Waar moeten die rode en het zwarte draadje wat uit de converter komt van een ccfl in. Ja in de molex (doh), maar hoe bevestig je dat??
moet je dan dat witte ding eraf knippen ofzo?? PLease answer want dan kan ik mijn ccfl aansluiten
Verwijderd
Je kan dat witte dingetje gewoon in je molex doen en nix afknippen kijk hier ff naar mijn pics
[topic=448024/1/25]
[topic=448024/1/25]
Ehheh, juist.... Ken je het fenomeen "solderen".
Dit is maar een klein hintje
Dit is maar een klein hintje
Dat ding ziet er zeer mooi uit, maar hoe wil je gan solderen, wil je dat binneninjekast doen
ik was toch niet van plan de hele voeding eruit te halen. Heeft iemand ook een stap voor stap plan?? met plaatjes zodat ik het goed kan zien want ik heb er al 1 converter doorgejaagd en heb geen zin om er een 2e door te jagen
Molex connectortje kopen bij de electroboer en die draadjes daarin doen.
Die dan weer verbinden met je voedingsmolex.
In het vervolg ook ff een duidelijke topictitel please.
In het vervolg ook ff een duidelijke topictitel please.
Ik snap er niks van en btw onze electroboer heeft geen molex connectoren
en graag met plaatjes want ik snaper maar weinig van
neem een voorbeeld mee van de stekker die je nodig heb, als je om een molex vraagt kan dat heel veel zijn is nml een merk naam en niet een type.
bij dil (http://www.dil.nl) hebben ze ze wel heb ze daar zelf ook gehaald
bij dil (http://www.dil.nl) hebben ze ze wel heb ze daar zelf ook gehaald
HTPC user
Ik maak wel ff foto's dan:Op zaterdag 23 maart 2002 20:56 schreef Hellfighter het volgende:
Ik snap er niks van en btw onze electroboer heeft geen molex connectorenen graag met plaatjes want ik snaper maar weinig van
Female molex:

Male molex:

Die kun je dus in elkaar steken
Oke als je foto's zou willen maken zou zeer fijn zijn
. Want dan weet ik tenminste zeker dat ik niet nog een convertor mol.
Post je de pics wel snel want des te sneller is mijn pctje verlicht
Post je de pics wel snel want des te sneller is mijn pctje verlicht
Dat heb ik je hier al uitgelegd:Op zaterdag 23 maart 2002 21:08 schreef Hellfighter het volgende:
Ja oke dat snap ik, maar er komt toch geen male connector van de inverter af?? Het gaat mij erom dat ik dat wil weten hoe ik het draadje wat van de converter komt moet bevestigen op die molex
Dus je kijkt wat voor stekkertje er aan je voeding zit, male of female. Ga je naar de electroboer en koopt een tegenovergesteld stekkertje. Als je een female stekkertje aan je voeding hebt zitten koop je een male, en andersom natuurlijk.Op zaterdag 23 maart 2002 20:53 schreef Phreak het volgende:
Molex connectortje kopen bij de electroboer en die draadjes daarin doen.
Dan stop je die draadje in dat molex stekkertje, vastknijpen, en klaar.
JJJJJJJAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH, er komen 2 draadjes van mijn inverter af. Ik heb een female connector die uit de voeding komt
. Maar die 2 draadjes die van de convertor afkomen van de CCFL hoe stop ik die of maak ik die vast aan die molex connector???
Op zaterdag 23 maart 2002 21:14 schreef Hellfighter het volgende:
JJJJJJJAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH, er komen 2 draadjes van mijn inverter af. Ik heb een female connector die uit de voeding komt. Maar die 2 draadjes die van de convertor afkomen van de CCFL hoe stop ik die of maak ik die vast aan die molex connector???
Op zaterdag 23 maart 2002 21:11 schreef Phreak het volgende:
<font size="5">Dan stop je die draadje in dat molex stekkertje, vastknijpen, en klaar.</font>
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Je pakt het zwarte en rode draadje van de converter je stript ze iets verder af totdat je zeg maar 1 cm hebt bloot gelegd (koperdraad of wat het dan ook is)
Dat wat je bloot hebt gelegd vouw je dubbel en maak je een bolletje van. Dat bollete stop je in de molex en hij zit muurvast (als het goed doet)
Dat wat je bloot hebt gelegd vouw je dubbel en maak je een bolletje van. Dat bollete stop je in de molex en hij zit muurvast (als het goed doet)
Dit schiet niet op....
[sorry, maar 'flame']
Er moeten dus plaatjes naar hem toegegooid worden en geen tekst
[/sorry, maar 'flame']
Liever lui dan moe
Neem gewoon een stekkertje mee (zoals het al gezegd is hier), en neem dan ook je inverter mee. Dan wordt er haarfijn uitgelegd hoe je dat dan moet doen
[sorry, maar 'flame']
Er moeten dus plaatjes naar hem toegegooid worden en geen tekst
[/sorry, maar 'flame']
Liever lui dan moe
Neem gewoon een stekkertje mee (zoals het al gezegd is hier), en neem dan ook je inverter mee. Dan wordt er haarfijn uitgelegd hoe je dat dan moet doen
[weirdomode]
gut
[/weirdomode]
gut
[/weirdomode]
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Let er wel op dat je het rode draadje van de convertor met het gele draadje van je voeding verbind en niet de rode van de voeding. Zwart gewoon op een willekeurige andere zwarteOp zaterdag 23 maart 2002 21:27 schreef webkabouter het volgende:
Je pakt het zwarte en rode draadje van de converter je stript ze iets verder af totdat je zeg maar 1 cm hebt bloot gelegd (koperdraad of wat het dan ook is)
uhm het maakt wel uit welke zwarte je paktOp zaterdag 23 maart 2002 22:54 schreef Straat het volgende:
[..]
Let er wel op dat je het rode draadje van de convertor met het gele draadje van je voeding verbind en niet de rode van de voeding. Zwart gewoon op een willekeurige andere zwarte
dus 5v bij de gnd van de 5v
Maakt dus geen flikker uitOp zondag 24 maart 2002 00:38 schreef insan1ty het volgende:
[..]
uhm het maakt wel uit welke zwarte je pakt
dus 5v bij de gnd van de 5v
Zou hij ze der al in hebben
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Pagina: 1