rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Verwijderd
voor uw vragen
en van die server wat wil je er mee doen gewoon I net meedelen of als gameserver?
Verwijderd
Server ? Wat wil je er precies op spelen ?
Pc's d.m.v. kabels aan de hub koppelen, evt netwerk protocollen instaleren of configurenren evt via dhcp servertje.
Probeer je vragen wat specifieker te stellen, en probeer dan eens in de search of google. Kom je er niet uit, vraag het dan nog even.
Dit is mijn bijdrage aan dit topic
was da?evt via dhcp servertje.
malleo omnia consentiunt
tis bedoelt als gamesever, voor Rogue Spear, RA II enzOp zaterdag 23 maart 2002 20:34 schreef icekiller het volgende:
lanparty.com
voor uw vrageneen switch is beter voor packets dus als je de keuze hebt tussen een switch en een hub is het verstandiger een switch te pakken
en van die server wat wil je er mee doen gewoon I net meedelen of als gameserver?
ps. ik had search en google al gebruikt
malleo omnia consentiunt
Dynamic host configuration protocol serverOp zaterdag 23 maart 2002 20:40 schreef Haco het volgende:
[..]
was da?
Dat is een service die zorgt voor een gecentralliseerde instelling van client computers.
Via options die je instelt kan je clients allerlei instellingen meegeven zoals bv gateway/dns/...
Een dhcp server zorgt in de eerste voor configuratie van ip's en netmasks op clients.
Simpel: iets wat ip's uitdeelt aan pc's
zodat je die IP's zelf niet in hoeft te stelleOp zaterdag 23 maart 2002 20:58 schreef Predator het volgende:
[..]
Dynamic host configuration protocol server
Dat is een service die zorgt voor een gecentralliseerde instelling van client computers.
Via options die je instelt kan je clients allerlei instellingen meegeven zoals bv gateway/dns/...
Een dhcp server zorgt in de eerste voor configuratie van ip's en netmasks op clients.
malleo omnia consentiunt
Inderdaad.Op zaterdag 23 maart 2002 20:59 schreef Haco het volgende:
[..]
zodat je die IP's zelf niet in hoeft te stelle
Je kan in je dhcp server een scope ( een reeks ) defineren.
Bv 192.168.0.10 -> 192.168.0.100
Dan geeft ie clients ip's daaruit.
Of je kan je aan de hand van hun mac adres een vast ip.
Maar voor jouw lan party met jouw 10 vrienden is dat niet zo handig hoor.
Gewoon zelf instellen.
Hub/Switch: voor gamen geen verschilOp zaterdag 23 maart 2002 20:30 schreef Haco het volgende:
als ik hier verkeerd zit verplaats dit draadje dan asseblief
Ik zit er over te denkne om een LAN Party te houden met een stuk of 10 vrienden, nu heb ik zitten zoeken via google, ik heb bergen info over hoe je zoiets opzet, maar een paar dingen zijn nie duidelijk:
moet ik een hub hebben of switch
was het verschil daartusse)
Een server, hoe snel moet ie zijn
kan het ook met een 133)
en dan als laatste:
hoe zet ik zo'n netwerk op
server: alleen maar overbodig
133? uhm?
netwerk opzetten, druk op F1
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
maar als er meer mensen komen, dan scheelt dat toch veel tijd als ik goed begrijpOp zaterdag 23 maart 2002 21:02 schreef Predator het volgende:
[..]
Inderdaad.
Je kan in je dhcp server een scope ( een reeks ) defineren.
Bv 192.168.0.10 -> 192.168.0.100
Dan geeft ie clients ip's daaruit.
Of je kan je aan de hand van hun mac adres een vast ip.
Maar voor jouw lan party met jouw 10 vrienden is dat niet zo handig hoor.
Gewoon zelf instellen.
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
Als je nog veel andere dingen moet instellen zoals bv een gateway en een dns server wel of veel pc's.Op zaterdag 23 maart 2002 21:03 schreef Haco het volgende:
[..]
maar als er meer mensen komen, dan scheelt dat toch veel tijd als ik goed begrijp
Anders niet echt want ze zullen allemaal toch naar de instellingen voor hun netwerkkaart moeten gaan om dan op automatisch ip & dns te zetten.
Dan kunnen ze evengoed even zelf een ip zetten.
best handig die F1Op zaterdag 23 maart 2002 21:02 schreef Scatman_II het volgende:
[..]
Hub/Switch: voor gamen geen verschil
server: alleen maar overbodig
133? uhm?
netwerk opzetten, druk op F1
met 133 bedoel ik 133 mhz
die heb ik nog op zoder staan in een doos, moet er alleen nog een fatsoenlijke kast voor regele of make
malleo omnia consentiunt
Verwijderd
Iedere pc een vast IP adres, dus 192.168.0.x
1 switch van bijvoorbeeld 15 of 24 poorten
Iedereen zo gek krijgen dat hij een FTP Server installeert op zijn pc. Want windows filesharing is op LAN Party's niet ideaal.
1 pc om internet te delen, als je internet hebt dan
Qua stroom hoef je je met zo'n aantal pc's nog niet echt zorgen te maken, maar ik zou 2 verschillende groepen gebruiken, op elk 5 pc's.
Verwijderd
Het ligt er gewoon helemaal aan wat je met die server wilt doen. Internet delen gaat prima met dat kreng, maar gameservers opzetten zou ik niet doen daarmee. Kun je beter een iets snellere pc met redelijk wat geheugen voor gebruiken, en een merk-netwerkkaartje. Voor een gameserver liever geen realtek kaartje, dat wil nog wel eens klote werken onder bepaalde games.Op zaterdag 23 maart 2002 21:08 schreef Haco het volgende:
[..]
best handig die F1
met 133 bedoel ik 133 mhz
die heb ik nog op zoder staan in een doos, moet er alleen nog een fatsoenlijke kast voor regele of make
Dat vin ik een strak plan.. maarruh, is netop Remote Control geen goeie dan? En voor het internet delen, wellk programma dan te gebruiken?Op zaterdag 23 maart 2002 23:30 schreef SySasZ het volgende:
Ik zou het als volgt doen (zo doen wij het ook altijd):
Iedere pc een vast IP adres, dus 192.168.0.x
1 switch van bijvoorbeeld 15 of 24 poorten
Iedereen zo gek krijgen dat hij een FTP Server installeert op zijn pc. Want windows filesharing is op LAN Party's niet ideaal.
1 pc om internet te delen, als je internet hebt dan.
Qua stroom hoef je je met zo'n aantal pc's nog niet echt zorgen te maken, maar ik zou 2 verschillende groepen gebruiken, op elk 5 pc's.
En wat raden jullie aan qua besturingssysteem? ME of XP.... de meeste hebben XP, kheb zelf ME en XP.. welke is het beste? kdenk zelf ME..
Verwijderd
Op zondag 24 maart 2002 00:05 schreef eviltuinhekje het volgende:
[..]
Dat vin ik een strak plan.. maarruh, is netop Remote Control geen goeie dan? En voor het internet delen, wellk programma dan te gebruiken?
En wat raden jullie aan qua besturingssysteem? ME of XP.... de meeste hebben XP, kheb zelf ME en XP.. welke is het beste? kdenk zelf ME..
Hmm een beetje een noob topic maar oke.Op zondag 24 maart 2002 00:05 schreef eviltuinhekje het volgende:
[..]
Dat vin ik een strak plan.. maarruh, is netop Remote Control geen goeie dan? En voor het internet delen, wellk programma dan te gebruiken?
Remote administrator is een goed programma, ennuh ME of XP voor de server of voor je workstation??
Voor de server zou ik windows 2000 server nemen en voor een game pc eerder XP.
ME is onwijs brak, die cd kan je beter meteen wegflikkeren
Ennuh Winroute lite is wel oke voor het internet delen, deze kan je ook als DHCP server gebruiken
Alle proemn in n drek
Verwijderd
maar ik had uitgerekend 8 pc's zijn 14 amps geen prob nu komen er 3 gasten met een laptop
(het is toch altijd hetzelfde je maakt een mooi plannetje endan komen ze af met zoiets)
Ohja sorry.. maar er komt helemaal geen vaste server, alle pc's spelen gewoon mee, en op 1 draait dan de internet verdelersoftware ..Op zondag 24 maart 2002 00:18 schreef Raptor het volgende:
[..]
Sorry, dat ik je uitlach. Maar ME is niet echt geschikt om als server te gaan fungeren! Gebruik liever W2k of XP, maar als je spelletjes wil spelen dan is ME wel geschikt daarvoor... Persoonlijk vind ik ME
sucken! Ik had ME 2 weekjes gedraaid op mijn peecee en toen had ik hem erafgekieperd, veel te veel death screens... Als iemand niet met me eens is, dan moet ie maar zelf weten! Ik wil geen flamewars tussen ME gebruikers en W2k/XP gebruikers veroorzaken...
Kgaat er nu weer vandoor.. kben aardig moe... l8erz all
You can't have everything. Where would you put it?
m.a.w. je kunt meteen, nadat de anderen hun share hebben gemaakt gaan leechen.Op zaterdag 23 maart 2002 20:58 schreef Predator het volgende:
[..]
Dynamic host configuration protocol server
Tis ook wel makkelijk dat je meteen iedereen in de zelfde werkgroep zet.
Verwijderd
Nope, ik was ook een beginner(n00b) geweestOp zondag 24 maart 2002 00:24 schreef eviltuinhekje het volgende:
[..]
Ohja sorry.. maar er komt helemaal geen vaste server, alle pc's spelen gewoon mee, en op 1 draait dan de internet verdelersoftware .... de servers voor de spellen draaien op de betere pc's..
Kgaat er nu weer vandoor.. kben aardig moe... l8erz all
Kga er ook ervandoor
Volgens mijn kan je toxch geen workgroup meegeven als option in dhcp hoor.Op zondag 24 maart 2002 00:32 schreef TheProphet het volgende:
[..]
m.a.w. je kunt meteen, nadat de anderen hun share hebben gemaakt gaan leechen.
Tis ook wel makkelijk dat je meteen iedereen in de zelfde werkgroep zet.
Verwijderd
Maar ik zou op een LAN Party Freesco gebruiken, omdat je verder op die 133 toch niets kunt doen (okee, misschien als MP3 bak, maar persoonlijk vindt ik achtergrondmuziek op een LAN fucking irritant, net als drome 9, staat daar zo'n popi gast een beetje ouwe zooi te draaien, neh niet mijn keus).
Verwijderd
je hebt alleen een zoot computers, een switch of HUB nodig op een kleine LAN-P
En een server daarbij is onnodig toch
malleo omnia consentiunt
zorg voor een goede switch, stroomverdeling en zitplaatsen.Op zondag 24 maart 2002 14:28 schreef Haco het volgende:
conclusie:
je hebt alleen een zoot computers, een switch of HUB nodig op een kleine LAN-P
En een server daarbij is onnodig toch
verder komt alles wel goed..
Kan een hoop rotzooi schelen.
Vooral die vuilniszakken zou ik hebben vergeten
malleo omnia consentiunt
IddOp zondag 24 maart 2002 00:29 schreef tweakerbee het volgende:
Bierkameel heeft een leuke Q3 server
En hij draait meestal Q3 en UT tegelijk
Lenen
Alle proemn in n drek
ga naar my web site
hij staat onderaan
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
graag, kan ik dan ook die switch lenenOp maandag 25 maart 2002 16:20 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
Idd
Lenen![]()
PS. als je vraag serieuswas, wil je me dan f meelen, dan kunnen we denk ik wel een leuke regeling treffen
malleo omnia consentiunt
Tis nu helemaal duidelijkOp maandag 25 maart 2002 17:04 schreef Barracuda het volgende:
ik heb voor het makkelijke even het verschil tussen een hub & switch voor je online gezet (als gif)
ga naar my web site
hij staat onderaan
malleo omnia consentiunt
als ih hem kan lenen graag, maar ergens heb ik het gevoel dat dat aanbod niet helemaal serieus wasOp maandag 25 maart 2002 16:20 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
Idd
Lenen![]()
malleo omnia consentiunt
ps. search gebruikt
malleo omnia consentiunt
win2k S/AS heeft een dhcp serverOp dinsdag 26 maart 2002 17:16 schreef Haco het volgende:
tot nu toe heb k alleen nog maar Dhcp progjes gezien voor linux, zijn er ook nog voor op windows
ps. search gebruikt
winroute heeft een dhcp server die je kan instellen
Als je nog iets anders wil zal google wel iets voor jou kunnen vinden
Dan heb jij toch eht een andere google dan ikOp dinsdag 26 maart 2002 18:03 schreef Predator het volgende:
[..]
win2k S/AS heeft een dhcp server
winroute heeft een dhcp server die je kan instellen
Als je nog iets anders wil zal google wel iets voor jou kunnen vinden
want ik had ook gezocht via google, maar bedankt...
malleo omnia consentiunt
Kan anders ook een oude pc puur voor de dhcp freesco laten draaien.
malleo omnia consentiunt
Begin er niet aan...
Het feit dat je zo weinig kennis van het hele netwerk gebeuren heb, voorspelt niet veel goeds..
Ik organisseer nu 5 jaar lang elk jaar een LAN-Party voor 35 man.
In het begin dacht ik dat ik het goed voor elkaar had, 10 MBit, hubs geuplinked en gaaaan...
Nu, later (Ik heb inmiddels een heeeele hoop erbij geleerd, mede door school) Weet ik dat de opzet toen onwijs klote en in-efficient was. En ik vond dat ik er toen al aardig wat vanaf wist (Was een van de weinige die het voor elkaar kreeg)
M.a.w.: Het gevaar dat het klote draait, of helemaal niet is vrij groot. Bovendien bezit je niet de kennis om problemen op te lossen als er wat mis gaat.
Dit is niet om uit de hoogte te doen, maar ik wil je serieus advies geven. Als je goed door leerd en/of veel boeken en curussen er over doet, kom je een heel eind..
Mocht je toch besluiten door te gaan:
Suc6!
Maak je geen zorgen... Laptops zitten op een Adapter.. nog geen 1 Amp denk ik... Bovendien: Een beetje gave groep is gezekerd tot 32 Ampere.. en anders gebruik je gewoon 2 groepen.. Ik gebruik zelf altijd een 380 verdeel station naar 220... Heb je zeker weten genoeg..Op zondag 24 maart 2002 00:19 schreef icekiller het volgende:
hmm ff tussen door ik ga er ook een houden voor 16 man (ongeveer kan wel een man bij komen)
maar ik had uitgerekend 8 pc's zijn 14 amps geen prob nu komen er 3 gasten met een laptophoeveel stroom hebben die dingen nodig?
(het is toch altijd hetzelfde je maakt een mooi plannetje endan komen ze af met zoiets)
tis alleen maar met een paar vrienden, voor 10 pers. dus als er iets verkeerd gaat, dan is het nie zo erg,
tis dan alleen een beetje kut
malleo omnia consentiunt
ik heb ergens gelezen, dat als je over verschillende groepen, 1 nertwerk maakt, dat er dan een aardlekstroom ging lopen, die dan je comp kon mollen, klop ditOp woensdag 27 maart 2002 17:58 schreef Sn3akz het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen... Laptops zitten op een Adapter.. nog geen 1 Amp denk ik... Bovendien: Een beetje gave groep is gezekerd tot 32 Ampere.. en anders gebruik je gewoon 2 groepen.. Ik gebruik zelf altijd een 380 verdeel station naar 220... Heb je zeker weten genoeg..
malleo omnia consentiunt
Nee.. lijkt me stug.. internet is ook een netwerk en zeker verdeeld over meerdere groepen.. is je comp al stuk?Op woensdag 27 maart 2002 18:04 schreef Haco het volgende:
[..]
ik heb ergens gelezen, dat als je over verschillende groepen, 1 nertwerk maakt, dat er dan een aardlekstroom ging lopen, die dan je comp kon mollen, klop dit
Bovendien in grotere gebouwen staan er ook 100en computers over verschillende groepen in 1 groot netwerk en dat werkt prima..
Dit lijkt me echt niet waar (Waar heb je dat gelezen?? prutsers
Mja.. 10 man is wel te doen.. dan idd allemaal een static IP, zelfde NetworkMask, Zelfde Netwerk groep, allemaal een andere naam, IPX/SPX portocol voor oudere spellen en veel plezier!!Op woensdag 27 maart 2002 18:01 schreef Haco het volgende:
bedankt voor teip, maaqr ik ga toch door...
tis alleen maar met een paar vrienden, voor 10 pers. dus als er iets verkeerd gaat, dan is het nie zo erg,
tis dan alleen een beetje kut
nee m'n comp is nie stukOp woensdag 27 maart 2002 18:29 schreef Sn3akz het volgende:
[..]
Nee.. lijkt me stug.. internet is ook een netwerk en zeker verdeeld over meerdere groepen.. is je comp al stuk?
Bovendien in grotere gebouwen staan er ook 100en computers over verschillende groepen in 1 groot netwerk en dat werkt prima..
Dit lijkt me echt niet waar (Waar heb je dat gelezen?? prutsers)
[..]
Mja.. 10 man is wel te doen.. dan idd allemaal een static IP, zelfde NetworkMask, Zelfde Netwerk groep, allemaal een andere naam, IPX/SPX portocol voor oudere spellen en veel plezier!!
en dat plezier...
da lukt wel
malleo omnia consentiunt