kan niet sturen met msn wel met icq [search used]

Pagina: 1
Acties:

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 16:11
Ik zit zelf in een netwerk, dus moet ik porten doorsturen om te kunnen sturen met msn en icq.
met icq is het me wel gelukt om het aan de praat te krijgen nadat ik het in de faq goed gelezen had.
maar met msn lukt het me niet als ik de porten 6891 t/m 6900 doorstuur werkt het dus nog niet |:(

in alle topics hierover werd alleen gezegd welke je moest doorsturen maarja dat heb ik goed gedaan, heb ook tcp en udp geprobeerd voor het geval dat andersom moest zijn.

weet iemand wat ik kan doen om te zorgen dat het wel gaat werken ???

• DR
  • Niet online

DR

bestanden sturen werkt gewoon niet.....

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Ik heb een gateway met FreeBSD als OS. Ik gebruik ipf en ik heb dus hetzelfde probleem. Ontvangen werkt, met ICQ kan ik ook ontvangen, maar als ik bestanden wil gaan verzenden met MSN dan kan ik het dus vergeten :( Mijn firewall geeft niet aan dat er iets geblokkeerd wordt, dus het is gewoon kut

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• NoReseth
Op zaterdag 23 maart 2002 17:12 schreef DR het volgende:
vanaf de server zelf sturen werkt wel
ik snap er echt nix van |:(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 17:14 schreef pvanwelt het volgende:

[..]

vanaf de server zelf sturen werkt wel
ik snap er echt nix van |:(
Je server heeft dan ook een rechtstreekse verbinding met het internet en zit niet achter NAT, je client pc's wel :z

• NoReseth
dat snap ik :+
maarja ik stuur de poorten door die hij nodig heeft,met icq lukt dit wel maar met msn niet ..., en daarom vraag ik me af waarom het met msn niet lukt :?

Verwijderd

MSN stuurt het interne ip niet mee, ICQ doet dit wel.

• NoReseth
hmmz :?
weet je dan toevallig ook een oplossing om te zorgen dat het sturen met msn wel lukt :?

Verwijderd

Om DR maar even te quoten
Alleen Microsoft kan dit veranderen afaik :'(
Mijn zusje zeurt ook de hele tijd waarom ze niks kan versturen, daarom heb ik het met een socks proxy geprobeerd, maar ook dit werkt niet super.

• NoReseth
aha nu begrijp ik wat hij bedoelde :)
maar dan snap ik niet dat ze in die portmap faq hebben gezegd van : stuur die porten maar door en het moet werken :?

Verwijderd

Tja, ze zeggen eigenlijk ook alleen welke poorten er gebruikt worden filetransfers, maar ik heb verder nog nooit iemand gezien die dat echt goed werkend heeft gekregen :'(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 23 maart 2002 17:35 schreef pvanwelt het volgende:
aha nu begrijp ik wat hij bedoelde :)
maar dan snap ik niet dat ze in die portmap faq hebben gezegd van : stuur die porten maar door en het moet werken :?
idd, eigenlijk moet de FAQ aangepast worden:
Bestanden sturen/ontvangen via MSN Messenger is (nog) niet mogelijk, stuur al uw vragen/klachten hierover naar Microsoft
Pagina: 1