Toon posts:

Asus P4T-E kan toch tot 227 mhz??? De mijne niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een Asus P4T-E en 2 reepjes samsung pc800 en een P4 1.8 northwood gekocht en wilde deze eens zwaar op voeren.

Nu ben ik Abit gewend met het softmenu........en ik mis een aantal mogelijk heden in de bios (versie 1005).
Ik kan de bus maar vanaf 100 tot 133 wijzigen en dat is met grote stappen, niet 1 mhz (had ik verwacht), het voltage kan maar van 1.5 tot 1.7 ofzo en ik kan nergens zien hoe mijn pci en agp kaarten worden geroosterd, of die keurig op spec draaien....

Ik heb mijn p4 op 133 bus gekregen met de Ram multiplier op 3x, 4x trok ie maar tot 120 mhz, maar ik heb zo het gevoel dat mijn pci, usb en agp niet keurig op 33 en 66 draaien... ik kan het ook nergens controleren.

Volgende vraag.....hoe kan ik verder gaan dan 133 mhz bus en hoe krijg ik mijn dividers goed? In de handleiding staat er geen ene reet over..alleen dat ie tot 227 mhz kan, maar dat zie je in de bios niet.
Nu heb ik gehoord van een jumper instelling op het moederbord waarmee je 133 bus met 33 pci en 66 agp draaide, maar dan zou je weer neit je voltage kunnen instellen.

Please help een teleurgestelde overclocker

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

je had wat beter geinformeerd moeten zijn over het moederbord

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Vaak moet je dan iets in de bios omzetten om hem per 1mhz te verhogen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de gehele bios al doorgespit.. ik snap niet waar ze hetover hebben.

Dit moederbord gebruiken ze vaak bij P4 overclock reviews en daar hebben ze een p4 1.8 zelfs op 2.7 gh gekregen,

Ik ben vast niet de enigste met zo'n combo, hopelik zijn er wat mensen de zelfde ervaring

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
[zatlappenbui]
hamer? :P
[/zatlappenbui]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
uhm ja ikke zelfde mobo+mem+proc...

mij is hetzelfde ook al opgevallen
dus ja ik sluit me bij jou aan... hoe werkt t?

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03

johnwoo

3S-GTE

[impliciete kick]
Mja, en ik ga over luttele weken zo'n combi kopen, dus ik ben ook wel geinteresseerd :D

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Jongens ik heb dit bord ook, en liep tegen hetzelfde probleem aan, totdat ik de settings op MANUAL(de FSB dus) had gezet, toen ging het wel per mHz
Tis ff zoeken in het begin, maar het is er wel degelijk
:)
O ja...de bios revisie maakt niks uit ;)

Verwijderd

Yep, ik heb een abit th7-ii raid en daar werkt het ook zo :)

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

edit:

ff iets niet goed gelezen in topicstarters bericht

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 00:37 schreef Maruq het volgende:
ik heb de gehele bios al doorgespit.. ik snap niet waar ze hetover hebben.

Dit moederbord gebruiken ze vaak bij P4 overclock reviews en daar hebben ze een p4 1.8 zelfs op 2.7 gh gekregen,

Ik ben vast niet de enigste met zo'n combo, hopelik zijn er wat mensen de zelfde ervaring
daar gebruiken ze ook die van abit voor i verder te overclocken

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 02:43 schreef SER het volgende:
Jongens ik heb dit bord ook, en liep tegen hetzelfde probleem aan, totdat ik de settings op MANUAL(de FSB dus) had gezet, toen ging het wel per mHz
Tis ff zoeken in het begin, maar het is er wel degelijk
:)
O ja...de bios revisie maakt niks uit ;)
Okay, tuurlijk.. Ik heb hem ook oop manual staan, zo'n newbie ben ik ook weer niet :) (No offence) maar ik heb net nog even mijn duurbetaalde inbel sessie onderbroken om even opnieuw in de bios te gluren en ik zie dat de stapjes van 100 tot 133f 3 mhz gaan. Ik kan nergens hoger als 133 en ik heb geen flauw benul hoe hoog de pci bussen draaien als je hem op 133 knalt.

Ik heb even verder op het internet geneusd en ik kwam CPUFSB tegen en met die progje kan je veel verder overclocken dan ik tot nu toe in de bios kan, En je kan ook je pci instellen.

Maar toch even,,,,ik snap niet waarom er in de handleiding staat dat de bus tot en met 227 gaat..

Extra tip: Als je kennelijk in de handleiding van de P4T kijkt staat een tabel met alle busspeeds die je met de jumpers kan instellen. Deze tabel gat veeeel verder dan die in de P4T-E. Misscshien worth a look.

En als je voltage omhoog gaat kan je een aantalpinnetjes van je cpu verbinden....hiervoor moet je maar even op het forum van www.overclockers.com gluren

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
het is eerder als je het voltage hoger dan 1.7 wil, dan MOET je pinnetjes verbinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 12:49 schreef CSCExter het volgende:
het is eerder als je het voltage hoger dan 1.7 wil, dan MOET je pinnetjes verbinden :)
Hehe bedankt voor deze correctie :7

http://www.hexus.net/review.php?review=278

Hier staat alles wat je weten moet, hoop ik.

ennu......tis bale dan als je op 133 draait je de geheugen multiplier niet op 4x kan hebben.. :(

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
je kunt uit de handleiding van de P4 T de dipswitches instellingen halen om tot hogere fsb's te komen...
ik heb hem ook op manual staan en heb ook niet de 1 mHz opties.. :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Heb ook een p4t mobo en draait op 400 mhz

• Lord_T
Op maandag 25 maart 2002 00:00 schreef 00fly747 het volgende:
Heb ook een p4t mobo en draait op 400 mhz
das 3 * 133 neem ik aan?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 08:53 schreef Lord_T het volgende:

[..]

das 3 * 133 neem ik aan?
Lijkt wel bijna waarschijnlijk, anders zou hij maar gewoon op default speed draaien, en das zund |:(

Ik zelf het stukje uit de handleiding van de P4T gekopieerd en met die jumper code heb ik hem op 133 bus met pci op 33 geknald. Bij boote gewoon op 2400 mhz, met standaard voltage.
Alleen bij het post scherm stond 1600 mhz, terwijl toen ik hem op 120 bus gooide stond er wel 2160 mhz.
Kennelijk tijd voor nieuwe bios. :?

• Lord_T
wat geeft een progje als MBM dan aan?
en nieuwe bios...
wou dat dat waar was..
dat we dan zeg maar ook werkelijk die 1 MhZ stapjes krijgen...
de mijne heb ik nu nog via bios overgeclocked naar een fsb van 125 ( nu dus al pc1000 geheugen >:) ) en ben al bijna 12 uur mijn eigen c++ programma aan het runnen op 100% stress niveau... super stabiel dus... nu wel 56 graden stressed na een game omdat ik GEEN airflow heb en nog steeds die intel cooler..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 09:26 schreef Lord_T het volgende:
wat geeft een progje als MBM dan aan?
en nieuwe bios...
wou dat dat waar was..
dat we dan zeg maar ook werkelijk die 1 MhZ stapjes krijgen...
de mijne heb ik nu nog via bios overgeclocked naar een fsb van 125 ( nu dus al pc1000 geheugen >:) ) en ben al bijna 12 uur mijn eigen c++ programma aan het runnen op 100% stress niveau... super stabiel dus... nu wel 56 graden stressed na een game omdat ik GEEN airflow heb en nog steeds die intel cooler..
Ik krijg heb volgens mij niet op 125 mhz met 4x geheugen multiplier,
Maar ik heb hem nu met jumpers op 136 bus staan, en 3 keer multiplier, das dus 2448 mhz, ik heb vluchtig de quake2 crusher demo en Demo1 10 keer gedraaid, ging goed. Op jumpersetting 140mhz knalde hij er uit in Quake2. Moet dan iets meer voltage geven, maar dat kan alleen bij jumperless setting *D Fijn he.

Tis trouwens nu wel zo dat die nu combi met op de kosten jaagt......mijn videokaart is nu de bottleneck.

Maruq

Verwijderd

Topicstarter
NOu..om het topic af te sluiten; Ik breng mijn P4T-E terug, mag hem ruilen.. krijg mijn usb modem maar niet aan de gang en voorheen wel. Plus.....ik vind het abit softmenu veel beter....kan je veel meer mee.

Asus Gegroet! :Y)
Pagina: 1