Toon posts:

probleempje met sitecom router en chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je raadt het nooit... het werkt dus niet bij mijn schoonfamilie. De configuratie is als volgt: kabelmodem naar router, router naar hub en hub naar 4 computers. Alle ledjes van de sitecom DC-200 branden groen.

Maaaaar... het internet werkt maar op een computer. Deze computer bevat 2 netwerkkaarten die eerst werden gebruikt om chello via deze computer en de hub te verdelen. Deze compu moppert nergens over en draait nu met router als een tierelier internet.

Dezelfde compu heeft alleen wel moeite met de configuratie-utility van de modem te bereiken... hij verdomt het gewoon.
Maar als ik dan een andere computer neem (aangesloten op de hub) en probeer dan de router te benaderen met 192.168.0.1 dan gaat ie helemaal goed. Een mooi configuratiescherm waar ik netjes alles ingesteld heb en tevens het MAC-adres aangepast heb. Maar ik heb geen internet op deze computers. Op het moment dat ik IE open, springt ie er gelijk met een foutmelding uit (pagina niet gevonden.. bla bla bla). De router wijst wel adressen aan elke computer in het netwerk toe (192.168.0.2 enz.)

Dus de router herkent de computers wel, maar gunt er maar eentje internet.

En da's niet goed! :(

Wie kan mijn alsjeblieft helpen? Want ik wordt hier helemaal :? van...

Verwijderd

Nog een paar vragen:
Zien de hosts (via de hub) elkaar wel?
Kun je vanaf je voormalige internet-pc de router wel pingen op het 192.168.0.1 adres?
Je hebt het over een config-utility van het modem, bedoel je niet de router?
Ik neem aan dat je het MAC-adres van de router hebt veranderd in dat van de netwerkkaart van de voormalige internet-pc?
Zijn de TCP/IP instellingen van alle pc's wel exact gelijk?
Staan alle netwerkkaarten op de default instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
De hosts zien elkaar niet. Vanaf de voormalige internet-pc kan ik de config-utility van mijn router niet bereiken (althans in IE niet) Het MAC-adres heb ik wel in het juiste veranderd. er zijn totaal 4 pc's aangesloten op deze configuratie. 3 van de 4 draaien op windows XP en 1 op windows ME. De internet-pc(voormalig) is er een met windows XP. De netwerkkaarten staan zo ver ik kan bepalen op een default instelling.

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee wat het probleem is?

Verwijderd

Als de hosts elkaar niet zien is het probleem al beter te lokaliseren. Kunnen ze elkaar ook niet pingen? Mogelijk staan ze niet allemaal goed ingesteld op DHCP. Hoe kwamen ze aan hun IP-adres toen alles nog via de internet-pc liep? Staat er misschien nog een default-gateway ingevuld? Probeer in elk geval eerst eens te pingen, dan weet je of het aan je TCP/IP instellingen ligt.
Je zegt overigens dat ze allemaal wel adressen krijgen toegewezen van de router. Ik neem aan dat je dat met winipcfg (of ipconfig bij XP) op elke PC hebt geconstateerd. Dan zou het dus een gateway-probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
die ip-adressen heb ik uit de configuratie-utility van de router gehaald. Voordat de router werd geinstalleerd werd het internet gedeeld met Internet connection sharing (die microsoft zooi). Kan me niet herinneren dat ik toen iets aan de instellingen van de netwerkkaarten veranderd heb.

Stel dat het een gateway probleem is... hoe los ik het dan op? En eventueel andere problemen? (P.S. geloof niet dat ik op een van de computers een gateway ingesteld heb zien staan). Heb overigens nog niet gepingt (ben vandaag erg vergeetachtig)

Verwijderd

Ik zie op de site van sitecom niet dat die router DHCP ondersteunt. Bij windows internetsharing worden de adressen wel per DHCP verdeeld door de internet-pc. Ik vermoed dus dat er toch iets mis is met de IP-adressen. Heb je handmatig op al die pc's het ip-adres ingevoerd? Als alle adressen in dezelfde range zitten moeten ze elkaar kunnen zien (als bestande/printers delen tenminste aan staat). Als dat alles goed is begin ik te twijfelen aan de hub, of de verbindingen daarmee.

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb de DC-201, en 2 computers. 1 met XP erop, en 1 met 2000 erop.

Ik kan met zowel de ene, als met de andere verbinding maken met mijn mxstream aansluiting.

Echter, ik kan maar 1 verbinding tegelijk maken. Dwz, of ik kan connecten op de ene computer, maar dan kan ik niet meer inbellen met de andere. Dat vind ik op zich wel logisch, want waarom zou je 2 keer moeten inloggen.

Maar als ik dus verbinding heb op de ene bak, hoe kan ik dan in vredesnaam ervoor zorgen dat de andere bak ook van het internet gebruik kan maken ?

Het hele idee was om mijn mxstream verbinding te sharen, maar dan wel sharen door er tegelijk gebruik ervan te kunnen maken.

Ik heb de installatie stappen van de handleiding gebruikt, maar nu zit ik toch echt vast. Wat moet ik nog doen ?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• SithWarrior
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

het eerst probleem: het netwerk is kwa blijkelijk goed want je zegt dat ie ip adressen uit deelt, maar je kan router niet bereiken, kan je em wel pingen?

en het andere probleem: je moet router laten inbellen en dan zou je dus in principe maar 1 x geconnected hebben en die andere pc's krijgen gewoon intern ip tje en dan zou het moeten werken

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op woensdag 22 mei 2002 00:05 schreef SithWarrior het volgende:
het eerst probleem: het netwerk is kwa blijkelijk goed want je zegt dat ie ip adressen uit deelt, maar je kan router niet bereiken, kan je em wel pingen?

en het andere probleem: je moet router laten inbellen en dan zou je dus in principe maar 1 x geconnected hebben en die andere pc's krijgen gewoon intern ip tje en dan zou het moeten werken
Ik kan de router bereiken. Ik kan beide computers in het netwerk pingen.

Ik kan inbellen en internetten. Bak 1 krijgt 192.168.0.2, bak 2 krijgt 192.168.0.3

Maar bij de andere bak dan waar ik ingebeld heb, krijg ik steeds een melding dan die (bijvoorbeeld) de webpage niet gevonden heeft.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
"proxy server autoamtisch vinden" even aan zetten of uitzetten.. kijken wat ie doet

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op woensdag 22 mei 2002 00:20 schreef henkjansen het volgende:
"proxy server autoamtisch vinden" even aan zetten of uitzetten.. kijken wat ie doet
Je bedoeld in IE ?

Dan doet ie niks. Hij heeft dan door dat ie geen verbinding heeft, en probeerd automatisch in te bellen. Wat natuurlijk niet goed gaat.

Maar het is niet alleen IE, maar gewoon alle internet applicaties werken niet.

• henk jansen
en als je die pc die moeilijk doet nu eens gelijk aan het inet hangt? dan ook?

• Kramers

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op woensdag 22 mei 2002 00:29 schreef henkjansen het volgende:
en als je die pc die moeilijk doet nu eens gelijk aan het inet hangt? dan ook?
Beide PC's doen niet moeilijk, maar tegelijkertijd werken doen ze niet. Met beide kan ik inbellen, maar met beide is de andere computer niet meer voor internet bereikbaar.

Kan je het nog volgen :)

• henk jansen
Op woensdag 22 mei 2002 00:32 schreef Kramers het volgende:

[..]

Beide PC's doen niet moeilijk, maar tegelijkertijd werken doen ze niet. Met beide kan ik inbellen, maar met beide is de andere computer niet meer voor internet bereikbaar.

euh ja.. maar kweet er geen oplossing voor. misschien kun je als tweede dns instellen de andere pc. dus dat ie via die gaat werken. dus 192.168.0.2 heeft een dns van 192.168.0.3 en andersom. misschien dat ut werkt. anders weet ik ut ook nie :'(

• SithWarrior

SithWarrior

Op woensdag 22 mei 2002 00:32 schreef Kramers het volgende:

[..]

nee eigenlijk niet, alleen dat ding hoeft toch in te bellen, dat je met 2 pc's niet kan in bellen snap ik ook nog wel :) volgens mij moet je alleen dat ding laten inbellen maar ja ik zou zeggen kijk effe in de documentatie of bel sitecom effe, die mensen daar hebben der best verstand van.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Lopen er nou 2 problemen door elkaar?? Bij Chello hoef je toch niet in te bellen?!

Aan de topci starter:
Probeer eens in de PC waarmee je de router console kunt bereiken (waarmee je dus niet kunt surfen) een pagina te bezoeken met een een IP nummer. Ga dus eens naar http://213.239.154.12 (ipv http://fok.nl/) en kijk of dat werkt.
Als het IP wel gewoon werkt dan staat je DNS niet goed ingesteld (probeer dan gewoon de DNS servers te gebruiken die je router ook gebruikt, die van je provider dus!)

Wees consequent, maar niet altijd

• SithWarrior

SithWarrior

der lopen idd 2 problemen door elkaar :) de 1 heeft een sitecom router 200 met chello en de ander een 201 met asdl

en als het goed is krijg je auto dns van chello, maar dat lijkt me ook het probleem niet als je van af andere pc niet in die router kan komen, dus van daar mijn vraag kan je hem wel pingen?

Pagina: 1