Verwijderd

Topicstarter
Kan de eigenaar van een nokia 6510 me vertellen hoe lang de batterij meegaat tijdens normaal gebruik? Ik ben namelijk van plan deze gsm aan te schaffen, en een van de belangrijkste punten vind ik de standby tijd.

Op verschillende sites staat namelijk maximaal 12 dagen en da's mooi, maar ik weet uit m'n eigen ervaring dat de opgegeven waardes in het echt nog al eens tegenvallen. M'n vorige gsm had een opgegeven waarde van 220 uur (sony C1), maar langer dan 2 dagen (paar keer bellen) hield hij het niet uit.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zag laatst zo'n testje van Stanby tijden van veel mobile telfoons, ik zal hem eens even zoeken, en kijken of deze er ook bij staat. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Da's misschien wel een goed idee. Kunnen we een overzicht van standby tijden die opgegeven zijn door de fabrikant, en de werkelijke standby tijd maken in dit topic.

Iig m'n Sony CMD-C1 :

Opgegeven tijd : 115/220 uur
Werkelijk : 24/48 uur

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Helaas, de nokia 6510 stond er niet bij. Wel de Nokia 6210, komt dicht in de beurt. ;)

Gebruikstijd bij 1800Mhz: 70 uur.
Bij 900Mhz: 52 uur.

Ik dacht dat ze dan elk uur 3 menuten gebeld hadden ofzo. En wat dat Mhz inhoud moet je mij niet vragen. :P

🌞🍃

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Dit ligt natuurlijk heel erg waar je zit, hoe je netwerkverbinding zijn, wat voor andere activiteiten je hebt met je mobiele telefoon etc.

Kijk sms je veel, dan is je standby tijd ook korter. je kan het ongeveer zo zien tegenwoordig. 1 minuut bellen is tussen de 20 en 40 minuten standby tijd.

Dus reken maar uit als je een half uurtje belt.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Op zaterdag 23 maart 2002 19:39 schreef DataBeest het volgende:
.....
En wat dat Mhz inhoud moet je mij niet vragen. :P
Mhz zijn de netwerkfrequenties.

KPN & Vodafone: 900 Mhz
Ben & Telfort & Dutchtone: 1800 Mhz

al schijnt het, weeti k niet meer zeker, dat KPN & Vodafone ook 1800Mhz zendmasten hebben.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 19:41 schreef dombie-dom het volgende:

al schijnt het, weeti k niet meer zeker, dat KPN & Vodafone ook 1800Mhz zendmasten hebben.
KPN en Vodafone hebben inderdaad een beperkte 1800 frequentie. Hiermee hebben ze de mogelijkheid om de capaciteit op bepaalde sites uit te breiden.

Overigens maakt KPN veel gebruik van ondersteunende 1800 cellen, terwijl Vodafone dat veel minder doet.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De Nokia 6510 van m'n vader gaat ongeveer 7-8 dagen mee bij regelmatig bellen. Als hij weinig belt dan haalt ie er wel 11-12 dagen mee.

Let wel: dit is mijn schatting, hij doet er langer mee, aangezien hij 's nachts zijn gsm uitschakelt.

Volvotips.com

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 11:14 schreef Bart-Willem het volgende:
De Nokia 6510 van m'n vader gaat ongeveer 7-8 dagen mee bij regelmatig bellen. Als hij weinig belt dan haalt ie er wel 11-12 dagen mee.

Let wel: dit is mijn schatting, hij doet er langer mee, aangezien hij 's nachts zijn gsm uitschakelt.
I agree. :)

Verwijderd

Heb een 6510 en kan de 2 bovenstaande posts bevestigen.
Pagina: 1