Ik heb net een nieuwe Maxtor 40GB UDMA 133 in mn P166 gestopt en hij kan hem niet eens detecteren, die ziet hem dus niet eens in de bios... niet eens als 8,4 ofzo 
Iemand een idee??
Iemand een idee??
nee, je moet gewoon even kijken wel mobo je hebt.(bios string)Op zaterdag 23 maart 2002 18:55 schreef sKitZo het volgende:
wow
fast reply's
Kabels zitten wel goed... Jumpers ook wel... en ik heb een hdd detectie optie op mn mobo en hij BLIJFT zoeken... en loopt uiteindelijk helemaal vast.
ik heb geen idee wat voor mobo het is... zijn er geen ehm bios upgrades die op elk mobo kunnen?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb dit ook gehad met een A-Tech Moederbord (super 7) die liep ondanks de nieuwste bios ook vast met een 45GB van ibmOp zaterdag 23 maart 2002 18:50 schreef sKitZo het volgende:
Ik heb net een nieuwe Maxtor 40GB UDMA 133 in mn P166 gestopt en hij kan hem niet eens detecteren, die ziet hem dus niet eens in de bios... niet eens als 8,4 ofzo
Iemand een idee??
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Juist
is dat niet een beetje windows?Op zaterdag 23 maart 2002 20:10 schreef Jeldert het volgende:
Hier staat het antwoord: [topic=448004/1/25]
Nee, gaat er gewoon om dat de machine het niet kan vinden. Met MaxBlast wordt dat verholpen. Progje maakt een opstart diskette aan, waarmee je een soort nieuwe BIOS naar de MBR van de schijf kopieert, en je machine hem wel herkent.Op zaterdag 23 maart 2002 21:40 schreef sKitZo het volgende:
[..]
is dat niet een beetje windows?
Ik draai op die bak Linux
Juist
Mwaaa, mijn server P166 draait toch echt met een 15 Gb 7200 RPM schijf.Op zaterdag 23 maart 2002 19:03 schreef rvdlugt het volgende:
Je systeem is te oud voor zo'n grote schijf, ik had eerst een 15 GB schijf in een Pentium I 200, die ging ook maar tot 8 gb. I
bij welke computer-shop werk je nouOp zondag 24 maart 2002 15:05 schreef sKitZo het volgende:
damneddddddddddd
nja het is opgelost.... ik ben wat heel stoms vergeten... gewoon schijf instellen als kleinere HD want Linux ziet toch de goede grootte welstom van me... oude AWARD biosjes kunnen wel een vaker vastlopen bij grote hd's
nj
toch nog iedereen bedankt voor de hulp!!!
multisync is gebanned dat was hard nodig :D
als je linux draait hoef je de harddisk niet in de bios te detecteren, tenminste als je een andere disk gebruikt die je bios wel ondersteunt, waardus linux vanaf start.Op zaterdag 23 maart 2002 22:24 schreef sKitZo het volgende:
nou... hmmzkbegin nu een beetje moedeloos te worden... kga maar weer zoeken naar een nieuwe bios want dat programmaatje werkte ook niet... ik kreeg een foutmelding en hij sluitte af