Toon posts:

vermenigvuldiging

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
allereerst mijn excuses, ik ben nog helemaal niet thuis in javascript , en weet ook niet helemaal zeker of mijn vraag hier wel op de goede plaats is, maar daar komt ie :
Ik heb een formulier met bv prijs en aantal Wat voor een opdracht moet ik geven om in een apart veld de totaalprijs te laten weergeven ?

Wie oh wie kan mij op weg helpen , of wie kan mij een site geven waar dit soort dingen helder uitgelegd staan ??

alvast bedankt

Hieronder staat een stukje van het formulier waar ik gebrui van maak :
<TR>
<TD bgColor=#ffff33 width=100><FONT face="BenjaminSans DB" size=-2 >Aantal
</FONT></TD>
<TD align=left bgColor=#ffff33 width=100><INPUT name="requiredaantal" size=6 >
</TD></TR>
<TR>
<TD bgColor=#ffff33 width=100><FONT face="BenjaminSans DB" size=-2 >Prijs per stuk
</FONT></TD>
<TD align=left bgColor=#ffff33 width=100><select name=" Prijs per stuk" >
<OPTION selected value=> 
<OPTION value=aa>aa, 45.38
<OPTION value=bb>bb, 38.57
</OPTION></SELECT>
</TD></TR>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Begin eens met de JavaScript Primers op deze site.
Tip 1: Gebruik voor name en id geen waarden met spaties.
Tip 2: Een waarde uitlezen doe je mbv:
code:
1
document.forms['naamvanjevorm'].elements['naamvanjeelement'].value

Tip 3: Vermenigvuldigen doe je zo:
code:
1
totaal = prijs * aantal

Tip 4: Of je schrijft je totaal weer weg naar een formveld (die je bijvoorbeeld readonly maakt), of je schrijft het weg in een stukje html (een <div> bijvoorbeeld):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<input name="totaal" type="text" readonly>

met

document.forms['naamvanjevorm'].elements['totaal'].value = totaal

of

<div id="totaal"></div>

met

document.getElementById('totaal').innerHTML = totaal

De laatste regel code werkt trouwens alleen in DOM (nieuwe versie) browsers, en niet in Opera. Voor crossbrowser oplossingen moet je dan even verder zoeken.

Intentionally left blank

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 21:48 schreef bakkertjedeeg het volgende:
allereerst mijn excuses, ik ben nog helemaal niet thuis in javascript , en weet ook niet helemaal zeker of mijn vraag hier wel op de goede plaats is, maar daar komt ie :
Ik heb een formulier met bv prijs en aantal Wat voor een opdracht moet ik geven om in een apart veld de totaalprijs te laten weergeven ?
Dit valt onder de noemer 'script request', en daar is het forum dus niet voor bedoeld. Probeer voortaan eerst zelf iets te maken, en als het dan niet lukt kunt je altijd nog een vraag stellen over hetgeen er misgaat.
Wie oh wie kan mij op weg helpen , of wie kan mij een site geven waar dit soort dingen helder uitgelegd staan ??
Je kunt met www.google.com genoeg javascript tutorials, script sites en reference guides vinden.

Overigens zou ik crisp's waardevolle tips eens gaan bekijken, daarmee moet het zéker lukken. Succes.

Dit topic is gesloten.