Ik was net wat verschillende forums van DC teams aan het bekijken toen ik dit tegenkwam op het forum van OcUK:
Tweede post in deze thread
Gave opstelling!
Tweede post in deze thread
Gave opstelling!
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Ik denk dat er in die draad al het een en ander stond, maar het komt er op neer dat OcUK alles wil doen om bovenaan te komen met SETI@Home..Op zaterdag 23 maart 2002 16:58 schreef Wessie het volgende:
Hmjah en wat is de bedoeling ervan
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
We spend our years as a tale that is told
Hmmm Zo'n setje zal max een 100W verbruiken en ze hebben 14 laagjes, wat dus op laten we zeggen 1,5 kilowatt uitkomt per uur. VOlgens mijn energie rekening (van gisteren) kost 1 kilowatt net geen 8 eurocent, dus hij is max 12 eurocent per uur kwijt, wat neer komt op een goeie 85 euro per maand wat hij hier kwijt aan gaat zijn... Tja... In die maand levert het ding overigens wel 2500 WU's afOp zaterdag 23 maart 2002 17:17 schreef Dutchman! het volgende:
Ik denk dat ze even zullen schrikken als ze hun eerste energie rekening binnen krijgen(reken maar op een paar honderd pond extra)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..
Hmmm, dat had ik niet meeberekend natuurlijk: De lagere stookkosten ;-)Op zaterdag 23 maart 2002 17:29 schreef fraek het volgende:
Mischien word dit pand wel verwarmd door AMD's
De hogere koelingskosten 's zomers ook nietOp zaterdag 23 maart 2002 17:31 schreef tfh het volgende:
[..]
Hmmm, dat had ik niet meeberekend natuurlijk: De lagere stookkosten ;-)
Dit ding staat in Engeland dus die koelingskosten zullen ook wel meevallenOp zaterdag 23 maart 2002 18:17 schreef KoW het volgende:
[..]
De hogere koelingskosten 's zomers ook niet
Tja, als ze geen geld uitgeven voor DDR...Op zaterdag 23 maart 2002 23:47 schreef gp500 het volgende:
het heeft al een 1000 wu's gedaan.
maar 4h52 voor xp1700+ is een beetje aan de hogere kant.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
Dat komt volgens mij ook door de moederborden met wat onboard spul zoals geluid meende ik...Op zaterdag 23 maart 2002 23:47 schreef gp500 het volgende:
het heeft al een 1000 wu's gedaan.
maar 4h52 voor xp1700+ is een beetje aan de hogere kant.
De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
Verwijderd
Maar dat zuipt naar mijn gevoel tig keer meer stroom dan je lief is, en zelfs 32x P100 schiet niet echt op he...Op zondag 24 maart 2002 12:13 schreef MarcyDarcy het volgende:
Ik ken iemand die heeft een eigen clustertje gebouwd bestaande uit 32 afgedankte P100's
dacht zelfs dat er een koetje op draaide
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
Een gewone floppy drive kost nog minderOp dinsdag 26 maart 2002 02:36 schreef MarcoTC het volgende:
Die zipdrives zijn voor 30 Euro een goedkoper alternatief dan HD's. Ze zullen er dus wel vanaf booten.
...
Verwijderd
Advanced sheep-counting strategies
Van klussen krijg je grijze haren
Verwijderd
Maar wie gaat dat betalen danOp dinsdag 26 maart 2002 09:08 schreef paulus het volgende:
Waarom word dit bij DPC eik niet gedaan![]()
/me denkt dat er genoeg animo voor is met zoveel leden
En dan kan hij ingezet worden op het project waar op dat moment het meeste CPU kracht nodig is..
Heb een berekeningetje gemaakt dat 15 AMD XP1800+ ongeveer 6000 euro zal gaan kosten (inclusief HD's en 2*8 poorts netwerk-hubs), Dus zo duur is het eik niet... Alleen wie voelt zich geroepen om dit te gaan regelen is de vraag
En de stroomkosten?Op dinsdag 26 maart 2002 10:49 schreef Spaceknarf het volgende:
[..]
Maar wie gaat dat betalen dan
/me biedt zich aan voor het beheer
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Maar op een zip drive van 100MB heb je wel veel meer ruimte voor oa de client en misschien nog wel belangrijker het cachen van de client!Op dinsdag 26 maart 2002 08:10 schreef Haranaka het volgende:
[..]
Een gewone floppy drive kost nog minder
EcologyFund natuurlijk.Op dinsdag 26 maart 2002 09:44 schreef BrammeS het volgende:
Het is inderdaad een strak plan. Maar dan krijg je nog het probleem voor welk project moet zo'n apparaat gaan draaien.
Verwijderd
Verwijderd
[begint te ruiken naar offtopic mode on]Op dinsdag 26 maart 2002 13:05 schreef Glorfindel het volgende:
[..]
Maar op een zip drive van 100MB heb je wel veel meer ruimte voor oa de client en misschien nog wel belangrijker het cachen van de client!
Stel dat de server van het betreffende project tijdelijk niet beschikbaar is (veelvoorkomend fenomeen op het moment)... dan zou het toch zonde zijn als je zo'n stapel machines zonder werk laat zitten?
Verwijderd
Op dinsdag 26 maart 2002 09:44 schreef BrammeS het volgende:
Het is inderdaad een strak plan. Maar dan krijg je nog het probleem voor welk project moet zo'n apparaat gaan draaien.
Gwoon DPC'ers die een deeltje betalen van de cruncher... zo werkt het bij de andere teams ook.Op dinsdag 26 maart 2002 10:49 schreef Spaceknarf het volgende:
Maar wie gaat dat betalen dan
/me biedt zich aan voor het beheer
jah, daar zal iemand de klos zijn (beheerder misschienOp dinsdag 26 maart 2002 11:10 schreef m.m het volgende:
En de stroomkosten?
Verwijderd
Jah...en die zetten we bij jou, mag jij 't onderhoud doenOp woensdag 27 maart 2002 09:43 schreef paulus het volgende:
We kunnen natuurlijk ook voor ieder project één cruncher bouwen
22x
Verwijderd
woon toch thuis, betaal toch geen stroomkostenOp woensdag 27 maart 2002 19:58 schreef _piranha_ het volgende:
[..]
Jah...en die zetten we bij jou, mag jij 't onderhoud doen
Oh, en de stroomkosten betalen uiteraard![]()
Verwijderd
kdenk alleen wel dat je dan ff de electricien moet bellen om 'n paar extra stroomgroepjes aan te leggenOp woensdag 27 maart 2002 20:05 schreef paulus het volgende:
[..]
woon toch thuis, betaal toch geen stroomkosten
...
You can't have everything. Where would you put it?
...
Verwijderd
Als je een 'echt' rekencluster maakt wel, maar als je gewoon clients installeert á la d.net dan is een seriële verbinding voldoendeOp woensdag 27 maart 2002 21:20 schreef Haranaka het volgende:
De kosten zullen hoger liggen dan hierboven "bereknd" is. Degene dat het artiekel dat eerder is gepost gelezen hebben weten immers dat het heel belanrgijk is dat het netwerk erg snel moet zijn. Dat los je dus niet zomaar op met 2 8 poorts hubjes van "elcheapo".
Verwijderd
Hmm, dan heb jij gelukOp woensdag 27 maart 2002 20:05 schreef paulus het volgende:
[..]
woon toch thuis, betaal toch geen stroomkosten
mwa, dan staat dat ding dus 23.9/7 rc5 te doen. lijkt me niet echt handig die regeling.Op dinsdag 26 maart 2002 17:27 schreef paulus het volgende:
Gwoon DPC'ers die een deeltje betalen van de cruncher... zo werkt het bij de andere teams ook.
Deze DPC'ers kunnen ook een stem krijgen over de inzet van de machine, meer geld is meer invloed
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“