Toon posts:

RAID-0 160Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde 4 schijven van 80Gb op raid 0 zetten maar dit kan niet met mijn moederbord (MSI K7T266 pro2 RU).
Nu wil ik dus 2 schijven van 160Gb op raid 0 gaan zetten.
Vraag: weet iemand of de promise raid met 2x 160Gb schijven "overweg" kan.
Zijn er raid controllers (onboard) die wel met 4x 80Gb overweg kunnen? Zo ja op welk moederbord zit dat dan.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je hebt voor 2x160 gb sowieso een ATA133 controller nodig.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 22:47
Op zaterdag 23 maart 2002 19:20 schreef SH007 het volgende:
je hebt voor 2x160 gb sowieso een ATA133 controller nodig.
Niet per se. Mijn highpoint 370 (ATA 100) had een 48bit LBA (Big Drive) update.

Volgens mij zit op die MSI ook een Highpoint, maar dan een modernere. Moet gewoon 4 schijven in RAID 0 aankunnen. De prestaties zijn daarvan niet echt veel beter dan 2 schijven in een RAID 0.

edit:
ik zie 't al, die MSI heeft een Promise lite RAID. Die is up te graden naar full, dus 4 schijven support met een hack. Hier staan de instructies voor een ander mobo met Promise lite: http://www.tweakhardware.com/guide/a7v133-fullraid/

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 20:26
Zorg dan dat je eerst voor dit probleem -> [topic=447945/1/25]

een oplossing hebt:)

Verwijderd

Topicstarter
edit:
ik zie 't al, die MSI heeft een Promise lite RAID. Die is up te graden naar full, dus 4 schijven support met een hack. Hier staan de instructies voor een ander mobo met Promise lite: http://www.tweakhardware.com/guide/a7v133-fullraid/

[/quote

Ik denk dat ik dit maar eens ga proberen.
Zijn er nog mensen die ervaring met deze methode hebben of een andere oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je 4 schijven in raid-0 kunt zetten op een abit kg7-raid?

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De promise supertrack sx6000 kan wat jij wilt. Daar kun je tot 6 schijven aan hangen en het grootste voordeel is dat deze RAID-5 doet. 320GB is toch veel data om kwijt te raken als een van je schijven uitvalt, zeker met 4 schijven geen klein risico. En het is ook best veel data om regelmatig te backupppen.

Met RAID-0 is het zo dat als één van de schijven uitvalt je al je data kwijt bent. Bij RAID-5 kost het je een schijf extra (5x80GB of 3x160GB om 320 bruikbare GB's te krijgen) maar je krijgt er een enorme hoeveelheid veiligheid voor terug.

De performance van die kaart is trouwens ook leuk, hij is bij mij met 4 5400rpm-schijven 4 keer zo snel als 1 7200rpm schijf, best knap natuurlijk, maar het is dan ook een professionele controller en geen goedkoop onboard chipje en de 72MB cache helpt ook vast wel :P

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook wel zo maar dat ding kost bijna 600 euro en dat is nou net niet de bedoeling.
Het gaat er gewoon om 1 schijf van 320gig snelheid en dataverlies zijn niet echt belangrijk.

• RolandWitvoet
  • Niet online
600, 600.. ik heb hem voor 385 gekocht, overdrijven is ook een vak.

Maar waarvoor heb je zo'n gigantische drive voor nodig als dataverlies niet belangrijk is? Dan pak je toch gewoon één 80GB schijf die je regelmatig leeggooit?
Maar ik spreek je nog wel een keer wanneer de eerste van je 4 schijven kapot gaat (waarschijnlijk binnen een half jaar), dan sla je jezelf voor je kop dat je RAID0 gebruikt hebt.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

RolandWitVoet...

Waar heb je die controller dan gekocht voor 385 euro???
ik heb hem inderdaad alleen nog maar gezien voor 500+

Groeten

MeMpHiS

p.s. RAID0 zuigt als je je data wil behouden, en nog een tip...koop nooit een goedkope controller... die zuigen namelijk ook BIG-TIME

• RolandWitvoet
  • Niet online
bij http://www.hardwarezone.nl en dat blijkt dan later ineens etility te zijn. Erg wazig als je eerst een apparaat koopt (en betaald) en 2 maanden later krijg je van een ander bedrijf ineens een factuur die per direct (fatuurdatum 2 maanden geleden) moet worden betaald. Bleek dus gelukkig een factuur ter kennisname te zijn dat ivm de euro-omschakeling wat lang was blijven liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.stack.nl/~redman/factuur_sx6000.gif

Ik wilde hem op de HCC voor 950 gulden oid kopen, maar toen hadden ze hem niet op voorraad, al werd me vlak voor de beurs verteld van wel.
Toen ze hem wel hadden bleek hij goedkoper te zijn geworden, als kerstaanbieding kreeg ik er een speakerset bij (waar mijn moeder nu erg blij mee is) en voor het wachten ook nog eens een muis (waar mijn buurjongen blij mee is omdat zijn eigen muis de cola niet lekker vond) :P Ik was al lang blij dat ik hem uberhaupt ergens gevonden had.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 25 maart 2002 02:59 schreef RolandWitvoet het volgende:
600, 600.. ik heb hem voor 385 gekocht, overdrijven is ook een vak.

Ik had eventjes snel in de pricewatch gekeken ik heb alleen die eerste maar gezien geloof ik....
2 Promise SuperTrak SX6000 € 588,- 25-03
3 Promise SuperTrak SX6000 Retail kit € 354,- 25-03

Maar ik heb die 320gig alleen maar nodig als een snelle dump en daarna gaat de data gelijk weer naar een ander media vandaar.
Maar het 250gig+ bestanden dus 1 schijf van 320gig heb ik gewoon nodig.
En een andere manier weet ik zo niet....

Verwijderd

Waarvoor heb je zoveel HD space nodig :?

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Op zondag 24 maart 2002 18:23 schreef CraZy_Nomad het volgende:
Weet iemand of je 4 schijven in raid-0 kunt zetten op een abit kg7-raid?
Met mn Abit KT7-raid wel. Daar zit een Highpoint 370 op. Met update welteverstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Met mn Abit KT7-raid wel. Daar zit een Highpoint 370 op. Met update welteverstaan.
[/quote]

Op de KG7-raid zit ook de highpoint controller dus lijkt mij dat het daar zeker mee moet lukken.
4x80gig raid-0 moet eraan heeft iemand dit eens geprobeerd met de KG7-raid?
Pagina: 1