Toon posts:

Afstand van Tel.Centralen naar gebruiker

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet van Mxstream dat ze ADSL niet aanbieden aan mensen die verder dan 3 km van de telefooncentrale af wonen. Zelf woon ik volgens de ADSL kaart van Nederland 3791 meter van de telefooncentrale af, dus valt Mxstream af. Ik krijg dus ook als ik mijn postcode invoer in de postcodecheck van Mxstream dat ADSL niet kan worden aangeboden door technische problemen.

Maar... als ik bij Cistron een postcodecheck doe, dan krijg ik te horen dat ik ADSL kan krijgen (En als ik het op de site van BBNed zelf doe, met huisnummer dus ook nog, dan zegt ie ook dat het kan). Nou vraag ik mij af, is dit gewoon een fout in de postcodecheck, of heeft BBNed/Cistron gewoon geen problemen met de 3km afstand???

Alvast bedankt!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Mag ik even vragen waar die ADSL kaart staat?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. weet niet meer precies, sommige tweakers hebben hem als signature..

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Klippy

Still Game

Op zaterdag 23 maart 2002 19:49 schreef DataBeest het volgende:
http://easy.to/kpn_centrales
Ah ik had al een andere gevonden.

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/

Maarja ontopic:
Ik weet het ook niet waar het aan ligt. Kijkeen op de Cistron site hoever je van een centrale mag zitten volgens hun?

Anders stuur een mail ofzo...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... nu word het helemaal vaag,
Ik keek nog een keertje op die ADSL Kaart, vul mijn postcode + huisnummer in, krijg ik dit:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3791 meter.

Beschikbaar/Nietbeschikbaar:

BabyXL: Niet Beschikbaar
BBned: Beschikbaar
Mxstream: Beschikbaar
Versatel: Niet beschikbaar

Hier zegt ie dus weer dat Mxstream weer wel kan, ik snap er niks meer van........

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 23 maart 2002 20:05 schreef cRASHiT het volgende:
Ik keek nog een keertje op die ADSL Kaart, vul mijn postcode + huisnummer in, krijg ik dit:

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 3791 meter.

Hier zegt ie dus weer dat Mxstream weer wel kan, ik snap er niks meer van........
ik heb wel eens gehoord dat bv xs4all de aanvraag afwees, en babyxl gewoon leverde. Vreemd dus.

* xxxMaverick beantwoord geen verdere vragen, op naar de kroeg ;)

Verwijderd

De beschikbaarheidsmeting op basis van postcode check is een indicatie. Als er totaal geen adsl apparatuur in de telefooncentrale in jouw omgeving is aangelegd houdt het helemaal op, maar:
Pas op het moment van aanvraag zal er een meting plaatsvinden vanuit de leverende partij of het ook daadwerkelijk technisch mogelijk/verantwoord is om de aansluiting te gaan maken en beschikbaar te stellen.

(voorbeeld)
Zelfs als je zowat naast de otfc woont kan de kabel zo brak zijn dat er geen aansluiting mogelijk is.

Kortom als er in je direkte omgeving wel adsl mogelijk is gewoon aanvragen!

Verwijderd

mijn afstand tot de centrale is 1052 meter,is dat goed?ik krijg namelijk volgende week adsl!!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

mijn afstand tot de centrale is ook niet zo ver..maar ADSL..dat wordt 2040 of zo :P

* 2Dutch flatfee-ed lekker verder :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 20:23 schreef edddy het volgende:
mijn afstand tot de centrale is 1052 meter,is dat goed?ik krijg namelijk volgende week adsl!!
ja hoor dat is zeker goed. welk abbo krijg je?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op zaterdag 23 maart 2002 20:05 schreef cRASHiT het volgende:

Even goed alle text lezen. Er staat dat de beschikbaarheid op de centrale is gemeten. Niet op jouw postcode ;)

De limieten die KPN hanteert zijn overdreven strak. En waarom ook niet, ze hebben al moeite genoeg met het op tijd bijplaatsen van capaciteit. Daarnaast willen ze volgens mij voorkomen dat ze doordat ze op een aantal plaatsen die qua afstand twijfelgevallen zijn leveren ook gedwongen kunnen worden om dat in meer twijfelgevallen te doen. Dan krijg je de "Help help OPTA. KPN dicrimineert me. Zij wel en ik niet." reacties van cluebies.
Als je even gaat zoeken op Google zie je zo dat er qua afstand best wel wat meer kan dan KPN wil leveren. Volgens mij ligt er in Nederland 26 AWG draad (CheS :?). Alleen krijg je dan wel een risico. En misschien zijn andere aanbieders wel bereid dat risico te nemen (hoewel je waarschijnlijk niet meer dan een 512 abo kan aanvragen)..

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Belgacom heeft vorig jaar de afstand opgerekt tot 5,5 km over PSTN heen, met abos van 1024/128, en dat werkt prima

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 22:30 schreef jochemd het volgende:

Volgens mij ligt er in Nederland 26 AWG draad (CheS :?).
De aders van de grondkabels ed zijn 0,5 mm ofwel 24 AWG.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Op zaterdag 23 maart 2002 19:49 schreef DataBeest het volgende:
http://easy.to/kpn_centrales
die link werkt volgens mij niet meer ;(

* Klovan zit gelukkig maar 2359 meter van de centrale ;)

Verwijderd

CheS kan jij ook vertellen waarom KPN geen ADSL levert op plekken waaro de afstand langer dan 3KM is naar de centrale? Ben ik wel benieuwd naar. :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Op donderdag 28 maart 2002 13:42 schreef achappey het volgende:
CheS kan jij ook vertellen waarom KPN geen ADSL levert op plekken waaro de afstand langer dan 3KM is naar de centrale? Ben ik wel benieuwd naar. :)
volgens mij kan de snelheid dan niet gegarandeerd worden en wordt de lijn te slecht over zo'n grote afstand, krijgen ze te veel problemen mee, of zoiets ;)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 13:42 schreef achappey het volgende:
Om de kwaliteit van de verbinding te garanderen.

Het signaal neemt af naarmate de lengte toeneemt en versterken verhoogt de kans op overspraak en inductie.
Ook is het zo dat over een 900' maar een bepaald percentage adsl lijnen mag bevatten.
Technisch zou het wel mogelijk zijn, maar denk eens aan veranderende weersomstandigheden ed.

Hoorde laatst van een collega van LLS dat er bij een klant met een lijn die tegen de grens aanzat zijn ISDN lijntje niet meer naar behoren werkte. De apparatuur die er tussen zat en de lengte deden de ISDN lijn de das om, want na het loskoppelen van het ADSL gebeuren werkte ie weer perfect.

De lengte is niet het belangrijkste maar de kwaliteit van de lijn.....
Pagina: 1