Ik zit met een groot probleem. Hier heb ik een netwerkje met daarin een windows 2000 machine, een windows 98 machine en een Linux server met Samba 2.2.1 (hij is idd al wat oud).
Samba heb ik op de volgende manier ingesteld:
[Q_Deskjet_840]
comment = HP Deskjet 840C on Samba server
printable = yes
printer = lp
printing = BSD
path = /var/spool/samba
valid users = @users
print command = /usr/bin/lpr -r -P%p %s
lpq command = /usr/bin/lpq -P%p
lprm command = /usr/bin/lprm -P%p %j
Mijn /etc/printcap:
lp|HP:\
:sh:\
:ml=0:\
:mx=0:\
:sd=/var/spool/lpd/lp:\
:af=/var/spool/lpd/lp/lp.acct:\
:lp=/dev/lp0:\
:lpd_bounce=true:\
:if=/usr/share/printconf/util/mf_wrapper:
Het installeren van de drivers (win98 of win2k) gaat goed. Als ik dan vervolgens een testpagina wil afdrukken, dan wordt alleen de eerste lijn afgedrukt en dan stopt de printer (Deskjet 840C) ermee en wordt het papier en nog een velletje uitgespuugd. Hoe komt dit? En hoe kan ik dit oplossen? Bij mijn vorige printer (HP Deskjet 690C) had ik nergens last van.
Inmiddels heb ik de printer al wel goed werkend gekregen dmv een IP-printer. Gewoon in win2k een IP-adres van de printserver opgeven en onder Linux instellen dat de win2k-client mag printen. Dit werkt perfect! Maar dit werkt niet onder win98 en vanaf die client moet ook geprint kunnen worden.
PS: in mijn logs (/var/log/messages) staat dit:
kernel: lp0: compatibility mode
Wat wil dit zeggen?
Samba heb ik op de volgende manier ingesteld:
[Q_Deskjet_840]
comment = HP Deskjet 840C on Samba server
printable = yes
printer = lp
printing = BSD
path = /var/spool/samba
valid users = @users
print command = /usr/bin/lpr -r -P%p %s
lpq command = /usr/bin/lpq -P%p
lprm command = /usr/bin/lprm -P%p %j
Mijn /etc/printcap:
lp|HP:\
:sh:\
:ml=0:\
:mx=0:\
:sd=/var/spool/lpd/lp:\
:af=/var/spool/lpd/lp/lp.acct:\
:lp=/dev/lp0:\
:lpd_bounce=true:\
:if=/usr/share/printconf/util/mf_wrapper:
Het installeren van de drivers (win98 of win2k) gaat goed. Als ik dan vervolgens een testpagina wil afdrukken, dan wordt alleen de eerste lijn afgedrukt en dan stopt de printer (Deskjet 840C) ermee en wordt het papier en nog een velletje uitgespuugd. Hoe komt dit? En hoe kan ik dit oplossen? Bij mijn vorige printer (HP Deskjet 690C) had ik nergens last van.
Inmiddels heb ik de printer al wel goed werkend gekregen dmv een IP-printer. Gewoon in win2k een IP-adres van de printserver opgeven en onder Linux instellen dat de win2k-client mag printen. Dit werkt perfect! Maar dit werkt niet onder win98 en vanaf die client moet ook geprint kunnen worden.
PS: in mijn logs (/var/log/messages) staat dit:
kernel: lp0: compatibility mode
Wat wil dit zeggen?