Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
no comment
Nee, 2 verschillende versterkers.Op zaterdag 23 maart 2002 16:45 schreef CrashOne het volgende:
Zijn het 2 de zelfde versterkers?
Maar met een test track AC3 op gelijke sterkte per kanaal moet het afstellen mi wel te doen zijn....
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Dus ik koop een DVD speler die niet DTS is en géén interne digital decoder heeft ?Op zaterdag 23 maart 2002 16:48 schreef Martinus het volgende:
Je kan ook een goedkopere DTS receiver kopen en deze de andere versterkers laten aan sturen. Heb je ook geen actieve center meer nodig en kan je een simpele DVD speler kopen.
En daarnaast een goedkope DTS receiver? Heb je suggesties?
Hoe laat ik dan volgens jou de andere versterkers aansturen ?!? Heeft die DTS receiver bv de volgende aansluitingen:
- l/r voor cinch
- l/r achter cinch
- sub cinch
En laat ik dan de center via die DTS receiver lopen ??
Het lijkt mij namelijk een beetje overbodig om een receiver te kopen met eindtrappen en dan je signaal van je front en rear speakers alsnog door te sturen naar twee aparte versterkers.
En er zijn trouwens een hele hoop "simpele" dvd spelers met een standaard dts/dolby-digital decoder die een analoge 5.1 cinch uitput hebben. Dat is vooral handig voor jouw idee met twee versterkers en een actiefe sub en center
Je heb een bruikbare oplossing bedacht, maar bedenk goed of dit nou echt een fijne opstelling is voordat je hier geld in gaat stoppen
Het is veel makkelijker boel aan te sluiten op 1 versterker die 5 kanalen heeft of 5.1 ready is. 1 volumeknop voor alles is easy dan 3 knoppen aandraaien.
Voordeel is ook dat je minder hoeft te slepen. anders heb je zo'n hoge toren van allerlei versterkers wat dat helemaal niet nodig is.
Er bestaan nog volledig analoge 5.1 versterkers, zoals Kenwood KRF-V5020, maar nieuwe modellen hebben ook gewoon 5.1 ingangen. Het is gemiddeld duurder om 3 losse versterkers te kopen dan 1 complete versterker die alles heeft. Het staat netter.
Tenzij je reeds over 3 versterkers beschik.... verkopen is dan beter en dan vervolgens 1 kant en klare versterker kopen.
Het kost misschien wat geld, maar dan is het stukken prettiger en ziet er minder slordig uit.
Ik geef toe, het afstellen zal niet super gaan. Maar momenteel gaat het prima bij het pc gebruik (SB Live in een 4.1 opstelling). Via het SB progje kan ik het volume naar wens afstellen.Op zaterdag 23 maart 2002 19:12 schreef arjandijk het volgende:
volgens mij is dit niet de ideale manier van bedienen. Ik denk dat je je hier snel aan zult ergeren. Ik zou gewoon een DD of DTS versterker kopen, is wat makkelijker met instellen van vertragingen en effecten aan het geluid.
Je heb een bruikbare oplossing bedacht, maar bedenk goed of dit nou echt een fijne opstelling is voordat je hier geld in gaat stoppen
Waarom ik niet direct zou kiezen voor het kopen van een DD/DTS versterker is dat als je de kwaliteit leuk wil hebben je hier ri de 1000 gaat. Dit plus een DVD speler van 300 maakt 1300.
Ik zeg niet dat je geen DTS versterker heb goedkoper zijn, ik zeg alleen dat ik niet achteruit wil gaan op de huidige situatie (=2x Yamaha amps
Om dit niveau aan te houden ben je dus zo 1000 kwijt....en als ik nu wat nieuws koop zorg ik dat ik meteen voor x jaren gesetteld ben en niet dat ik over een jaar weer iets anders wil....
Edit:
Je kunt (neem ik aan) een DTS versterker ook wel aansluiten op de SB Live ?!? Hoe gaat dit in z'n werk ??
Je kan ook de analoge uitgangen van je Soundblaster Live verbinden met de 5.1 (6 kanaals) analoge input van de receiver. Je hebt daar 3 kabels met aan de ene kant twee tulp stekkers en aan de andere kant een stero mini jack plug voor nodig.
OK, dus met een analoge 5.1 input op een DTS versterker zit je eigenlijk altijd goed ?!? De kabels immers die ik nu heb lopen (2x RCA, één voor, één achter) sluit ik dan aan op de 5.1 input ipv nu de 2 versterkers....Op zaterdag 23 maart 2002 21:59 schreef Asclepius het volgende:
Je kan de Soundblaster live via de SP-Dif uitgang van je geluidskaart verbinden met de coxiale ingang van je versterker. Dan heb je een digitale verbinding met de receiver. Daarvoor heb je een kabel nodig met aan de ene kant een tulp stekker en aan de andere kant een mono mimi jack plug.
Je kan ook de analoge uitgangen van je Soundblaster Live verbinden met de 5.1 (6 kanaals) analoge input van de receiver. Je hebt daar 3 kabels met aan de ene kant twee tulp stekkers en aan de andere kant een stero mini jack plug voor nodig.
Verwijderd
125euro een dvd speler met 5,1 analoge uitgangen
de rest voor een jvc versterker met 5,1 ingngen
de jvc is een rx5000rbk 300euro
en dan de dvd speler vanaf 125euro bij gistron
kan je nog mp3 afspelen
Tja, dan heb je een 5.1 systeem......Op zaterdag 23 maart 2002 23:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
voor nog geen 500euro heb je alles?
125euro een dvd speler met 5,1 analoge uitgangen
de rest voor een jvc versterker met 5,1 ingngen
de jvc is een rx5000rbk 300euro
en dan de dvd speler vanaf 125euro bij gistron
kan je nog mp3 afspelen
No offence, maar ik ga niet graag achteruit. En m'n Yamaha systeem mag dan geen 5.1 zijn, het is wel kwaliteit...
Ik denk dat ik nog maar even afwacht; ik koop liever geen half werk. Films zijn nu via de TV/video gewoon in stereo over de 2 versterkers, DVD's gaan via de pc in 4.1Op zondag 24 maart 2002 10:28 schreef Asclepius het volgende:
Een 5.1 versterker met dezelfde kwaliteit van een goede stereo versterker kost idd aardig wat. Je zou eventueel een goedkope 5.1 receiver kunnen kopen en die dan alleen gebruiken voor films. Je stereo versterkers hou je dan gewoon voor muziek.
En over een jaar of wat: een lekkere Denon/Onkyo/Yamaha DTS en zeker THX certified versterker aanschaffen. Kan ik in de tussentijd lekker doorsparen...
Verwijderd
* * *
*
* * *
Het lijkt mij idd verstandig om nog effe door te sparen en dan over een tijdje verder te kijken.
...en zo is er elke keer wel wat.Op zondag 24 maart 2002 21:32 schreef Asclepius het volgende:
Het nieuwste van het nieuwste is natuurlijk wel leuk, maar je betaalt dan vaak wel een hoop extra voor dingen die je nauwelijks gebruikt. Er zijn zover ik weet namelijk nog maar heel weinig films die ook gebruik maken van een center achter.
Het lijkt mij idd verstandig om nog effe door te sparen en dan over een tijdje verder te kijken.
no comment
Verwijderd
nee je wilt met kleine verstekeres werken voor je center|:(Op zaterdag 23 maart 2002 23:37 schreef Jivecar het volgende:
[..]
Tja, dan heb je een 5.1 systeem......
No offence, maar ik ga niet graag achteruit. En m'n Yamaha systeem mag dan geen 5.1 zijn, het is wel kwaliteit...
en dan noem je de anderen troep ?
spaar maar eers en kom dan maar weer eens terug
verder heb ik een pioneer versterker vsx-d510 en kan goed tegen een yamha op en nad en marants
Sure......Op zondag 24 maart 2002 23:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
nee je wilt met kleine verstekeres werken voor je center|:(
en dan noem je de anderen troep ?
spaar maar eers en kom dan maar weer eens terug
verder heb ik een pioneer versterker vsx-d510 en kan goed tegen een yamha op en nad en marants
en het is trouwens YAMAHA en MARANTZ...... typen is ook wat...