Toon posts:

Ps 2 poort kapot op mobo-wat nu met muis & keybord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja Ps2 poort heeft het dus begeven en mijn muis en keyboard zitten dus op die ps2 poort :(

Ik heb al wel op dit forum gelezen dat er verloopstekkertjes zijn voor ps2 naar serieel maar gaat dat ook werken?
Werd er namelijk niet echt wijs uit!
Ik heb een cordless wheelmouse van logitech, iemand die hier zelf ervaring mee heeft???

Toetstenbord is trouwens een ouderwetse met AT toetsenbord met een verloopje naar Ps2, kan ik die ook evtueel aansluiten op serieel of ga ik nu rare dingen zeggen ????

Op mijn mobo (asus p3-bf) zit ook usb. Ps2 naar usb is volgens mij wel mogenlijk (ook wat over gelezen) maar is geloof ik wel duur.

Wegens geldgebrek dus het liefst zo'n goedkoop mogelijke oplossing en ik wil toch echt graag gebruik blijven maken van mijn draadloze muisje.....

Verwijderd

Je muis kun je gewoon op je seriele poort (COM) aansluiten.
Wat je moet doen is een verloopplugje regelen voor PS/2 naar COM.
(Vroeger werden muizen altijd op PS/2 aangesloten)
Ga even naar de computerzaak en daar kunnen ze je vast wel zo'n verloopplugje verkopen.

Edit: Je toetsenbord kun je niet aansluiten op een seriele poort! Je kunt een toetsenbord alleen aansluiten op een DIN-9 Connector (AT) òf op een PS/2 Connector. Gaat je PS/2 connector van je toestenbord óók kapot dan moet je van Mainboard wisselen.
Op USB kun je je toetsenbord idd ook aansluiten. Daar had ik zo even niet aangedacht. Ik weet niet of dat ook mogelijk is met oude AT Toetsenborden d.m.v. een verloopstekker.

Als je moet kiezen tussen een verloopstekker PS/2 -> Serieel of PS/2 -> USB dan zou ik persoonlijk voor PS/2 -> Serieel gaan. Muis op de USB wil niet altijd even fijn lopen (Kost ook véél meer systeembronnen) en als je hem op je seriele poort aansluit houd je je USB poort vrij. COM1 zul je waarschijnlijk toch nooit gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Je toetsenbord kun je niet aansluiten op een seriele poort! Je kunt een toetsenbord alleen aansluiten op een DIN-9 Connector (AT) òf op een PS/2 Connector. Gaat je PS/2 connector van je toestenbord óók kapot dan moet je van Mainboard wisselen.
Ok dat wordt dus dan een nieuw usb toetsenbord maareh weet je zeker dat het werkt met dat verloopstekkertje, wat ik namelijk uit de search haal is dat het niet met alle muizen werkt :?

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 23:04 schreef kweker het volgende:

[..]

Ok dat wordt dus dan een nieuw usb toetsenbord maareh weet je zeker dat het werkt met dat verloopstekkertje, wat ik namelijk uit de search haal is dat het niet met alle muizen werkt :?
Voor 99% Wel.
Het wil idd nog wel eens voorkomen dat het niet wil.
Tevens zit er nog wel eens een klein verschil in de verloopplugjes.
Vraag anders in de winkel even voor de zekerheid of het gaat werken. Dan kun je als zij zeggen dat het werkt en het lukt toch niet het plugje terugbrengen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

sitecom heeft een USB-hub, die tevens een aansluiting heeft voor een primnter, een com-poort én keyboard en muis.
Even opgezocht: 89 Euro bij www.Informatique.nl
Zoek bij : Randapparatuur/USB-accesoires / Sitecom USB-Dock.
Kijk maar 's goed naar het plaatje.

Een USB-keyboars is allicht goedkoper, maar de USB-dock kost je maar 1 Interrupt, geeft nog veel meer aansluitmogelijkheden.

eagle

Verwijderd

Als je toch een USB Keyboard moet halen dan is dit inderdaad ook een mooie oplossing. Goed bedacht zeg!

Edit: Onnodige quote verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de hulp!

Ga toch eerst ff zo'n verloopstekkertje proberen, als dat lukt haal ik er denk ik toch maar een usb toestsenbord bij want dat is toch de goedkoopste oplossing en het gaat hier alleen maar om het tiep-pctje van mijn vriendin en die wil toch alleen maar chatten & mailen >:)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmm, zie je ook iets zwarts bij de PS/2 in de buurt.
Effe schoonkrabben, en een druppel tin in gooien.
Je PS/2 is niet meer gezekerd, maar werkt wel weer.

And The Only One

Pagina: 1