schuine strepen tijdens games(pic 200kb)

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/~s1295896/shot0001.jpg

zoals je ziet staan er schuine strepen op het huis. Ook andere details zien er vaak raar uit en je ziet dat het veranderd tijdens het bewegen door een level heen. Als je dichterbij komt is het uiteindelijk weg. Dit is toevallig mohaa, maar ook andere spellen hebben er last van. Denk bijvoorbeeld dflw en rtcw. Weet iemand waarom dit probleem er is en wat ik er aan kan doen om het op te lossen? thanx

• Shook
sorry, ben vergeten te melden dat mijn kaart een gf2 gtspro 64 mb ddr is en dat ie niet is oc-ed.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
probeer eens nieuwe drivers te downloaden

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 23 maart 2002 22:02 schreef mdusink het volgende:
[afbeelding]

zoals je ziet staan er schuine strepen op het huis. Ook andere details zien er vaak raar uit en je ziet dat het veranderd tijdens het bewegen door een level heen. Als je dichterbij komt is het uiteindelijk weg. Dit is toevallig mohaa, maar ook andere spellen hebben er last van. Denk bijvoorbeeld dflw en rtcw. Weet iemand waarom dit probleem er is en wat ik er aan kan doen om het op te lossen? thanx
Is niets mis mee...

Bij hogere resoluties wordt het steeds minder... Ook bij inschakelen van anti-aliasing wordt het minder.

Dit komt omdat het beeld is opgebouwd uit blokjes.....
Op zaterdag 23 maart 2002 22:04 schreef XippIX het volgende:
probeer eens nieuwe drivers te downloaden
zucht....

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer eens WHQL Detonator drivers te installeren.
Verwijder eerst de oude drivers grondig. Indien je een VIA chipset hebt kan het geen kwaad SP 4.39 even te installeren.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Op zaterdag 23 maart 2002 22:06 schreef wfvn het volgende:

[..]

Is niets mis mee...

Bij hogere resoluties wordt het steeds minder... Ook bij inschakelen van anti-aliasing wordt het minder.

Dit komt omdat het beeld is opgebouwd uit blokjes.....
[..]

zucht....
Ik denk dat jij dat huis eens wat beter moet bekijken :)
Hij heeft het NIET of zaagtandjes

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 23 maart 2002 22:06 schreef XTerm89D het volgende:
Probeer eens WHQL Detonator drivers te installeren.
Verwijder eerst de oude drivers grondig. Indien je een VIA chipset hebt kan het geen kwaad SP 4.39 even te installeren.
nee, niet drivers.....

Zie het op de volgende manier.....

Neem een blad papier met hokjes (halve of hele centimeters)

Maak daarop een tekening van een huis.

Teken elk hokje waar een lijn doorheen loopt, helemaal dicht.... dit is zo ongeveer ook wat er op het beeldscherm gebeurt.

Teken je dezelfde tekening op een vel met millimeter-hokjes en doe je hetzelfde, dan ziet de tekening er al heel wat strakker uit.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 23 maart 2002 22:07 schreef XTerm89D het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dat huis eens wat beter moet bekijken :)
Hij heeft het NIET of zaagtandjes
Ow... damn... die fraaie 'gordijnen'

* WFvN ziet inmiddels in iedereen mensen met pc-idee-niveau

excuses

Verwijderd

komt omdat Vsync uitstaat.....volgens mij

• Shook
nou er waren toevallig net nieuwe drivers bij nvidia, dus gedownd en het probleem is er nog. Moet zeggen dat mn fps wel met 20 omhoog is gegaan (hoe doen ze het steeds ;))

Ik heb alle syncs aan staan.

• Shook
ik heb het ook ff geprobeerd met aa aan, 2 keer en 4 keer, maar beide deden eigenlijk niks aan het probleem. Iemand nog andere ideeen? thanxs voor de geplaatste en nog te plaatsen reacties.

Verwijderd

Zelfde kaart hier...
Ook fanatiek DFLW speler...
Ook schuine strepen...
(al is het maar bij 1 type gebouwtje en dan vanaf schuin bovenaf gezien,of vanuit de lucht bij een parachute landing is alles schuin gestreept totdat ik lager kom)
Begon sinds Detonator versie 23.12

RTCW geen problemen.
MoHAA geen problemen.

Als het je echt dwarszit terug naar Det. 21.83...tja ten koste van een paar FPSjes

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 22:21 schreef mdusink het volgende:

Ik heb alle syncs aan staan.
Misschien moet je de Vsync even uitzetten dan ;)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic krijgt een * Pollewob * van mij.. want ik heb hetzelfde probleem.. de oplossingen tot nu toe werken niet :( Misschien weet iemand nog iets om het op te lossen :?

XP1800
Epox 8KHA+
768MB DDR
GeForce2 pro
WinXP pro
Det4 23.11/27.20/28.32

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Frequentie verhogen van de video-modus (800x600?) waar je in speelt!

Met Powerstrip ofzow :P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Pollewob
  • Niet online
ik speel in 1280 x 1024 x 32 bits. Zowel op 60, 75 als 85 Hz heb ik dit probleem.. ook de driver maakt niet uit (3 getest, waarvan er 2 het 'vroeger' wel normaal deden). Ook het verwijderen van mn videokaart uit apparaatbeheer en daarna helemaal opnieuw installeren van de drivers etc helpt niet.
Vaag is dus wel dat het vandaag opeens gekomen is zonder dat ik iets veranderd heb :{

• Aikon
  • Niet online
misschien directX :?

Verwijderd

Ik heb dat ook in Medal of Honour, allerlei gameopties al geprobeert maar het gaat niet weg.

Geforce 1 DDR
1280@1024 32bit
Detonator 12.90

• Sjod
  • Laatst online: 20-08 21:02

Sjod

Ik ben goed luisterend

Heb je al eens andere via 4in1 drivers geprobeerd, en heb je het met alle spellen of alleen met de spellen die een quake engine hebben

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Dit heb ik ook heel erg met me R8500 , is gewoon algemaan refresh probleem :? ATi en Nt based OSsen

maarja jij ehbt geen ATi :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• sarcast
  • Laatst online: 10:08
btw. ik heb gewoon een fps van 12 op dat stukkie.
om van omaha beach nog maar nie te spreken :\

* sarcast sgopt z'n amd k6-2 |:( Gf2 64 mb ddr. nuttttig.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Pollewob
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 23:43 schreef Sjod het volgende:
Heb je al eens andere via 4in1 drivers geprobeerd, en heb je het met alle spellen of alleen met de spellen die een quake engine hebben
Andere via drivers kan ik idd nog wel proberen :)

hmm... nu ik daar eens over nadenk.. was er niet laatst die via AGP driver 1.38 ofzo? Dat zou ook nog wel eens het probleem kunnen zijn..

^^ helpt iig niet ;( Naja.. gewoon verder blijven kloten :P

Verwijderd

Even melden dat ik hetzelfde ben tegengekomen in RTCW, met GF2MX TBird 1.2GHz & nieuwste detonator drivers. Ik dacht dat het een bug in het spel was...

Verwijderd

Komt, omdat je zo ver van het gebouw af zit, dat hij van hoog naar laag detail schakeld. Deus Ex heeft het van alle spellen die ik ken ht ergst, als het goed is moet anisotrope filtering het oplossen, maar dit werkt niet altjd, omdat dit in de engine kan zitten en dan helpt filtering niet.
Pagina: 1