Toon posts:

Monster Cruncher!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net wat verschillende forums van DC teams aan het bekijken toen ik dit tegenkwam op het forum van OcUK:

Tweede post in deze thread

Gave opstelling! :D

:P

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:38

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Hmjah en wat is de bedoeling ervan :?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Wel cool als je zoiets als cluster systeem hebt thuis :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 16:58 schreef Wessie het volgende:
Hmjah en wat is de bedoeling ervan :?
Ik denk dat er in die draad al het een en ander stond, maar het komt er op neer dat OcUK alles wil doen om bovenaan te komen met SETI@Home..

Nu hebben ze dus het idee gekregen om "cruncher aandelen" te verkopen om daarvan extra hardware te kopen die 24/7 gaat werken voor een standaard team account..

Een beetje het zelfde idee als ze bij Team AnandTech hebben met de zogenaamde "crack racks".

Verder heb ik niet echt een bedoeling hiermee, maar het is naar mijn idee wel een gave foto :P

(en die wou ik gewoon even delen met DPC ;))

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:14

TFHfony

Professional Weirdo

Stoer.. Ikkuh ook willen hebben! :)
Je kan ook een eigen "laag" kopen om er bij te laten bouwen. Kost iets van 280 pond ofzo zag ik. Wel stoer. Niet iets voor DPC om ook iets dergelijks op te gaan zetten? Bij S@NL gaan ze over 2 weken ook een "supercruncher" bouwen om het zo te zeggen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Ik denk dat ze even zullen schrikken als ze hun eerste energie rekening binnen krijgen :) (reken maar op een paar honderd pond extra)

We spend our years as a tale that is told

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op zaterdag 23 maart 2002 17:17 schreef Dutchman! het volgende:
Ik denk dat ze even zullen schrikken als ze hun eerste energie rekening binnen krijgen :) (reken maar op een paar honderd pond extra)
Hmmm Zo'n setje zal max een 100W verbruiken en ze hebben 14 laagjes, wat dus op laten we zeggen 1,5 kilowatt uitkomt per uur. VOlgens mijn energie rekening (van gisteren) kost 1 kilowatt net geen 8 eurocent, dus hij is max 12 eurocent per uur kwijt, wat neer komt op een goeie 85 euro per maand wat hij hier kwijt aan gaat zijn... Tja... In die maand levert het ding overigens wel 2500 WU's af :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• fraek25
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2022
Wat een lawaai en warmte zal dat afgeven zeg...

Mischien word dit pand wel verwarmd door AMD's :)

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op zaterdag 23 maart 2002 17:29 schreef fraek het volgende:
Mischien word dit pand wel verwarmd door AMD's :)
Hmmm, dat had ik niet meeberekend natuurlijk: De lagere stookkosten ;-)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
hmz dan heb ik toch liever allemaal mobo's met een dual 1gig G4 :)
is toch stukken sneller dan zo'n 1700+ XP

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
weet je wel wat die dingen kosten (die G4's )

dit is een heel mooi ding

http://arstechnica.com/cpu/2q00/klat2/klat2-1.html
en deze is van een universiteit daar hebben ze wel eens wat rc-5 blokjes mee gedaan om te testen het waren er heel wat. :9~

een paar duron's en wat goedkopere bordjes kan mooi.

en ik zou haast denken dat die aandelen ook voor de energie rekening gaat tellen.

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op zaterdag 23 maart 2002 17:31 schreef tfh het volgende:

[..]

Hmmm, dat had ik niet meeberekend natuurlijk: De lagere stookkosten ;-)
De hogere koelingskosten 's zomers ook niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 18:17 schreef KoW het volgende:

[..]

De hogere koelingskosten 's zomers ook niet :P
Dit ding staat in Engeland dus die koelingskosten zullen ook wel meevallen ;)

• gp500
  • Niet online
het heeft al een 1000 wu's gedaan.
maar 4h52 voor xp1700+ is een beetje aan de hogere kant.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op zaterdag 23 maart 2002 23:47 schreef gp500 het volgende:
Tja, als ze geen geld uitgeven voor DDR... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
...en windows 98 eraf knikkeren :) (scheelt ze nog in het geld ook, aangezien ze het gelicenceerd hebben geregeld)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Lijkt me dat ze die Win98 net moeten houden en net geen DDR moeten installeren.... het zijn concurrenten, remember ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 23:47 schreef gp500 het volgende:
Dat komt volgens mij ook door de moederborden met wat onboard spul zoals geluid meende ik...

Maar ja, ik zou dit 'setje' nog steeds wel willen hebben :9

• Appie-B
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2024

Appie-B

The Ecologist

Hier hebben ze (=uni) ook zo'n soort apparaat staan >:) ...
heb horen zeggen dat het totaal rond de 0,2 THz zit, of dat klopt :? zal iig wel meer zijn dan m'n eigen PCtje :)
...alleen krijg ik NOOIT toestemming om daar koetjes op uit te zetten :'( :'(

Zal 's ff zoeken of ik er ook een mooi plaatje van kan vinden :D, heb iig wel een keer foto's gezien van de plaatsing van de koeling (kraan erbij, dak van het gebouw af, etc.)

De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 20:41

Flapmo

and back is gigi!

Ik vroeg me net af wat voor nieuwe comp ik nou zou kopen!! Eerst XP1800+ maarja, nu weetik het al. :P >:)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Verwijderd

AMD voor zon bak kan je volgens mij beter een tutalium nemen geeft minder warmte af en kost minder wattjes, maar die kosten weer meer duiten.

Je kan beter ergens gaan werken waar ze een 64 cluster pc hebben of 32 duals en dan (vragen of je die mag) assimileren... :+

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Ik ken iemand die heeft een eigen clustertje gebouwd bestaande uit 32 afgedankte P100's :)
dacht zelfs dat er een koetje op draaide

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:13 schreef MarcyDarcy het volgende:
Ik ken iemand die heeft een eigen clustertje gebouwd bestaande uit 32 afgedankte P100's :)
dacht zelfs dat er een koetje op draaide
Maar dat zuipt naar mijn gevoel tig keer meer stroom dan je lief is, en zelfs 32x P100 schiet niet echt op he...

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

als ze die xp's nou eens overclocken naar 1,7Ghz ofzo... :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• gp500
  • Niet online
mijn 1700 zit nu op zo'n 1,6Ghz enkel de fsb naar 14*Mhz.

1.080.000 its'sec ECCP :9

en dan 14 er van :9~

Verwijderd

Geinig.. snap alleen niet waarom ze elke unit voorzien van een ingebouwde 100MB zipdrive :?

Verwijderd

Die zipdrives zijn voor 30 Euro een goedkoper alternatief dan HD's. Ze zullen er dus wel vanaf booten.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Op dinsdag 26 maart 2002 02:36 schreef MarcoTC het volgende:
Die zipdrives zijn voor 30 Euro een goedkoper alternatief dan HD's. Ze zullen er dus wel vanaf booten.
Een gewone floppy drive kost nog minder :+

...

Verwijderd

Waarom word dit bij DPC eik niet gedaan :? :?

/me denkt dat er genoeg animo voor is met zoveel leden :9

En dan kan hij ingezet worden op het project waar op dat moment het meeste CPU kracht nodig is.. :z

Heb een berekeningetje gemaakt dat 15 AMD XP1800+ ongeveer 6000 euro zal gaan kosten (inclusief HD's en 2*8 poorts netwerk-hubs), Dus zo duur is het eik niet... Alleen wie voelt zich geroepen om dit te gaan regelen is de vraag

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 00:23
Het is inderdaad een strak plan. Maar dan krijg je nog het probleem voor welk project moet zo'n apparaat gaan draaien.

Advanced sheep-counting strategies

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Is dit toevallig ook wat harrodeparro thuis (of ergens anders) heeft staan?

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 09:08 schreef paulus het volgende:
Waarom word dit bij DPC eik niet gedaan :? :?

/me denkt dat er genoeg animo voor is met zoveel leden :9

En dan kan hij ingezet worden op het project waar op dat moment het meeste CPU kracht nodig is.. :z

Heb een berekeningetje gemaakt dat 15 AMD XP1800+ ongeveer 6000 euro zal gaan kosten (inclusief HD's en 2*8 poorts netwerk-hubs), Dus zo duur is het eik niet... Alleen wie voelt zich geroepen om dit te gaan regelen is de vraag
Maar wie gaat dat betalen dan :?
/me biedt zich aan voor het beheer (8>

• MM
  • Niet online

MM

Op dinsdag 26 maart 2002 10:49 schreef Spaceknarf het volgende:

[..]

En de stroomkosten? :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 maart 2002 08:10 schreef Haranaka het volgende:

[..]

Een gewone floppy drive kost nog minder :+
Maar op een zip drive van 100MB heb je wel veel meer ruimte voor oa de client en misschien nog wel belangrijker het cachen van de client!

Stel dat de server van het betreffende project tijdelijk niet beschikbaar is (veelvoorkomend fenomeen op het moment ;) )... dan zou het toch zonde zijn als je zo'n stapel machines zonder werk laat zitten? :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dinsdag 26 maart 2002 09:44 schreef BrammeS het volgende:
Het is inderdaad een strak plan. Maar dan krijg je nog het probleem voor welk project moet zo'n apparaat gaan draaien.
EcologyFund natuurlijk. :+

Verwijderd

Ach, als je zo'n ding kan bouwen, is het toch ook niet moeilijk meer om wat stroom van de buren af te tappen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 13:05 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Maar op een zip drive van 100MB heb je wel veel meer ruimte voor oa de client en misschien nog wel belangrijker het cachen van de client!

Stel dat de server van het betreffende project tijdelijk niet beschikbaar is (veelvoorkomend fenomeen op het moment ;) )... dan zou het toch zonde zijn als je zo'n stapel machines zonder werk laat zitten? :)
[begint te ruiken naar offtopic mode on]
Ik neem aan dat de cache gewoon op de centrale server van die toren die ze gebouwd hebben wordt opgeslagen, evenals de clientsoftware ed. Het enige wat dat ding moet doen is booten en een netwerkconnectie opstarten.
[begint te ruiken naar offtopic mode off]

• gp500
  • Niet online
die zidrive is dus goedkoper en als het om de snelheid gaat maak je een virtuele schijf in het geheugen.

geen hdd dus -100 euro = 1800 euro minder is weer een syteempje erbij.

en waar jullie achterstaan daar inzetten en niet langer dan een week dan krijgt iedereen een kans.

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 09:44 schreef BrammeS het volgende:
Op dinsdag 26 maart 2002 10:49 schreef Spaceknarf het volgende:

Gwoon DPC'ers die een deeltje betalen van de cruncher... zo werkt het bij de andere teams ook.

Deze DPC'ers kunnen ook een stem krijgen over de inzet van de machine, meer geld is meer invloed :P
Op dinsdag 26 maart 2002 11:10 schreef m.m het volgende:

En de stroomkosten? :)
jah, daar zal iemand de klos zijn (beheerder misschien ;) ).... alhoewel het niet echt veel is gloof ik..

• MM
  • Niet online

MM

ik denk dat je toch wel van E100 per node per jaar mag uitgaan qua sroomkosten

Verwijderd

We kunnen natuurlijk ook voor ieder project één cruncher bouwen
>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 09:43 schreef paulus het volgende:
We kunnen natuurlijk ook voor ieder project één cruncher bouwen
22x >:)
Jah...en die zetten we bij jou, mag jij 't onderhoud doen :P
Oh, en de stroomkosten betalen uiteraard >:) ;)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 19:58 schreef _piranha_ het volgende:

[..]

Jah...en die zetten we bij jou, mag jij 't onderhoud doen :P
Oh, en de stroomkosten betalen uiteraard >:) ;)
woon toch thuis, betaal toch geen stroomkosten :P

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:05 schreef paulus het volgende:

[..]

kdenk alleen wel dat je dan ff de electricien moet bellen om 'n paar extra stroomgroepjes aan te leggen :)

• Haranaka
De kosten zullen hoger liggen dan hierboven "bereknd" is. Degene dat het artiekel dat eerder is gepost gelezen hebben weten immers dat het heel belanrgijk is dat het netwerk erg snel moet zijn. Dat los je dus niet zomaar op met 2 8 poorts hubjes van "elcheapo".

...

• tweakerbee
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Waarom niet gewoon alle clients los laten werken? Het idee is toch distributed computing, of is die cluster echt zoveel sneller? Lijkt mij dat je beter 18 losse XP kan laten rekenen, scheelt overhead. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• Haranaka
[professor Pim modus]
Inderdaad, weg met de burocratie
[/professor Pim modus]

...

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:20 schreef Haranaka het volgende:
De kosten zullen hoger liggen dan hierboven "bereknd" is. Degene dat het artiekel dat eerder is gepost gelezen hebben weten immers dat het heel belanrgijk is dat het netwerk erg snel moet zijn. Dat los je dus niet zomaar op met 2 8 poorts hubjes van "elcheapo".
Als je een 'echt' rekencluster maakt wel, maar als je gewoon clients installeert á la d.net dan is een seriële verbinding voldoende :Y)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:05 schreef paulus het volgende:

[..]

Hmm, dan heb jij geluk :( Ik woon dus ook nog thuis (tsja, ben nog 'maar' 16 he :P), maar ik mag mijn PC niet meer aanlaten (:'(), omdat ik anders de stroomkosten van mijn PC & server moet gaan betalen :(

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op dinsdag 26 maart 2002 17:27 schreef paulus het volgende:

Gwoon DPC'ers die een deeltje betalen van de cruncher... zo werkt het bij de andere teams ook.

Deze DPC'ers kunnen ook een stem krijgen over de inzet van de machine, meer geld is meer invloed :P
mwa, dan staat dat ding dus 23.9/7 rc5 te doen. lijkt me niet echt handig die regeling. ;)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• KifArU
  • Niet online
The warpcore, het crackrack dat Team Anandtech ooit heeft gebouwd uit 12 dual celeron 300@450's is weer opgebroken, omdat de stroomkosten veel te hoog waren. (Ik meen over de $ 100 per maand)
Dus als het lukt, zorg dan dat ze op een plek staan waar niet voor stroom betaald hoeft te worden.
Dit waren verder hele kale systemen. Een moederbord op een houten plaat geschroefd, 32 mb erin, netwerkkaart erin, floppy drive om te booten en verbinding te maken met server en daar stond de rest van de software. Per stuk een voeding van 100 of 145 watt.
Pagina: 1