partitions hdd niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Barbapapa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
ik heb een harddisk waarop 2 partitions staan : non-dos en een dos partition. Wanneer ik met fdisk de partitions verwijder, en opnieuw indeel, vraagt fdisk het systeem te rebooten. Wanneer dit is gebeurd blijkt dat toch steeds de oude ( non-dos + dos ) partitie terug komt. Hetzelfde gebeurd wanneer ik met Partion magic de partitions verwijder opnieuw indeel/formateer. Na reboor komt de oude indeling toch weer terug. Bestaat er een tool die de gehele schijf incl mbr / fat-tabel grondig weghaald ? en waar kan ik die evt vinden?

bvd

Verwijderd

Ja dat kan. In je BIOS kan je een Hard Drive Low level Format uitvoeren....ik dacht dat dat niet echt goed is voor je drive, maar ik denk dat dat idd je laatste hulpmiddel is. Heb je een virus opgelopen ofzo? iig suc6 :)

Verwijderd

Een lowlevel format ben ik al jaren niet meer tegen gekomen, last Time was op een 286 dus....

Verwijderd

ja, er bestaat een tool die alles leeg gooit en dus ook de mbr reset, zodat je allerlei partities in 1 keer probleemloos kan verwijderen.
Dit programma heet preboot.
is handig als je bep. linux of nt partities niet meer verwijderd krijgt...
mail me en ik zal hem je toesturen, is maar een klein dos file, preboot.com

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 11:25
Hier is een veel beter programmatje te halen (freeware) probeer het daar eens mee.

http://www.ranish.com/part/

Verwijderd

http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/zap.exe

Dit is ook freeware, reset ook alles. :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 20:42 schreef Caravon het volgende:
Een lowlevel format ben ik al jaren niet meer tegen gekomen, last Time was op een 286 dus....
Het zal wellicht niet al te slim klinken maar hoe moest dat ook al weer een lowlevel format. Dat kon vroeger toch met fdisk of niet?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon een debugje eroverheen smijten.
MBR leeg en al je partities weg

Verwijderd

Zoek eens naar ut programmaatje 'rempart' (remove partitions)... die gooit gewoon echt je heeeele schijf leeg, nadat jij heb gezegd dat dat mag... :P - werkt gegarandeerd (en zo niet dan is er echt iets goed mis met die hdeedee van je :P)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 23 maart 2002 23:50 schreef Ceyene het volgende:
Zoek eens naar ut programmaatje 'rempart' (remove partitions)... die gooit gewoon echt je heeeele schijf leeg, nadat jij heb gezegd dat dat mag... :P - werkt gegarandeerd (en zo niet dan is er echt iets goed mis met die hdeedee van je :P)
kan ook met debug. Hoef je ook niets te downen

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op zaterdag 23 maart 2002 22:16 schreef Roundabout het volgende:

[..]

Het zal wellicht niet al te slim klinken maar hoe moest dat ook al weer een lowlevel format. Dat kon vroeger toch met fdisk of niet?
Nee, dat heeft fdisk nooit gekunt:

low level format: alle tracks worden fysiek opnieuw aangemaakt.

high level format: data wordt gewist.

quick high level format: fat table wordt leeg gegooit, data staat fysiek nog wel op je hd.

Low leve kon vroeger via de bios, daar had je gewoon een optie om je schijf te low formateren. Je had er ook specifieke programmatjes voor.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Zoek op internet ff naar het freeware programma delpart.exe
Je vind 'm o.a. op deze site:

http://www.rustysmith.com/delpart.htm

Prog. werkt onder dos, dus booten met msdos flop.

Verwijderd ALLE partition's.

Prog is een aanrader!!!!!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 00:51 schreef vulture het volgende:
Zoek op internet ff naar het freeware programma delpart.exe
Je vind 'm o.a. op deze site:

http://www.rustysmith.com/delpart.htm

Prog. werkt onder dos, dus booten met msdos flop.

Verwijderd ALLE partition's.

Prog is een aanrader!!!!!
is zelfde als rempart :P

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
als het leeggooien van de eerste 512 bytes van de disk niet gewerkt heeft (met debug of delpart), dan is hij toch kennelijk readonly -> exit.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Je kan eens kijken of de harddisk niet read only is.
Probeer een filetje naar de HDD te kopieren. Reboot dan en kijk of de file er staat. Staat deze dan zou je toch de partities moeten kunnen verwijderen.

Kijk ook eens de IDE kabel na, ik dacht dat lijntje 23 de write lijn was. Heb je de HDD al in een ander systeem geprobeerd?

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Probeer partition magic eens vanuit DOS.
Hang de schijf eens aan een andere PC.

• ArieProductions
  • Laatst online: 27-11-2024
Op zondag 24 maart 2002 00:19 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Nee, dat heeft fdisk nooit gekunt:

low level format: alle tracks worden fysiek opnieuw aangemaakt.

high level format: data wordt gewist.

quick high level format: fat table wordt leeg gegooit, data staat fysiek nog wel op je hd.

Low leve kon vroeger via de bios, daar had je gewoon een optie om je schijf te low formateren. Je had er ook specifieke programmatjes voor.
Ik zou geen low-level meer doen (ouderwetsch), gooit volgens mij ook allerlei info weg over fysieke fouten op harddisk. En deze info is niet meer terug te zetten.
Althans is mij een aantal jaren geleden niet gelukt :'(

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Probeer het anders eens met fips (zit bij de meeste linux-distro's) of partition magic.

Wanbeleid is ook beleid.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Leuk he die Reborn kaartjes.... >:)
Maar ehm, lijkt het je niet handiger om de partities weg te mikken -> fdisk afsluiten -> reboot -> dan pas controleren ?
Niet meteen nieuwe partities aanmaken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

wat doet debug eigenlijk?

Verwijderd

Enne.. als je nou fdisk /mbr probeert?
edit:
(gewoon vanaf de boot disk intikken)

(Dit haalt je master boot record weg en zet er een andere neer.)

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 02:25 schreef endeavor het volgende:
Je kan eens kijken of de harddisk niet read only is.
Probeer een filetje naar de HDD te kopieren. Reboot dan en kijk of de file er staat. Staat deze dan zou je toch de partities moeten kunnen verwijderen.

Kijk ook eens de IDE kabel na, ik dacht dat lijntje 23 de write lijn was. Heb je de HDD al in een ander systeem geprobeerd?
Ik ga met mr_a mee. Ik denk dat er in je bios een optie zit
om je harddisk tegen virussen te beschermen.
Als dat aanstaat, kun je niet in je partitie tabel en mbr schrijven.

Dus dat testje van endeavor zegt dan niets.
Check dus in je bios.

• riesg
  • Laatst online: 11-06-2024
Gebruik je wel fdisk van win98 en niet de oudere versie? Ik heb hetzelfde probleem (althans zo te zien) gehad en met de oude fdisk schoot het niet op. Met de fdisk van win98 dus wel. Deze ondersteunt fat32, de oude niet.
Pagina: 1