Remote Control Software voor Linux/Redhat

Pagina: 1
Acties:

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Ik wil mijn linuxbak over kunnen nemen met een grafische remote control tool, dus niet alleen CLI.

>:) Duz ik denk installeer VNC . Ik VNC geinstalleerd, is het alleen CLI interface , niks grafisch zoals in Windows :'( :?

Weet iemand hier toevallig een tooltje voor waarmee dit wel kan ( Desktop overnemen )?? , zoiets als Terminal services . *D

"Perl 4 Life"

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 07:53
VNC moet het wel kunnen hoor.... Maar ik heb het ook eens willen proberen, maar waren wat kleine problemen omdat ik het niet voor elkaar kreeg mijn actieve desktop over te nemen, VNC startte elke keer een eigen X-Server op....

Misschien weet iemand hoe dit probleem op te lossen?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Idd , Actieve desktop neemt ie bij mij ook niet over. Wel jammer. Misschien ander proggie /

"Perl 4 Life"

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op zaterdag 23 maart 2002 16:53 schreef hammerhead het volgende:
VNC moet het wel kunnen hoor.... Maar ik heb het ook eens willen proberen, maar waren wat kleine problemen omdat ik het niet voor elkaar kreeg mijn actieve desktop over te nemen, VNC startte elke keer een eigen X-Server op....

Misschien weet iemand hoe dit probleem op te lossen?
Een quote uit [topic=277390/1/25] over hetzelfde probleem:
Op donderdag 27 september 2001 22:54 schreef Foeijonghaai het volgende:
Voor zover ik weet kan het (helaas) niet.
De VNC-server onder linux/unix doet zich voor als X-server. Vandaar dat je wel verschillende gebruikers toegang kan geven tot hun eigen desktop, met ieder hun eigen VNC-server.

Zoals ik op de site van VNC gelezen heb, is het nog niet mogelijk om het 'sharend' te krijgen onder X, omdat het lastig is om de input naar de X-server af te vangen.

Schrijf je een programma voor onder X, dan wordt of een X-client of een X-server. Als het een client is, lijkt het me dat je niet als programma alles van de X-server kan opvragen(muisbewegingen, beeld van de server, beeld van de andere clienten). Als je een server schrijft (wat ze bij VNC voor unix hebben gedaan) om alle invoer van muis en toetsenbord af te vangen, moet er ook een windowmanager gaan draaien e.d.

Grappig is dat het bij Windows andersom is: daar zijn os en windowmanager/beeldscherm niet zo zeer gescheiden

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille