Op maandag 25 maart 2002 19:05 schreef strlen het volgende:
[..]
Ja. Het ligt helemaal niet aan de moderatie die in dit forum gebeurt, want dat ligt op een heel goed niveau (helemaal ivm andere fora). Waar het wel aan ligt, voorzover ik dat zie, is aan het gestegen aantal NOS bezoekers. Van sommige twijfel ik of ze uberhaubt weten wat een NOS is, laat staan of ze wat te zoeken hebben in dit forum.
Klopt, dat ben ik helemaal met je eens. Als ik bekijk hoeveel topics NOS tegenwoordig op een dag verwerkt, dan is dit aantal flink gestegen het afgelopen jaar. De strengere moderatie policy is dan ook niet zomaar uit de lucht komen vallen

Het komt er op neer, dat Jotti en ik zonder elkaar voor te praten, precies hetzelfde dachten over het niveau in NOS. Nu denken Jotti en ik nogal vaak bijna hetzelfde over dingen (tot het enge toe vaak), maar ook hier hadden we weer een compleet identieke gedachte.
De hoofdveroorzaker van deze daling van niveau is dan inderdaad ook precies hetgeen jij hier aankaart naar onze mening. Daarom wordt er tegenwoordig ook wat strenger op echte offtopic replies gereageerd in topics waar de ruimte er niet echt voor is. Althans dat is het streven. Daar zou ik in NOS _mochten_ er regulars komen, dan ook een goede "opvoedende" taak o.a. zien liggen. Ik kan tegenwoordig helaas niet meer elk topic lezen. Iets wat ik voorheen wel altijd kon.
Klopt, overigens heb ik van 2 van die posts direct in het topic iets gezegd en 1 persoon heeft e-mail gehad aan de hand van een post. Dat laatste is een ding dat je niet meteen in de topics terug ziet

Overigens moet je uiteraard wel oppassen, dat je niet alles te streng en strak wilt gaan regelen. NOS is voornamelijk een heel gemoedelijk forum en als je te streng op elke offtopic reply gaat reageren, dan help je dit vanzelf om zeep.
Dat bedoel ik dus ook, dat soort mensen 'rechtzetten' zou een goede taak zijn voor regulars. Maar een moderator moet het ook kunnen doen, even een reactie plaatsen van 'dit soort reacties zijn hier niet gewenst', en een noteje plaatsen is echt niet zoveel werk.
Klopt, dat eerste ben ik het dan ook volledig met je eens. Zoals ik al zei, denk ik dat indien er regulars in NOS komen, dit zelfs gezien zou kunnen worden als hun "hoofdtaak".
Wat dat laatste punt betreft, dat ligt net wat anders. Uiteraard gebeurt hetgeen jij aankaart al wel door mij en Jotti, alleen wat dat betreft mag er ook wel een beetje een cultuuromslag plaatsvinden in NOS. SU-meldingen zijn er bijna nooit. Blijkbaar vinden veel mensen dat een te grote stap. Een SU wil helemaal niet zeggen, dat je iemand erbij naait, of dat deze persoon genadeloos zal gaan "hangen". Ook voor simpele bijsturingen in topics is SU het geschikte forum. Nogmaals ik kan tegenwoordig niet altijd meer elk topic in NOS lezen, aangezien ik dan bijna 24/7 bezig ben

Als je hulp nodig hebt.. just scream

. Dit is nog altijd m'n favoriete forum, en ik ben niet bang om een pootje uit te steken als dat gevraagd wordt.
Zoals ik al zei, hebben Jotti en ik uiteraard onze eigen gedachten over een eventuele toekomstige invulling voor dit forum. Neemt niet weg, dat dit topic uiteraard meegenomen zal worden bij het maken van beslissingen.