Krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:43

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Mesen ik heb een probleempje, wanneer ik het geluid van mij pc aan heb staan en ik benader de D: schijf (Western digital in een bracket) gaat het geluid kraken, stotteren, enz. Dit was eerder nooit zo...het komt zomaar ineens.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Heb daar ook last van...

Ben benieuwd naar reactie

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
veel voorkomend probleem, meestal onboard soundcardjes en als er iets over de IDE bus komt dat hij dat doet.

Je kan proberen de geluidskaart op een andere IRQ tezetten.

Verwijderd

busmaster drivers geinstald?
zoniet doe dat eerst ff..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Welk os?
Als je w2k draait moet je ff sp2 installeren.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
DMA mode aan/uit zetten op die WD schijf.
*met nieuwste busmaster drivers zou t ook aan moeten kunnnen staan zonder krakend geluid)

Bij win2k sp 2 draaien helpt.
En zorgen dat die IDE controller idd niet op dezelfde irq loopt als je geluidskaart.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
het OS is Windows XP.
Ik heb al een gewone geluidskaart geprobeerd maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Hoe si het trouwens mogelijk dat ik nu ineens (na een maand ongeveer) een IRQ conflict krijg? Ik heb er verder nooit last van gehad, ik zit nu op mijn werk btw, dus ik kan het ook niet uittesten.
En waar kan ik die busmaster drivers vandaan halen? En wat doen ze precies?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Installeer een fatsoenlijke geluidskaart...

Komt meestal voor bij On-board kaartjes/goedkope brakke geluidskaarten.

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 09:48 schreef Djonnie het volgende:

Ik heb al een gewone geluidskaart geprobeerd maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Op maandag 25 maart 2002 09:57 schreef Brop het volgende:
Installeer een fatsoenlijke geluidskaart...

Komt meestal voor bij On-board kaartjes/goedkope brakke geluidskaarten.
Heb ik dus al gedaan...

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
kan het misschien aan die updates liggen van winxp? Ik heb trouwens al een ander irq geprobeerd en de nieuwste drivers van via..... maar het helpt nix

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
^^^

Verwijderd

MSI chipset toevallig?

Zo ja, ff de 4-1 drivers installen

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ik heb de 4-1 drivers van via geinstalleerd, maar hoe kan het nou dat het zomaar in 1x gebeurd dat mijn geluid begint te kraken en te storen wanneer ik de D: benader. Kun je tegenwoordig dan zomaar een IRQ conflict krijgen? Of zijn de drivers opeens utgewerkt :? dat kan toch niet, ik doe verder helemaal nix op de computer, ik speel een mp3-tje af in winamp (ja buffer ook al omhoog), ik haal iets van de D: en het geluid gaat flippen. :? Ik snap er nix meer van hoor. Maar misschien dat er nog iemand is met een frisse ingeveing

Pagina: 1