i-net sharing Win2k -> WinME

Pagina: 1
Acties:

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:17
Ik heb PC1 en PC2, ik wil kunnen internetten op pc2.
PC1: NIC 1 naar kabelinternet en NIC2 voor LAN
PC2: NIC 1 naar LAN

PC1: Win2k Pro Engelse versie
PC2: Win ME

PC1: Sygate
PC2: Als gateway het IP-nr ingesteld van PC1 (192.168.0.1)

Ik kan op pc2 wel pingen naar bijvoorbeeld de site van google.com. Wanneer ik echter dat ip-nr in de browser zet, dan doet hij het niet.

Wie kan me helpen?

MMm. vergeten te melden.. op PC1 staat BlackICE geinstalt.. die heeft een trusted ip-adres voor PC2

Verwijderd

je moet port 80 open zetten dat is de standaard poort voor je browser. Waarschijnlijk blokt seagate dit automatisch.

Verwijderd

Poort 80 zal toch al wel open staan, lijkt me? ANders kun je op de server ook niet internetten :).

Verwijderd

Ik zou trouwens gewoon de standaard internet sharing die w2k aan boord heeft, gebruiken! Dat werkt perfect....

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:17
Poort 80 staat uiteraard open.. ik heb de ICS van Win2k ook geprobeerd, zelfde probleem..

Verwijderd

waarom zou je sygate gebruiken? enige reden die ik zou kunnen bedenken is caching of het zien van een hystorie van pc2 oid..

std internet sharing van win2k werkt perfect, ik heb zelfde situatie thuis (incl. OSen) en enige wat ik heb gedaan is op mn LAN naar buiten (kabelinternet) bij de opties 'enable internet connection sharing for this connection' aangevinkt en verder geen vaste IPs oid.. Win2k zal automatisch een DHCP opzetten en de ME bak een automatic IP geven
Pagina: 1