Instellen van Yamaha RX-V596

Pagina: 1
Acties:

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 12:21
Hey vraagje als ik in me amp me speakers op large set .. maar me sub-out op SW ... is dat dan hetzelfde als dat ik me speakers op small zet, ik bedoel dus .. filtert hij dan nog steeds alles onder de 90hz naar de sub ?
Het vreemde is namelijk als ik me amp in disco mode heb staan ik haast geen bass heb tenzij ik me fronts op large zet...
Wat zouden jullie aanraden als instelling voor,

Mission 701 (fronts)
Mission 700 (rears)
Mission 70c1 (center)
Paradigm PDR10 (sub)

Ik had het eerst zo ... alles op small ... sub-out op sw (kan kiezen main/both/sub) en ik heb me sub freq. filter vol open gedraaid... (hij krijgt toch pas alles vanaf 80 of 90hz, af en toe lekt er wat meer door ... maar dat geeft niet .. merk ik niet)

• Reveal!
heel gek trouwens ook is ... dat ik nu een film aan het kijken ben met PowerDVD ... met Pro Logic II ... en dat mijn center speaker niks doet ... iemand enig id waarom dit is ?
Gebruik een SB Live 5.1 ... met de test doet me center het wel ... maar in de film komt er helemaal geen informatie over heen.

Verwijderd

center speaker op none? Die 596 heeft trouwens geen dpl2 decoder, dat wil ook nog wel eens iets uitmaken :P

Persoonlijk zou ik kiezen voor de volgende instelling:
front: large
center: small
rear: small
bass-out: both

Zo heb ik het tenminste (RX-V520), met mission m71 front (gaan vervangen worden door zelfbouw), en 3 gelijke (vrij kleine) surround/center speakers. Oja, ook nog een zelfbouw sub-kadaver.

• Reveal!
Op zondag 24 maart 2002 11:18 schreef Flippit het volgende:
center speaker op none? Die 596 heeft trouwens geen dpl2 decoder, dat wil ook nog wel eens iets uitmaken :P

Zo heb ik het tenminste (RX-V520), met mission m71 front (gaan vervangen worden door zelfbouw), en 3 gelijke (vrij kleine) surround/center speakers. Oja, ook nog een zelfbouw sub-kadaver.
Nope de center staat op small ... hij doet het ook bij me soundblaster test...
PowerDVD XP heeft software matige Pro Logic II ... dus heb mijn SB 5.1 aangesloten als externe decoder op me versterker... en heb dus Pro Logic II ....

Bass op both lijkt me niet zo'n slim plan als ik me muziek een beetje hard zet en er zit wat zware bass in trekken die woofers het niet in me 701's...

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:07 schreef Reveal! het volgende:

[..]

Nope de center staat op small ... hij doet het ook bij me soundblaster test...
PowerDVD XP heeft software matige Pro Logic II ... dus heb mijn SB 5.1 aangesloten als externe decoder op me versterker... en heb dus Pro Logic II ....

Bass op both lijkt me niet zo'n slim plan als ik me muziek een beetje hard zet en er zit wat zware bass in trekken die woofers het niet in me 701's...
Ok, in dat geval: Heeft jouw SB Live dan een dpl2 decoder? Vollegens mij niet namelijk, anders zou ik het ook niet weten.

Uh, wil jij vertellen dat je de 701's dus niet op een gewone versterker aan kan sluiten zonder dat je de bass eruit filtert? Zal wel een beetje meevallen, de impedantie van de spoel loopt namelijk bij lage frequenties heel snel heel hoog op, waardoor er toch geen vermogen doorheen komt. Gewoon op large zetten dus. Small is bedoelt voor van die kleine sub/sat sets zoals JBL/Sony ze maakt. En dan nog.

• Reveal!
Ik zeg ook niet dat ik ehm niet op large kan zetten ... maar om de bass-out op both te zetten lijkt me niet zo verstandig ....

En nee me SB live heeft geen Pro Logic II encoder aan boord... als je goed las wat ik schreef staat er dat POWERDVD software matig Pro Logic II kan encoderen en dus via me 5.1 uitgang van me geluidskaart naar me versterker stuurt....
dus net als een standalone DVD speler soms een Dolby Digital decoder aanboard heeft die je kan aansluiten op je versterker ... doet PowerDVD het met Pro Logic II ...

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Op zaterdag 23 maart 2002 17:59 schreef Reveal! het volgende:
heel gek trouwens ook is ... dat ik nu een film aan het kijken ben met PowerDVD ... met Pro Logic II ... en dat mijn center speaker niks doet ... iemand enig id waarom dit is ?
Gebruik een SB Live 5.1 ... met de test doet me center het wel ... maar in de film komt er helemaal geen informatie over heen.
je soundblaster even in moviemode zetten, anders gebruikt ie de centeruitgang niet

bass op both zetten, speakers gewoon op large laten staan

• Reveal!
Op zondag 24 maart 2002 15:14 schreef arjandijk het volgende:

[..]

je soundblaster even in moviemode zetten, anders gebruikt ie de centeruitgang niet

bass op both zetten, speakers gewoon op large laten staan
Ah dat was et dus ... maar gebruikt ie dan eigenlijk niet die preset inplaats van die decoder van PowerDVD ?

Heb nu dus wel et ff op both gezet ... maar et is dus nu nog steeds dat ie op disco minder bass geeft dan op effect off ... heel vaag...

Verwijderd

Met disco voegt ie wat galm etc toe, en 2 kanalen. De bas blijft hetzelfde, anders zet je toch gewoon je sub harder ofzo?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 24 maart 2002 16:09 schreef Reveal! het volgende:

[..]

Ah dat was et dus ... maar gebruikt ie dan eigenlijk niet die preset inplaats van die decoder van PowerDVD ?
een live op moviemode is nog steeds niets eigenlijk. Alle dolby codes worden door de drivers afgehandeld. Dolby PL Dolby digital etc etc.

Heb nu dus wel et ff op both gezet ... maar et is dus nu nog steeds dat ie op disco minder bass geeft dan op effect off ... heel vaag...
[/quote]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Reveal!
Op maandag 25 maart 2002 11:37 schreef JvS het volgende:

[..]

een live op moviemode is nog steeds niets eigenlijk. Alle dolby codes worden door de drivers afgehandeld. Dolby PL Dolby digital etc etc.
Hmm ... ik had eerst toen ik met PowerDVD het nog nie helemaal voor melkaar kreeg (hij rekte beeld telkens op .. nu opgelost), gebruikte ik die moviemode ... en dat klonk toch best aardig ... hij scheide de kanalen wel in ieder geval ... (alleen het center kanaal niet echt)

• Reveal!
Op zondag 24 maart 2002 11:18 schreef Flippit het volgende:

Hoe zou je trouwens de sub instellen ? (freq cut-off ?)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
jah, denk het wel, laat de sub geen werk doen waar ie niet voor bedoelt is, kan alleen maar vervormd geluid geven

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 22:28 schreef Reveal! het volgende:

[..]

Hoe zou je trouwens de sub instellen ? (freq cut-off ?)
Je receiver heeft al een 90Hz 12dB/oct low-pass actief filter ingebouwd, je kan dus het beste het filter van je sub uitzetten. Als dat niet kan, zo hoog mogelijke Fc.
Pagina: 1