MSI moederbord zonder BIOS

Pagina: 1
Acties:

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19
Beste allemaal,

Vandaag hebben mijn huisgenoten op de PC discount een MSI moederbord gekocht|:(. Het bord was gebruikt en kostte maar 15 Euro. Wat blijkt nu, er zit geen BIOS chip in.:(

Het gaat om een MSI 6340, is er iemand die weet waar je dergelijk vervangende BIOS chipjes kan vinden of die ons in omgeving Den Haag eraan kan helpen ?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Bios chip zoeken en in zijn socket drukken.
Booten met een ISA vga kaart.
Je kunt nu gewoon die Bios chip flashen met het MSI bios.

Ik hoop voor je dat je een ISA slot hebt, anders moet je opzoek naar een Bios flasher... ook kun je hotflashen op iemand met hetzelfde mobo, maar dat raad ik niet aan.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 20:52 schreef jhu het volgende:
Beste allemaal,

Vandaag hebben mijn huisgenoten op de PC discount een MSI moederbord gekocht|:(. Het bord was gebruikt en kostte maar 15 Euro. Wat blijkt nu, er zit geen BIOS chip in.:(

Het gaat om een MSI 6340, is er iemand die weet waar je dergelijk vervangende BIOS chipjes kan vinden of die ons in omgeving Den Haag eraan kan helpen ?

Groeten,

Jaap
gewoon by msi vragen kost je meschien wat geld maar als het bordje dan weer werkt is het mooi meegenomen

• unfor
Op zaterdag 23 maart 2002 21:01 schreef subgrafix3d het volgende:

[..]

gewoon by msi vragen kost je meschien wat geld maar als het bordje dan weer werkt is het mooi meegenomen
ehm, en dan erachter komen dat het bordje nix doet? nah... je kunt beter ff proberen wat ik zei...

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 23:19
Op zaterdag 23 maart 2002 20:57 schreef Un4GiveN het volgende:
Bios chip zoeken en in zijn socket drukken.
Booten met een ISA vga kaart.
Je kunt nu gewoon die Bios chip flashen met het MSI bios.

Ik hoop voor je dat je een ISA slot hebt, anders moet je opzoek naar een Bios flasher... ook kun je hotflashen op iemand met hetzelfde mobo, maar dat raad ik niet aan.
Helaas zit er GEEN ISA slot op, deze vlieger gaat dus niet op. Is er iemand die kan vertellen wat een MSI chipje kost om te bestellen ?

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Zal wel meeste zitten in de verzend kosten :(, lijkt me. Het maken van die dingen zijn niet zo duur ... http://www.msi-computer.nl/contact/main.html
Je hebt geluk ze zitten in nederland.

• unfor
jmmr dat er geen isa slotje opzit, tegenwoordig is het standaard ofzo om geen isa slotje te plaatsen.

Verwijderd

Mailtje sturen naar MSI en een mooi lulverhaal ophangen, waarschijnlijk sturen ze je dan wel een nieuwe BIOS-chip op voor noppes

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 21:15 schreef Un4GiveN het volgende:
jmmr dat er geen isa slotje opzit, tegenwoordig is het standaard ofzo om geen isa slotje te plaatsen.
Jij bent niet echt bij de tijd wat betreft mobo's :? :z
Er zitten al jaren geen ISA sloten meer op ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
zorg dat je een oud BIOS van een kapot mobo krijgt wat in die socket past (ws dus zo'n 4kante, k*tdingen zijn dat en zitten dus zeker niet in oude kapotte borden zonder garantie :( )
Mocht je die wel vinden: zoek een bord die het nog wel doet, start em op, haal het BIOS eruit, prop die chip erin en flash het BIOS voor je bordje.

• unfor
Op zaterdag 23 maart 2002 22:20 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Jij bent niet echt bij de tijd wat betreft mobo's :? :z
Er zitten al jaren geen ISA sloten meer op ;)
umm er komen nog steeds wel mobo's met isa slotjes uit hoor dacht ik.
Pagina: 1