Vu meter langzamer???

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Als ik nu een VU meter heb dan gaat dat metertje als een gek op en neer,

nou zal ik willen dat hij wat slomer oomhoog klimt en weer omlaag gaat. Kan ik dit regelen dmv potmeters of condensator vergroten (hoeveel).

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 19:40 schreef GuuZ14 het volgende:
Als ik nu een VU meter heb dan gaat dat metertje als een gek op en neer,

nou zal ik willen dat hij wat slomer oomhoog klimt en weer omlaag gaat. Kan ik dit regelen dmv potmeters of condensator vergroten (hoeveel).
volgensmij zou dat met potmetertje moeten jah.
kwestie van uitproberen denk ik......

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier wel een schema'tje liggen van een VU meter (voor audio dan), daar is 1 weerstandje veranderen genoeg.
Als er een LM324 IC op zit kan je de weerstand die pootje 11 aan 3, 5, 10 en 12 verbindt vergroten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Ja, wat je zelf al zegt: condensator er parallel over plaatsen van ongeveer 47 mu

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 20:46 schreef Daltron het volgende:
Ja, wat je zelf al zegt: condensator er parallel over plaatsen van ongeveer 47 mu
dat is een 10x zo grote!!!!

en dat werkt gewoon zo lekker sloom?

of is dat ding dan helemaal gek?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Een kleine elco van 47 micro-farad en 16V. Dat zijn mooie kleintjes en werken perfect. Een elco is er voor gemaakt om spanningen af te kappen, net als een elco die de rimpelspanning vanuit een bruggelijkrichter afkapt tot een mooie bijna rechtlijnig loopende gelijkspanning. Zo doet de elco dat ook met de spanning die naar de vu-meter loopt.Je moet gewoon maar is proberen om hem parallel te zetten over de aansluitingen van de vu-meter. En je kunt natuurlijk altijd andere waarden gebruiken.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
ik heb hier 100uf elcos liggen van 0,3 cm tot 15 cm in de hoogte, en 10f condensator in diezelfde maten engroter, dus dat ze lekker klein zijn ligt aan wat voor type je koopt(voltage en kwaliteit speelt grote rol)
Pagina: 1