onder xp).
Maar:
Windows XP heeft goede updated drivers standaard erin zitten, is het verstandig dit evengoed nog te updaten? (logisch natuurlijk, maar omdat je ook leest dat het onder xp niet echt meer nodig is)
Windows 2000 heeft niet echt meer up-to-date drivers, maar welke moet ik installen, die van de cd of de updated drivers die ik heb gedownload...

Had namelijk met via 4.37 nog wel blue screens met Win2k :(

Verwijderd

|:( nou volgens mij heb je zelf het antwoord al gegeven.

:Y) *HINT* kom wat vaker op tweakers en kijk een goed om je heen.

• GrandPuba
Ja maar voor win2k... ben ik er dus niet uit.. welke moet ik dan eerst installen?
Ik kom al ruime tijd op tweakers.net en gahtering.. daar zal het niet aan liggen.. :D

Verwijderd

De 4in1 drivers bevatten alle drivers voor je chipset. Ik zou de nieuwste (4.38) installeren. Meer heb je niet nodig :)
Dit geldt voor zowel 2k als xp.

• GrandPuba
Thnx.. morgen weer win2k installen met de laatste via drivers... en detonator drivers..
Ben toch nog steeds niet echt tevreden over xp.. maar dat heeft hier niet mee te maken

Verwijderd

Met W2k Sp2 ben je klaar.

Bovendien als iets stabiel draai hoef je niet telkens te updaten, het verschil is meestal heel klein.

Heel veel mensen zijn gewoon update geil, maar komen van het water in de drup.

Aan een OS moet je zo weinig mogelijk prutsen, dan blijf het gewoon goed draaien, een video update of een sp is niet altijd een verbetering.

Verwijderd

offtopic:
Ben ook niet echt weg van xp. Was al na een paar weken xp weer 2k voor mij :)

en nog sp2 installen en je bent klaar.

edit:

te laat

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bijvoorbeeld de harde schijf loopt wel sneller met de VIA drivers onder XP, scheelt echt flink...

• GrandPuba
Tuurlijk na de 4in1 driver en detonators SP2 + SRP2 dat staat voor zich..
Topic kan gesloten worden ben er wel uit..
Pagina: 1