Internet-simulator

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik zoek een programma dat het Internet simuleert, zodat je b.v. zomaar een paar routers en servers neer kan gooien, en hier een daar een paar ISP's of een paar T3-backbones neerknalt. Het programma moet ook de verbiding kunne simuleren met pingtijden en brandbreedtes en zo.

Iemand een idee?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Hehhe hee come a again ???????

Je bedoelt een spelletje?

• Vinnienerd
Ja, precies...of kan je dat op je eigen computer simuleren op een Linux bak door "virtual ip adresses" te gebruiken? (weet ik veel)

• HermeS
ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waar je naar toe wilt, je wilt dus een titel van een spel hebben , en die game moet er over gaan dat je een hacker/cracker kan spellen dir gefrustreed is?

• Vinnienerd
Nou ja, een gefrustreerde hacker, nee. Gewoon een programma dat al die servers en pingtijden en backbones en routers etc etc. simuleert

• HermeS
en dat met een progies als TFN, Stacheldraht en trin00, die dingen plat proberen te leggen, want dat klinkt behoorlijk dom. om softwarematig routers, servers , hubs, switches, te simuleren. Wat je kunt doen is bv een oude hub kopen (z'nm 19 inch ding want dat staat "3L33t' of 31337 . maar goed, dan koop je voor een prikie wat oude p2 200mhz pctje (kosten toch bijna niks meer) je instalet daar linux en wat zooi op en je kan gaan oefen, en een hoop leren.
lees anders eerst even wat txt, bestanden en of boeken.

• Vinnienerd
Ja, ehh...zal wel... |:(
Ik bedoel eigenlijk een programma dat het Internet zo simuleert zodat je al de verbindingen etc. simuleert, zodat je het allemaal gewoon op een schermpje kan zien.

Verwijderd

HermeS is weer behulpzaam aan het zijn ;) Met het spuien van namen van trojans/DoS proggies etc krijg je HIER dus geen hoger aanzien.

Als je een internet situatie wilt simuleren betekent dat niet automatisch dat je virtuele virus-aanvallen wilt gaan oefenen. Wij hebben voor een project (cache optimalisatie, geweldig om te doen :() ook zoiets moeten gebruiken, maar dat programma werkte zo klote dat ik het echt niet aanraad (kan ook niet want ik weet de naam ondertussen al niet meer).

Ik heb ff hier in een boekje geneusd, maar die weten daar ook geen programma voor. Het ligt eraan hoe realistisch je de simulatie wilt hebben, en tot welke 'systemen' je reeele toegang wilt hebben (de servers in feite) en welke systemen er gewoon inzitten voor de simulatie van routing, maar zoiets is volgens mij zeker zelf te maken. Het ligt er natuurlijk wel aan welke protocollen je verder in je simulatie op wilt nemen, maar ik wil het wel eens proberen om zoiets te bouwen, maar dan weet ik wel niet wanneer dat ooit af komt (dit jaar zou wel moeten lukken eigenljk).

Volgens mij is het niet mogelijk zoiets te doen met die viruele IP's omdat je dan geen controle hebt over de verbinding.

• Vinnienerd
Maar ff een paar oude hubs, switches, en de hele takkezooi kost toch wel heeeeeeeeeeel veeeeeeeeel?
Pagina: 1