Toon posts:

[ASP] Add Records!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb dit stukje code geschreven:

<body>
<%

Dim Conn
Dim SQL

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Conn.Open "peter"

SQL = "insert into users (First Name, Last Name) values ('FirstName', 'LastName')"

Conn.Execute SQL

Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>
</body>
</html>

Deze voegt de waardes FirstName en LastName toe. De waardes haalt hij uit het ingulvulde Html form.

Alleen ik krijg geen output? En ik durf niet met zekerheid te zeggen of ik goed gecoded heb..

Ziet iemand een foutje?

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:48
Je krijgt inderdaad geen output, aangezien je nergens een response.write doet om iets op het scherm te plaatsen...

Het enige dat je doet is is een SQL commando uitvoeren en dat levert geen output op (tenzij het fout gaat).

Wat ik nu ook zie is dat je inderdaad Request("lastname") moet doen om bijvoorbeeld de achternaam uit een form te halen.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer eens [users] ipv users. :)

En het is ... values( '" & FirstName & "', '" & LastName & "');" tenminste als die 2 variabelem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 16:34 schreef Kermit.de.Kikker het volgende:
Je krijgt inderdaad geen output, aangezien je nergens een response.write doet om iets op het scherm te plaatsen...
Ok.. snap ik.. maar als ik zeg maar via het formulier op submit druk krijg ik dus een internal server error.. en dat heeft denk niet te maken met die response.write?

• Gert
Dan moet je bij opties van ie friendly http errors uitzetten. Dan vertelt ie ook waar de fout zit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben al veel verder.

Dit is nu het script:
<%

Dim Conn
Dim SQL

Conn.Open "peter"

SQL = "insert into users (First Name, Last Name) values ('" & Request(FirstName) & "', '" & Request(LastName) & "')"

Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>

Alleen als ik er een Conn.Execute bijzet dan krijg ik weer de fout Internal Server Error!

Dus hij doet nog niks!

• Gert
DBveldnamen met een spatie lijkt mij niet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen,

Bedankt voor de hulp, hier is de oplossing:

<%

Dim Conn
Dim SQL

Conn.Open "peter"

SQL = "insert into users (FirstName, LastName) values ('" & Request.Form("FirstName") & "', '" & Request.Form("LastName") & "')"

Conn.Execute SQL

Conn.Close
Set Conn = Nothing

%>
<% Response.Write("Je record is toegevoegd")%>
</body>
</html>

Verwijderd

Dat is dus het hernoemen van de velden naar betere namen. Spaties is slecht in veldnamen.

Je had (mocht je de veldnamen niet meer kunnen veranderen) ook dit nog kunnen doen:

SQL = "insert into users ([First Name], [Last Name]) values ('" & Request(FirstName) & "', '" & Request(LastName) & "')"

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:22
Als je de Internal Server Error hebt, dan is het makkelijker om simpele foutmelding in IE uit te zetten, Je krijgt dat veel gedetaileerde fout informatie te zien, wat een stuk makkelijker is bij het debuggen..
Pagina: 1