IK heb een vraagje. Ik heb een P4 1,8GHz met een standaard Intel cooler. Maar hij wordt rond de 65 graden, terwijl ik niks aan het doen is. En stressed is ie zelf tegen de 75 graden. Is dit wel goed? Of zou er wat mis kunnen zijn met met temp.meter?
laat maar zitten, ik heb het al gevonden
de max temp voor een P4 1.8 GHz is 77 graden
dus hij zit tegen het randje aan
de max temp voor een P4 1.8 GHz is 77 graden
dus hij zit tegen het randje aan
Verwijderd
Heee, eindelijk ook iemand met het zelfde temperatuurtje als ikke.... oke de mijne is iets lager 56/57 idle 65/69 stesst maar komt denk op het zelfde neerOp zaterdag 23 maart 2002 22:22 schreef grooviee17 het volgende:
IK heb een vraagje. Ik heb een P4 1,8GHz met een standaard Intel cooler. Maar hij wordt rond de 65 graden, terwijl ik niks aan het doen is. En stressed is ie zelf tegen de 75 graden. Is dit wel goed? Of zou er wat mis kunnen zijn met met temp.meter?
Kep overigens het gevoel dat hij veel kouder is, want als ik mijn hand er op houd of naast.... dan voelt hij gewoon lauw tot warm, maar zeker niet heet... denk dat die temperatuur censor gewoon geen goede waardes aangeeft! Zou me er maar niet al te druk om maken... doe ik ook niet meer, want hij draait een stuk stabieler dan mun AMDtje (niet flamed bedoeld)
Oja... hier ff een link [topic=439837] naar mijn temp in case je me niet geloofd
Als je koelblok lekker koel is zou ik me juist zorgen gaan maken.. want dan is de kans redelijk groot dat die scheef zit. Als die 100% zeker goed op de cpu zit is idd waarschijnlijk de sensor slecht.
Verwijderd
Grappig die specs...
< P4 1800Mhz@1800Mhz > < Medion MSI-6399 Intel845 FSB@400MHz > <512 Mb SDRAM@133MHz > <MSI MS-8838 GeForce3 Ti-200 64 MB DDR-SDRAM > < Artec DHI-G40 16x DVD-/40x CD-ROM > < Sony CRX1611 16x/10x/40x CD-RW >
Heb exact het zelfde systeempje.... Aldi aanbieding soms
< P4 1800Mhz@1800Mhz > < Medion MSI-6399 Intel845 FSB@400MHz > <512 Mb SDRAM@133MHz > <MSI MS-8838 GeForce3 Ti-200 64 MB DDR-SDRAM > < Artec DHI-G40 16x DVD-/40x CD-ROM > < Sony CRX1611 16x/10x/40x CD-RW >
Heb exact het zelfde systeempje.... Aldi aanbieding soms
Verwijderd
Hm,
Ik heb hier ook een P4 1.8GHz, en met de standaard meegeleverde koeler werd deze niet warmer dan 40 graden (idle).
Heb er nu een zalman koeler opzitten (met 1200rpm fan) en ook nu word hij niet warmer dan 40 graden..
65 graden lijkt mij VEEL te veel..
Ik heb hier ook een P4 1.8GHz, en met de standaard meegeleverde koeler werd deze niet warmer dan 40 graden (idle).
Heb er nu een zalman koeler opzitten (met 1200rpm fan) en ook nu word hij niet warmer dan 40 graden..
65 graden lijkt mij VEEL te veel..
Verwijderd
WAUWWWWWW dat is echt veel !!
Ik heb zelf de P4 2.0A, en deze draaide met de standaard intel koeler ook dik boven de 55 graden, totdat ik er een AVC SUNFLOWER op losliet, deze houdt em gewoon lekker rond de 31 graden, en fulload geeft ie 42-49 aan.....das toch echt netjes maarja die SUNFLOWER is ook wel de beste koeler voor socket478 (heeft weetniethoeveel keer de eerste prijs gewonnen!)
Wil je lekker draaien met je pc? gooi dan eerst die stock koeler eraf !!
Ik heb zelf de P4 2.0A, en deze draaide met de standaard intel koeler ook dik boven de 55 graden, totdat ik er een AVC SUNFLOWER op losliet, deze houdt em gewoon lekker rond de 31 graden, en fulload geeft ie 42-49 aan.....das toch echt netjes maarja die SUNFLOWER is ook wel de beste koeler voor socket478 (heeft weetniethoeveel keer de eerste prijs gewonnen!)
Wil je lekker draaien met je pc? gooi dan eerst die stock koeler eraf !!
Vlak de nieuwe Alpha ook niet uit, die is denk ik een stukje beter dan de Sunflower.Op zondag 24 maart 2002 03:01 schreef SER het volgende:
maarja die SUNFLOWER is ook wel de beste koeler voor socket478 (heeft weetniethoeveel keer de eerste prijs gewonnen!)
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Mogelijk geeft de gebruikte software een onjuiste temperatuur aan.
Ik had soortgelijke temperaturen. Motherboard monitor geeft nu ongeveer 35 graden aan.
Probeer eens met de hand de cpu aan te voelen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Taylan
Ik had soortgelijke temperaturen. Motherboard monitor geeft nu ongeveer 35 graden aan.
Probeer eens met de hand de cpu aan te voelen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Taylan
ik gebruik nu Hardware Sensors Monitor, maar het zou dus kunnen dat ie verkeerde waardes aangeeft
welk programma geeft een b-tje goede waardes aan?
edit:
en ja, het is een computer bij de aldi vandaan
en ja, het is een computer bij de aldi vandaan
Verwijderd
Als jij het weet... zou je het mij dan ook ff willen laten weten, want ik heb er al heel wat geprobeerd, maar ze geven allemaal wat raars aan[b]
Verwijderd
Mijn p4 1,8 geeft in het bios rond 35 graden en in pcprobe dat bij mijn asus p4t-e zit rond de 50 graden met de standaard intel cooler,terwijl de cooler gewoon lauw aanvoelt.
Verwijderd
Hier nog effe een samenvatting, (deze dingen heb ik je al een aantal keer verteld
, Maar ja, nog een keer ter duidelijkheid.)
Ten 1e. Koeler nakijken of ie er goed opzit.
2e. Wordt de koeler warm??
3e. wat voor koeler is het.
Als blijkt dat de koeler er goed op zit, en dat ie toch goed koelt, dat zal je temperatuursensor wel niet deugen.
wat natuurlijk te verwachten is met zo'n goedkoop aldi systeempje
BTW. ik hoor het morgen wel van je.
Als blijkt dat de koeler er goed op zit, en dat ie toch goed koelt, dat zal je temperatuursensor wel niet deugen.
De koeler zit er goed op, de koeler voelt ook gewoon lauw aan, dus ik denk dat me temp. sensor niet deugt.Op woensdag 27 maart 2002 18:48 schreef Dark-Lord het volgende:
Hier nog effe een samenvatting, (deze dingen heb ik je al een aantal keer verteld, Maar ja, nog een keer ter duidelijkheid.)
[noflame]
Maar mijn aldi-systeempje is nog altijd beter dan jou computertje die veel duurder was
[/noflame]
ik heb het zelfde systeem als jij, alleen m'n CPU zit op ongeveer 90 graden Celcius.
[topic=451644/1/25]
staat een topic over mijn probleem, misschien heb je er wat aan.
[topic=451644/1/25]
75C is best hoog, wacht maar tot het lente, zomer wordt 
Dan schiet die temp wel om hoog.
Dan schiet die temp wel om hoog.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Thanks... in iedergeval weet ik nu wel bijna zeker dat er niks aan ons Aldi systeempje mankeerdOp donderdag 28 maart 2002 17:17 schreef Codey het volgende:
ik heb het zelfde systeem als jij, alleen m'n CPU zit op ongeveer 90 graden Celcius.
[topic=451644/1/25]
Pagina: 1