Toon posts:

Eigen pop server op Windows2000 advance server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows 2000 advance server met website domain controller. Maar mijn website wordt via andere dns beheert. maar pop moet ik zelf gaan doen.
Nu heb ik enige ideeen erover. Windows Exchange server schijnt een mooie daarvoor te zijn. Maar ja misschien begrijpelijk Ik wil geen dingen gaan draaien als ik niet zeker weet op ik er mee problemen krijg. Ik vraag of iemand er verstand van heeft en evt. ff zijn mening kan geven. enof andere die ook eigen pop server kunnen draaien wat hun gebruiken. Kom a.u.b niet aan met gebruik linux en dan gpopper enzo. Ik draai linux momenteel niet en ik denk dat dat zo en zo de komende half jaar/jaar niet gaat draaien ook

Verwijderd

kort samengevat:
* ik heb een pc die fungeert als domein controller maar ook mijn website host.
* De DNS wordt bij een derde partij gehost. (je kunt zelf wel MX records aanpassen?)
* Ik wil de email van mijn domein binnen laten komen via een (batched) smtp oplossing.
* De clients moeten hun mail ophalen via pop3.

Dit kan inderdaad met exchange. Maar als je alleen pop3 mail wilt zou ik niet voor een dure exchange oplossing kiezen. Mdaemon is hier een geschikt pakket voor. Maar er zijn zat andere pakketten die hetzelfde kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mx records invoegen.. maar heb er ff lang naar gekeken. en wat geprobeert maar euh :? ik raak de weg er een beetje in kwijt :'(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 19:58 schreef martijntje het volgende:
Dit kan inderdaad met exchange. Maar als je alleen pop3 mail wilt zou ik niet voor een dure exchange oplossing kiezen. Mdaemon is hier een geschikt pakket voor. Maar er zijn zat andere pakketten die hetzelfde kunnen.
Maar vlgs mij houd hij wel van GROOT 8-) Gezien het feit datie W2K ADVANCHE Server draait. Enne, ja je hebt gelijk: waarom Exchange 2K draaien als het met een ander (lees: lichter) pakket (beter?) kan. Om nou Exchange te gaan draaien voor 2 meelbokjes.... |:( Maar ja, misschien is dit wel de reden waaromie Advanched heeft. :9~

Overigens, ik heb het allebei en ben zeer tevreden :7 Alleen pop gebruik ik niet: heb m'n eigen domain :9

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:48
Ga gewoon MDaemon draaien voor je popmail(SMTP & Webmail)...
Heb het hiero ook draaien...

Exchange voor 2 mailboxjes heb ik ook gehad, maar die server is inelkaar gefietst omdat ik een beetje te veel aan klooien was geweest.. draait nu op WinXP Prof, en het draait perfect..

Pvouput live

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor het verhaal over de MX records verwijsik je naar [forum=24] FAQ.
Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 20:43 schreef BMFT200 het volgende:

[..]

Maar vlgs mij houd hij wel van GROOT 8-) Gezien het feit datie W2K ADVANCHE Server draait. Enne, ja je hebt gelijk: waarom Exchange 2K draaien als het met een ander (lees: lichter) pakket (beter?) kan. Om nou Exchange te gaan draaien voor 2 meelbokjes.... |:( Maar ja, misschien is dit wel de reden waaromie Advanched heeft. :9~

Overigens, ik heb het allebei en ben zeer tevreden :7 Alleen pop gebruik ik niet: heb m'n eigen domain :9
Nou jah groot. Ut is maar hoe je het ziet. Ik heb ook mijn eige webserver draaien en eigen domain. En het gaat niet om 1 mail account maar om tientallen. Beginnen rustig met 1 uiteraard :P maar dat worden er zo en zo meer. Ook voor meerdere Domains. Vandaar dat ik dat allemaal draai.

Verwijderd

ik heb het idee dat dit voor een thuis netwerk is, dan is exchange echt te groot (en als je alles netjes doet ook DUUR). Gebruik een lichtere server zoals Mdaemon, Imail, Mailtraq etc etc ....

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:24
Gebruik zelf al een tijd VPOP3 ... echt heel relaxed proggie ... simpel en kan ALLES instellen ondersteund alles .... en is goedkoop.

www.vpop3.co.uk
www.pscs.co.uk

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn