3 pc's op 1 monitor/muis/keyboard

Pagina: 1
Acties:

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ik heb tegenwoordig een webservertje op m'n kamer staan naast m'n workstation, en binnenkort komt er als het goed is ook een laptop bij.
Nu wilde ik die alle drie via een kastje aan m'n huidige muit/monitor/keyboard combo hangen, simpelweg wegens gebrek aan ruimte en gewend zijn aan keyboard/muis.

Ik had al een keer een dergelijk kastje gezien (bij de helpdesk van m'n studie werken ze er mee), waarmee je door een toetsencombinatie van systeem verwisselt (een soort alt-tab dus).

Nu ben ik dus op zoek naar zo'n kastje, maar ik zou niet weten hoe het heet.
Iemand meer info of ervaringen? Tnx in advance :)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het heet een KVM switch en is vrij makkelijk te krijgen.
Er lopen al wat draadjes over:
http://gathering.tweakers.net/forum/find

even zoeken op kvm switch

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:43

Flexx

This side up

Met een Switch-Box kan dat.

• BN
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

KVM Switch, bv. Cybex Switchview

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
Ik geloof dat je ze bij de pricewatch wel iets vind.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/54 zoek ff op kvm

Mijn speelgoed

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
KVM Switches, (Keyboard, Video, Mouse)
Je hebt ze in verschillende smaken, namelijk mechanische switchboxjes en electronische. Mechanische zijn goedkoop (heb er hier ook 1'tje), maar alles boven 800 x 600 geeft schaduw-effect, wat erg irritant is.
Electronische switchen zijn duur(der), maar dan kan je ook op fatsoenlijke resoluties werken. Maar dan ben je voor een 4 poorts switchbox ook meteen rond de 130 euro kwijt.

Maar, dan heb je ook wat.

Alleen, heb je een nieuwe monitor nodig, toevallig ?? Kan je misschien net zo goed een nieuwe monitor kopen, bv Iiyama 703UT, daar kan je 2 computers op aansluiten (moet je alleen wel 2 tb's + muizen gebruiken.)

Verwijderd

Aanrader KVM switch..heb zelf een Site Com KVM Switch..
even 2 keer op de Ctrl toets en je hebt je andere pc te pakken.. met een TFT scherm en je bespaart kilowattssssss
en het werkt gewoon beter 1 werkplek 2 of meer pc's!
Mijn moto liever 2 pc's van 1000 en 1200 Mhz dan 1 van 1700
met 2 doe ik meer werk dan met 1 pc

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Ik weet niet hoeveel geld je er voor over hebt, maar ik zou kiezen voor een Raritan. Deze zijn namelijk zo gemaakt dat je geen problemen hebt met verschillende resoluties. Veelal is het beeld niet goed als je schakelt met een goedkoop boxje. Deze zijn er ook in 4 poorts (zelf nog veeeeeel meer)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Die KVM-gevallen zijn sindskort ook te verkrijgen bij MyCom... Ik zo'n 4in1 (niet van MyCom iig :P) Zijn goed en kunnen hoge resoluties aan (ik draai op 3 compie's 1600x1200 ;)). Dus als ze er 1tje hebben met een 'draaiknop': NIET DOEN! Kunnen maar max 800x600 aan (of misschien net 1024x768) Dat is het enige waar je dan op moet letten ;)

Oh ja, excl. kabels |:(

Ik was (incl. kabels) zo'n Fl.550,- kwijt voor een 4in1. Zekerz goedkoop als je het vergelijkt met (al die) 4 monitoren die op je kamer hebt staan :)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n switch bij Conrad gekocht, en 't werkt perfect! ik draai 1152x864@100mhz max, en ik kan geen kwaliteitsverlies ontdekken!
dubbel scroll lock + 1-4 om te schakelen tussen de pc's. Zo wordt de scroll lock ook nog eens gebruikt :)
4 pc's op een werkplek aansturen :7

Verwijderd

SITECOM incl kabels voor 2 pc's kocht ik toen voor 275 gulden wel te verstaan.

ohja draai op twee pc's 1152..maar redde zelfs 1900 hoogste resolutie dus ja..

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Ha, tnx :)
Dit lijkt me wel een leuke:

http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=924001

(vga/svga? dat betekent.. 640*480/800*600?)
En de gebruikelijke verzameling kabels.. dat wordt een euro of 250..

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Kan je trouwens die knop ook zelf instellen ?? 2 x control lijkt me namelijk een beetje brak als ik het eerlijk moet zeggen.

Ennuh, heeft iemand ervaring met Black Box switch ?? 31 Euro is niet te veel voor een weliswaar 2e handse switchbox incl kabels. Maar ja, wanneer het een brakke switch is, is het weer wel veel. :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/21608

Er staat ook een Personal serv switch bij Flection Direct, maar bij de specs staat maar dat ie tot 1024 x 768 op 85 Hz.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 22:48 schreef Toewan het volgende:
[...]
Electronische switchen zijn duur(der), maar dan kan je ook op fatsoenlijke resoluties werken. Maar dan ben je voor een 4 poorts switchbox ook meteen rond de 130 euro kwijt.

Maar, dan heb je ook wat.

Alleen, heb je een nieuwe monitor nodig, toevallig ?? Kan je misschien net zo goed een nieuwe monitor kopen, bv Iiyama 703UT, daar kan je 2 computers op aansluiten (moet je alleen wel 2 tb's + muizen gebruiken.)
Ja, ik vond een draaiknop er al niet echt fijn uit zien..
Nieuwe monitor gaat me te duur worden.. en ik heb hier echt geen ruimte voor nog een kb/muis.
Bovendien wilde ik die laptop ook via dit systeem als 2e wordstation gebruiken :)
Op zaterdag 23 maart 2002 22:49 schreef Mcart het volgende:
Aanrader KVM switch..heb zelf een Site Com KVM Switch..
even 2 keer op de Ctrl toets en je hebt je andere pc te pakken.. met een TFT scherm en je bespaart kilowattssssss
en het werkt gewoon beter 1 werkplek 2 of meer pc's!
Mijn moto liever 2 pc's van 1000 en 1200 Mhz dan 1 van 1700
met 2 doe ik meer werk dan met 1 pc
Ha, daar ga ik naar zoeken :)
(Sitecom heb ik redelijke ervaringen mee.. ons netwerk draait iig nog :Y) en ze zijn niet al te duur :))

Ik was niet echt van plan veel meer dan 200 Euro uit te gaan geven.. ik ben maar een arme student :+.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 22:45 schreef Oviparous het volgende:
Het heet een KVM switch en is vrij makkelijk te krijgen.
Er lopen al wat draadjes over:
http://gathering.tweakers.net/forum/find

even zoeken op kvm switch
Maar wel erg duur switchje

Verwijderd

TIP:

NOOIT besparen op je koppelingskabels !

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
Bij (bijv MEMO) heb je een Cybex Xwitch view, ik heb er zelf 3 van ingebruik op het werk, (ja ook aan servers) het enige wat erg belangrijk is, vind ik dat je een goede afschermde videokabel moet hebben, daarna kun je draaien in alle gewenste resoluties, (voor toetsenbord maakt het niet uit) verder kun je dan switchen door <ctrl><ctrl> A/B/C/D <enter> dat gaat echt uitstekendeen 2 poort switch is 250 piek en een 4 poorts 300 piek. vga doorlus kabel ongeveer 35 gulden. muis en toetsenbord een paar gulden

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 08:33 schreef joosd het volgende:
Bij (bijv MEMO) heb je een Cybex Xwitch view, ik heb er zelf 3 van ingebruik op het werk, (ja ook aan servers) het enige wat erg belangrijk is, vind ik dat je een goede afschermde videokabel moet hebben, daarna kun je draaien in alle gewenste resoluties, (voor toetsenbord maakt het niet uit) verder kun je dan switchen door <ctrl><ctrl> A/B/C/D <enter> dat gaat echt uitstekendeen 2 poort switch is 250 piek en een 4 poorts 300 piek. vga doorlus kabel ongeveer 35 gulden. muis en toetsenbord een paar gulden
Ah, die had ik geloof ik al bj Informatique gezien, maar ik kon niet echt wijs worden uit de specs (vga/svga klinkt voor mij als 640/800, 1024 was toch xga?)

Die is 159, dus dat is best te doen (4-poorts)

Ze hebben er ook een paar van >1000, maar dan kan ik net zo
goed m'n kamer uitbouwen :+

[edit]
en ze verkopen deze ook:
Cybex KVM Switch Kabel 1.8mtr PS/2 + VGA
35 :)

(trouwens, ik had de search gebruikt, maar wist niet dat dit een KVM-switch heette en vond dus alleen een thread van feb '01, en daar stond niet echt meer info.. Bedankt iedereen iig :))

• BN

BN

Draai hier probleemloos 1600x1200 op 75Hz op een Cybex. Kostte wat maar je krijgt er wel wat voor terug!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je moet iid zeker zorgen dat je een goeie hebt.
Ik heb van me stage ooit zon hele simpele meegekregen.
Het is echt een supersimpel ding [ziet eruit alsof hij oit 25 piek max heeft gekost] en geeft best wel bagger beeld [in 800x600 valt het nog wel een beetje mee, maar 1024x768 is echt erg duidelijk minder goed beeld]

Ik was ook op zoek naar zon KVM switch totdat ik deze iiyama pro454 kocht, die heeft nl 2 video ingangen ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Is het niet zo dat als je een KVM switch koopt dat je ook dubbele bekabeling moet hebben (klinkt dom, maar ja...)

• BN

BN

Driedubbel zelfs, Y-config

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 01:11 schreef Sabbie het volgende:
Is het niet zo dat als je een KVM switch koopt dat je ook dubbele bekabeling moet hebben (klinkt dom, maar ja...)
Yep.. maar ze hebben ook mooie 3-in-1-kabels (muis/monitor/keyboard in een), die je van je pc naar het kastje laat lopen. Op die manier heb je nog maar 1 extra kabel per pc. Ze kosten 35 voor 1,8 meter (da's meestal zat :))

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Zorg er altijd voor dat je een digitale switch koopt.
Deze zijn bijna altijd met een druk-knop i.p.v. een draai-knop (analoog).
Een digitale geeft de minste storing, de hoogste resoluties en ondersteund vaak de intelli/wheel-mouse types.

Advies: Cybex of Belkin
Pagina: 1