Ik wil graag hier internet constant aan hebben staan, dus dat ie niet disconnect . Hoe begin ik eraan? Ik wil geen dure router kopen en zo. Ik heb nog een oude 386 (
) En misschien nog een k6-550 mhz, Maar ik moet dus ook via msn kunnen praten, webcam en bestanden kunnen versturen. Mijn gewone computer heb ik tot nu toe altijdf laten aanstaan maar die disconnect na 36 uur (adsl). Heb hier server draaien (ftp en webserver).
als je kan kiezen tussen freesco of win2k was zou jij doen? Ik dacht zelf aan win2k
Verwijderd
Als je het op die 386 zou willen laten draaien ??? Tuurlijk win2k.

Ok dat gaat dus niet. Freesco wel. Op die K6 kun je wel win2k draaien.
Ok dat gaat dus niet. Freesco wel. Op die K6 kun je wel win2k draaien.
In Nederland wordt je niet gedisconnect op je adsl aansluiting, in Belgie (Skynet) volgens mij wel..Op zaterdag 23 maart 2002 20:44 schreef marvman het volgende:
36 uur???
Ik heb mn adsl bak met win2k US hier al een week draaien zonder disconnect.
ddkiller0900: met de gestelde eisen (MSN, webcam etc etc.) zal het toch wel de AMD K6 moeten worden.
Als je zo min mogelijk 'gezeur' met de installatie wil hebben gebruik je gewoon Windows 98.
Installeer hierop een programma om automatisch te rebooten en stel deze in op elke 24 uur.
Op deze manier loopt de machine niet zo makkelijk vast (geheugen wil nog wel eens vollopen onder Win9x).
Verder ben je nooit meer langer dan 24 uur online en heb je geen last meer van disconnects van de provider kant.
Edit: natuurlijk wel even je dialer op automatisch zetten en in je opstartgroep zetten..
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
Wel ik zit in belgië, en inderdaad normaal werd mij linux router elke 36 uur gedisconnect... echter sinds kort gebeurd dit nietmeer 
check my evil uptime
nog niet zo vet, want mijn vader zet mijn router telkens af
-> toen waren ze op vakantie
check my evil uptime
code:
1
2
| coyote# uptime 21:38:56 up 9 Days (228h), load average: 0.08 0.02 0.01 |
nog niet zo vet, want mijn vader zet mijn router telkens af
-> toen waren ze op vakantie
wel met die disconnect twijfelde ik, maar ik heb het idd ook niet, had een uptime van 12 dagen vorige week, maar kdacht dat mijn broertje weer deraan had liggen prullen
Met die 386, hoe kun je daar in godsnaam eigenlijk usb op gaan gebruiken
denk niet dat het mogelijk is hoor. Kheb zo'n stomme usb modem
Werkt overigens wel goed => 113 kb/s
Met die 386, hoe kun je daar in godsnaam eigenlijk usb op gaan gebruiken
USB gaat niet werken, maar Ethernet wel. Trouwens, Freesco ondersteund zowiezo geen USB.... vanaf ong. een Pentium 166 worden ook USB poorten meegeleverd.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Ik heb wel in het begin problemen gehad met die stomme mxstream modem gehad. Omdat ik mijn computer te lang aan had staan. We hadden toen de modem zo ingesteld dat hij continu een verbinding had.Op zaterdag 23 maart 2002 20:44 schreef marvman het volgende:
36 uur???
Ik heb mn adsl bak met win2k US hier al een week draaien zonder disconnect.
Nu, na vervanging van nieuwe ADSL modem heb ik er geen enkel problemen mee. Heb zelfs 3 dagen lang laten draaien en aanstaan
Dus w2k, maar je moet wel rekening houden dat het opstarten en afsluiten van w2k heel erg lang gaat duren.
Zo vaak doe je dat niet bij een server als et goed isOp zondag 24 maart 2002 01:46 schreef Sabbie het volgende:
Dus w2k, maar je moet wel rekening houden dat het opstarten en afsluiten van w2k heel erg lang gaat duren.
Verwijderd
Dit kan ik idd bevestigen, ik ken daar ook iemand, met skynet en die zijn verbinding word idd onderbroken, en krijgt zelfs een ander ip adres toegewezen. (Dit ter voorkoming van het draaien b.v. ftp of webservers.).Op zaterdag 23 maart 2002 22:00 schreef d-Frag het volgende:
[..]
In Nederland wordt je niet gedisconnect op je adsl aansluiting, in Belgie (Skynet) volgens mij wel..
Verwijderd
Ik heb wel eens een progje gezien waarmee je de PPPOE kon omzeilen, en zo een permanente verbinding kan hebben, waarbij je zelfs niet moet inbellen (jaja, MET ADSL). zo krijg je als het ware een constant open verinding.
ALS het werkt natuurlijk, en dat is een grote als
ALS het werkt natuurlijk, en dat is een grote als
Oplossing is om die modem te tweaken, dan belt ie zelf in en hoef je alleen gateway & dns op je PC in te stellen en kun je altijd internet.
Dan treed "always-on" pas echt in werking
Zit ook bij skynet. Met rp-pppoe (linux) had ik maanden uptime,, wel geregeld een ander ip, maar om servers te draaien kan je dan dhs ofzo nemen.
Ook met router (smc) constant verbonden, ligt gewoon aan die client die belgacom meegeeft.
Ook met router (smc) constant verbonden, ligt gewoon aan die client die belgacom meegeeft.
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Bij ons is hij ingesteld dat als hij 3 minuten geen verbinding heeft dat hij dan automatisch de verbinding sluit. Dus als je een of ander chatprogramma aan hebt staan (die telkens check of je nog verbinding hebt) dat je dus altijd online bent. En wanneer je dat niet hebt, meldt hij af (duh).Op zondag 24 maart 2002 15:43 schreef CyberTijn het volgende:
Oplossing is om die modem te tweaken, dan belt ie zelf in en hoef je alleen gateway & dns op je PC in te stellen en kun je altijd internet.
Op zich is dit een ideale optie. Ook al heb ik geen chatprogramma aan staan, en ik ben niet verbonden. Als ik indirect verbinding ga maken met een prog (IE, Trillian, Outlook) dan belt die modem zelf in met de provider
Ik heb dus ADSL in belgie (via Easynet)
en idd,
Elke 36 uur disconnect
Protocol: PPPOE (voor usb PPPOA)
=tweaken van alcatel werkt niet, want alcatel heeft enkel de PPTP client software aanboord.
Mijn router maakt gewoon zodra de verbinding verbroken wordt automagisch opnieuw verbinding binnen 3 seconden, maar je krijgt altijd een nieuw IP adres toegewezen.
en idd,
Elke 36 uur disconnect
Protocol: PPPOE (voor usb PPPOA)
=tweaken van alcatel werkt niet, want alcatel heeft enkel de PPTP client software aanboord.
Mijn router maakt gewoon zodra de verbinding verbroken wordt automagisch opnieuw verbinding binnen 3 seconden, maar je krijgt altijd een nieuw IP adres toegewezen.
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Ehh, volgens mij vergeten we een klein detail. Je wilt internet sharen door een router en bovendien met MSN lullen EN bestanden versturen. Dit bestanden versturen wordt volgens mij heel moeilijk, je hebt nml. geen eigen ip en nog meer van die problemen.
Ik ben zelf ook bezig om achter een win 2k router 3 clients een ip-adres toegewezen te krijgen. Ik wil hiervoor de DHCP relay agent van win 2k adv. server gebruiken, maar tot nu toe lukt het niet. Vraag me ook af of het wel gaat lukken.
Een router opzetten is geen probleem, alleen om ze een eigen ip adres te laten krijgen wel en dus bestanden versturen met MSN is ook erg klote om te fixen!
Ik ben zelf ook bezig om achter een win 2k router 3 clients een ip-adres toegewezen te krijgen. Ik wil hiervoor de DHCP relay agent van win 2k adv. server gebruiken, maar tot nu toe lukt het niet. Vraag me ook af of het wel gaat lukken.
Een router opzetten is geen probleem, alleen om ze een eigen ip adres te laten krijgen wel en dus bestanden versturen met MSN is ook erg klote om te fixen!
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Pagina: 1