[Topline]Temperatuur meten

Pagina: 1
Acties:

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 16:03
Ik heb een Topline Amicus 3200S. Nu wil ik hier de temperatuur van de proc weten.
Het is een Intel P3 750 met WinME als OS.
Maar met MBM 5.0 zie ik geen sensors en ook niet met MBProbe. Heeft een topline dan geen temperatuur sensors (dit model dan, de 3200 had ze wel in de celeron series)

Update:
Ik kan in de BIOS ook geen temperatuursaanduiding vinden

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• DrJamez
Niemand enig idee?

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 22:18

oCe

aka Dookie.

voor zover ik weet hebben ze geen temp. sensors, heb zelf een tijdje terug op een Amicus 3600 ook geprobeerd de temp's te meten dmv van verschillende software en tools; helaas zonder succes.

-I am Jack's wasted life.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

volgens mij heeft bijna geen een notebook dat. is ook niet nodig omdat ze gemaakt zijn om gewoon 100% cpu belasting te kunnen doorstaan en je kan toch niks veranderen aan je laptop dus is het weinig zinvol om te weten hoewarm hij wordt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 22:18

oCe

aka Dookie.

Op zondag 24 maart 2002 00:13 schreef cosmoOo het volgende:
volgens mij heeft bijna geen een notebook dat. is ook niet nodig omdat ze gemaakt zijn om gewoon 100% cpu belasting te kunnen doorstaan en je kan toch niks veranderen aan je laptop dus is het weinig zinvol om te weten hoewarm hij wordt.
hehe well, de betreffende Amicus3600 (P3-866) wou dus na een aantal uur RC5 niet meer aan, viel ineens uit en sja... na een afkoelperiode deed'tie het weer; vandaar dus het verlangen om de temperatuur te kunnen meten destijds.

RC5 op een notebook? euh ja, was ff een testje om te kijken wat de effectieve cpu-power was vergeleken met een desktop pc qua RC5 crunching; alleen vergeten uit te zetten na de RC5 benchmark hehe... |:(

-I am Jack's wasted life.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zondag 24 maart 2002 00:14 schreef oCe het volgende:

[..]

hehe well, de betreffende Amicus3600 (P3-866) wou dus na een aantal uur RC5 niet meer aan, viel ineens uit en sja... na een afkoelperiode deed'tie het weer; vandaar dus het verlangen om de temperatuur te kunnen meten destijds.

RC5 op een notebook? euh ja, was ff een testje om te kijken wat de effectieve cpu-power was vergeleken met een desktop pc qua RC5 crunching; alleen vergeten uit te zetten na de RC5 benchmark hehe... |:(
ik heb vroeger vaak een koe op mijn notebook gehad, gewoon alleen aan als hij op netstroom staat maar toch. stond vaak 24 uur aan zonder problemen. als je notebook daar niet tegen kan is er toch echt iets mis. zolang de ventilatie niet geheel is afgesloten oid.

maar ik ken iig geen notebooks die dat wel temp kunnen uit lezen. er zit meestal wel een temp sensor in die de ventilator aan zet als de cpu te warm wordt maar dat is waarschijnlijk gewoon bij 50 graden oid. en kan je niet gewoon uit lezen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• DrJamez
Op zondag 24 maart 2002 00:10 schreef oCe het volgende:
voor zover ik weet hebben ze geen temp. sensors, heb zelf een tijdje terug op een Amicus 3600 ook geprobeerd de temp's te meten dmv van verschillende software en tools; helaas zonder succes.
Senks, dat moest ik ff weten ;)

Pagina: 1