Toon posts:

ide instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even kort vraagje:

Heb één IBM 40 GB ATA100 schijf, een Pioneer DVD 106 en Plextor 16x. Kan ik nou die IBM op primary master, en de pioneer op primary slave zetten zonder snelheidsverlies?? In de search kwam ik namelijk tegen dat nieuwe systemen de devices op verschillende snelheden kunnen laten lopen, zodat niet meer de langzaamste de snelheid bepaald. Klopt dit nou of is dit bullshit??

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 07:16

bdl

Dat is afhankelijk van het type kabel die naar je HD loopt is dit een ATA100/133 80 pins kabel (dat kan je zien doordat de kabel veel dunnere aders heeft als de 2e kabel) dan moet je de cd spelers op de 2e bus zetten dus bij elkaar op de secundaire bus als master en slave.

is dit niet zo zijn beide kabels gelijk dan zou ik de brander appart zetten op de 2e bus en de cd/dvd samen met de HD.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij scci heb je idd dat van die verschillende snelheden maar ik dacht niet dat dat bij ide ook kan.

maar ik dacht wel dat nieuwe dvd spelers e.d. gewoon ata100 aan kunnen, of niet ?
Dat is afhankelijk van het type kabel die naar je HD loopt is dit een ATA100/133 80 pins kabel (dat kan je zien doordat de kabel veel dunnere aders heeft als de 2e kabel) dan moet je de cd spelers op de 2e bus zetten dus bij elkaar op de secundaire bus als master en slave.
is dit niet zo zijn beide kabels gelijk dan zou ik de brander appart zetten op de 2e bus en de cd/dvd samen met de HD.
jij denkt dat er nog mensen zijn met een hd aan een ata33 controller ? alle hd's zijn momenteel toch minstens ata66 en moeten dus een 80 aderige kabel.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zet de IBM op je ene kanaal en zet de DVD + CDRW op het andere

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 07:16

bdl

jij denkt dat er nog mensen zijn met een hd aan een ata33 controller ? alle hd's zijn momenteel toch minstens ata66 en moeten dus een 80 aderige kabel.
Mijn nieuwe dvd 2 dagen oud kan echt niet op ATA133 die van jouw wel dan zou ik graag willen weten welke dat is :)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zaterdag 23 maart 2002 23:09 schreef bdl het volgende:

[..]

Mijn nieuwe dvd 2 dagen oud kan echt niet op ATA133 die van jouw wel dan zou ik graag willen weten welke dat is :)
wat quote je nou ? ata133 zal idd niet gaan maar ata100 is dacht ik wel mogelijk bij nieuwe dvd spelers maar weet het verder ook niet, heb hier nog een 3x speed pioneer dvd speler die het nog goed doet (gewoon ata33 trouwens).

Verwijderd

Topicstarter
er is dus één 80 pins kabel, en één 40. Die 80 gebruik ik dus voor m'n hd, maar vraag is dus: gaat de snelheid omlaag als ik daar nog een cdspeler naast zet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 24 maart 2002 00:02 schreef Bandiet het volgende:
er is dus één 80 pins kabel, en één 40. Die 80 gebruik ik dus voor m'n hd, maar vraag is dus: gaat de snelheid omlaag als ik daar nog een cdspeler naast zet?
Ja

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 24 maart 2002 00:02 schreef Bandiet het volgende:
wat ik zo snel heb kunnen vinden is dat die pioneer ata66 is dus zal je hd ook op ata66 gaan lopen als je hem op dezelfde kabel aansluit. het enige voordeel van het toch aansluiten op deze kabel is dat direct cd's kopieren beter gaat. maar hoevaak gebruik je dat nou ?

dus gewoon op andere kabel samen met recorder zetten lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
k is duidelijk, waar heb je dat btw over die pioneer kunnen gevonden, ik kon t nergens vinden :P
Pagina: 1