PC spontaan defect

Pagina: 1
Acties:

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 11:40

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Er is me gevraagd om een PC te repareren die er spontaan mee op is gehouden (hij was niet meer uit de power saving mode te krijgen). De PC wilde niet meer booten en gaf verder ook geen error codes in de vorm van piepjes.

Het volgende heb ik al ondernomen:
-CPU in mijn systeem getest => werkt niet
-Mijn CPU in het moederbord gezet => werkt niet
-Andere voeding gebruikt => werkt niet

Alles zo minimaal mogelijk aangesloten en los uit de kast, maar niets hielp dus. De enige conclusie die ik kan trekken is dat zowel het moederbord als de processor er spontaan mee zijn opgehouden, maar dit kan ik bijna niet geloven.

Heeft iemand een dergelijk probleem meegemaakt? Wat kan ik nog proberen?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Spontaan mee ophouden geloof ik niet echt. Lijkt mij dat de voeding er mee is opgehouden en als laatste teken van leven een flinke stroomstoot naar het moederbord heeft gestuurd :( . In dat geval zou ik de rest van de hardware ook maar even testen, want het kan zijn dat er wel meer dood is :{

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Controleer voor de grap eens of de aan/uit of reset schakelaar niet blijft hangen. Dat heb ik een paar keer over het hoofd gezien.

Murphy was an optimist

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 18:27 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Controleer voor de grap eens of de aan/uit of reset schakelaar niet blijft hangen. Dat heb ik een paar keer over het hoofd gezien.
-CPU in mijn systeem getest => werkt niet
dat is het probleem dus niet :)

Verwijderd

mjah, kan gebeuren als je em op een niet geaard stopcontact aansluit :'(

Merkt wel vaker dat pc's gaan spoken als je ze niet op een geaard stopcontact aansluit

maybe is de zooi kapot door eventuele piekspanning? :?