close up lens(macro) canon pwrsht pro 90/G2 users

Pagina: 1
Acties:

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
ik heb zelf een pro 90 en schrok van de (te) hoge prijs voor de voorzetlenzen van canon zelf. gelukkig kan ik nu mededelen dat er een goedkoper alternatief is van B+W.

zij hebben een serie macrolenzen (5!). Ze zijn iets van 30€
p.s.

het leuke is dat je ze op elkaar kunt schroeven. alleen cumulatief natuurlijk.

voor de groothoek heb ik helaas nog geen alternatief kunnen vinden.

btw heeft er nog iemand een idee voor alternatieve /linkbare webspace voor mijn foto's zodat ik ze (eindelijk) eens wereld/land-kundig kan maken? nowiseasses plz

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
sh*t! foutje, dit hoort in het digitale fotocamera foto's forum thuis! wat een simpel klikje al niet kan doen.

mod svp move 2 there plz

thnx

Verwijderd

waar kan je die kopen

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
bij de foto handelaar.

• hr15
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34
Op zaterdag 23 maart 2002 22:39 schreef vinz98 het volgende:
ik heb zelf een pro 90 en schrok van de (te) hoge prijs voor de voorzetlenzen van canon zelf. gelukkig kan ik nu mededelen dat er een goedkoper alternatief is van B+W.

zij hebben een serie macrolenzen (5!). Ze zijn iets van 30€
p.s.

het leuke is dat je ze op elkaar kunt schroeven. alleen cumulatief natuurlijk.

voor de groothoek heb ik helaas nog geen alternatief kunnen vinden.

btw heeft er nog iemand een idee voor alternatieve /linkbare webspace voor mijn foto's zodat ik ze (eindelijk) eens wereld/land-kundig kan maken? nowiseasses plz
Passen die lenzen ook op een Canon Powershot G1?

Puur voor foto's is pbase wel makkelijk :)

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Topicstarter
als je een schroefdraad hebt zitten aan de lens-buitenkant-zijde kun je daar wat op schroeven. kijk naar de maat van de lens (staat meestal aan de zijkant van de lens of aan de binnenkant van je lensdop.)In mijn geval 58mm.

neem in ieder geval je camera mee naar de fotowinkel en laat je adviseren. er is een heel uitgebreid boekje van B+W, ik kreeg er eentje mee. Het voordeel van dit merk zou de antistatische behandeling zijn zodat er geen stof zou worden aangetrokken.(misschien een handig weetje)

als je alleen een uv/sky filter wilt kun je op tweedehands sites zoals www.fotoapparatuur.nl zoeken. het filter moet gewoon krasvrij zijn als je het tegen het licht houdt.
Nieuw kopen is natuurlijk het veiligst.

Verwijderd

Kijk anders hier even (voor de G1 en G2 tenminste).

Daar hebben ze een adapter waardoor je elke 49mm lens kan gebruiken (bijvoorbeeld alle canon EOS-lenzen geloof ik).

Ik ga die zlef ook maar bestellen denk ik.
Pagina: 1