bestaat er een Battle Chess nieuwe versie?

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Dat vroeg ik mij dus af. door dat spel ben ik af en toe gaan schaken (nu doe ik dat niet meer). Effe voor de ignorant ppl: schaken met lopers die lavabeesten waren en echte gevechten met ontzettend veel humor. (toveren e.d) Het gingwel om het schaken maar wat was dat lachen!~

Nu vroeg ik mij dus af of daar niet eens een nieuwe versie van gemaakt is? ik ken wel battle chess 1 en 2.

http://www.interplay.com/games/bchessco.html

battle chess chinese ken iuk trouwens niet, wel BC4000 en de dos versie :)

Human Bobby

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Dat was idd gaaf ja :)
Ik weet wel dat het met het scaken zelf ook wel goed ging, ben op het hoogste niveau een keer afgemaakt en de computer had alleen zijn koninging verschoven, en over het algemeen ben ik helemaal niet zo slecht in schaken

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is niet helemaal hetzelfde, maar wat ik wel eens tegen een vriend doe is Quess!

Oftewel, Quake-chess. Het idee is ongeveer gelijk aan Battlechess, nu speel je echter met de monsters uit Quake (1). Een paar nadelen:

• Werkt niet in glQuake :(
• Je hebt Quake 1 nodig (maar goed, bestaan er mensen die 'm niet hebben dan ?).
• Je kunt niet tegen de computer spelen, en met 2 spelers op 1 pc gaat ook niet echt lekker.

Toch is het wel leuk om eens te spelen.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
Je had toch nog battlechess 4000. Dat was echt supercool met allemaal robots enzo die elkaar gingen afmaken met lasers :P

tampert, kriminalpolizei

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 24 maart 2002 01:15 schreef Evilernie het volgende:
Je had toch nog battlechess 4000. Dat was echt supercool met allemaal robots enzo die elkaar gingen afmaken met lasers :P
Het filmpie dat een toren een pion afmaakte was leuk, of als een pion de vrouw afmaakte, ook zo verschrikkelijk humoristisch...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:36
ik heb Battle Chess nog op CD... heb je zo'n 3d schaakbord en dan gaan ze vechten, of niet?

deze cd:

Afbeeldingslocatie: http://www.interplay.com/webart/bchessco.jpg

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Op zondag 24 maart 2002 11:23 schreef RedHat het volgende:
ik heb Battle Chess nog op CD... heb je zo'n 3d schaakbord en dan gaan ze vechten, of niet?

deze cd:

[afbeelding]
Dat is hem idd... tegenwoordig kun je hem voor een prikkie kopen... Dice computer games (buget serie) en dan staat er de orginele VGA versie op en de SVGA versie...
Pagina: 1