Debian 2.2 op een compaq laptop

Pagina: 1
Acties:

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Hoi allemaal

Heb net Debian 2.2 geinstalleerd op een Compaq Pressario laptop (celeron 600), op zich geen grote probleem. Maar nu is het zo dat ik geen flauw idee heb hoe mn PCMCIA netwerkkaart aan de praat te krijgen. Als ik ifconfig -a doe zie ik wel een eth0 maar als ik dan ifup eth0 doe krijg ik ignoring unknow interface eth0..

Ik heb de PCMCIA howto doorgenomen maar daar word ik eerlijk gezegd ook niet al te wijs van :'(

Iemand tips over hoe ik dit aan de praat krijg? Ik weet dat ik nog behoorlijk wat probleempjes ga hebben met de rest van mn hardware maar als mijn geliefde ping werkt ben ik toch wel fftjes zoet :P

Alvast bedankt

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Owja.. mn netwerkkaart wordt overigens wel gevonden, tail -f /var/log/messages geeft:

eth0: NE2000 Compatible: io 0x300, irq 3, hw_add ...

Ik snap alleen niet hoe ik hem via DHCP aan de praat krijg

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Heb je de module ne wel ingeladen met de juiste opties? dus:
code:
1
insmod ne io=0x300 irq=3

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• stylee

stylee

blah zeg ik je

Topicstarter
Als ik dat doe voegt hij gewoon een eth1 toe.. maar dat is niet nodig aangezien hetzelfde kaartje al gevonden wordt als eth0

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 23 maart 2002 21:56 schreef stylee het volgende:
Als ik ifconfig -a doe zie ik wel een eth0
Dan lijkt het erop dat hij in ieder geval werkt. Van 'pcmcia aan de praat krijgen' zou dan geen sprake meer hoeven zijn.
maar als ik dan ifup eth0 doe krijg ik ignoring unknow interface eth0..
'ifup' en 'ifdown' werken mbv de inhoud van /etc/networking/interfaces. Als een interface daar niet in staat, dan kent hij hem niet. Maar /etc/networking/interfaces is ook niet de plaats voor PCMCIA netwerkkaartjes (wordt het wel ooit meen ik, maar daar heb je nu niets aan).
Op zaterdag 23 maart 2002 21:59 schreef stylee het volgende:
Ik snap alleen niet hoe ik hem via DHCP aan de praat krijg
Probeer eens 'pump -i eth0', of, als je dhclient hebt (waar ik sterk de voorkeur aan geef), 'dhclient-2.2.x eth0'.
Dit is geen permanente oplossing (idee is dat hij dhcp-t als je het kaartje erinstopt), maar dan weet je iig of het werkt.
Ik vraag me trouwens af of dhcp on insert niet de default was voor PCMCIA...
Op zaterdag 23 maart 2002 23:03 schreef stylee het volgende:
Als ik dat doe voegt hij gewoon een eth1 toe.. maar dat is niet nodig aangezien hetzelfde kaartje al gevonden wordt als eth0
Dat vind ik raar... Bij mijn weten kunnen twee ethx's van 1 netwerkkaart niet. Heb je toevallig ook nog een onboard netwerkconnector? Als je het kaartje erinstopt, wat hoor je dan? 1 hoge beep? 1 lage beep? 2 hoge beeps? een hoge en een lage beep?