Toon posts:

Nummerkerkenning icm ISDN + modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier thuis ISDN, kortom gratis nummerweergave, mits je iets hebt om dat om te zetten... (normaal zon apparaatje van KPN) Maar, ik heb ooit ergens gehoord dat je ook dmv het plaatsen van een doodgewone 56K6 modem, met natuurlijk Phone line out en normale line in, het nummer op je computer kunt laten verschijnen..

Nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Kortom welk proggie moet ik daarvoor gebruiken? Ik heb geen idee of hier ooit weleens wat over is geweest...ik vind het met de search iig niet :S

Verwijderd

Topicstarter
iemand :?

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 16:33 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
iemand :?
Euhhh ja, in vervolg ff wachten met je topic omhoogschoppen. Een kwartier is wel erg snel.

:)

Verwijderd

Topicstarter
erhm zit ik hier in de verkeerde catagorie??
weet echt niemand ook maar iets :S

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Het kan met iedere ISDN adapter, ik weet niet of het wel kan met een 56k modem.

Je moet een speciaal programmaatje gebruiken om het uit te lezen, daar zijn ontelbaar veel varianten van.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Op zaterdag 23 maart 2002 16:13 schreef dutchmystikalmaniac het volgende:
Wij hebben hier thuis ISDN, kortom gratis nummerweergave, mits je iets hebt om dat om te zetten... (normaal zon apparaatje van KPN) Maar, ik heb ooit ergens gehoord dat je ook dmv het plaatsen van een doodgewone 56K6 modem, met natuurlijk Phone line out en normale line in, het nummer op je computer kunt laten verschijnen..

Nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Kortom welk proggie moet ik daarvoor gebruiken? Ik heb geen idee of hier ooit weleens wat over is geweest...ik vind het met de search iig niet :S
Waarom wil je dit gaan doen met een apart 56K modem :?

Ik gebruik Capitel hiervoor. Dat monitort de ISDN-adapter en laat de nummers perfect zien (voor zo ver ze dus niet zijn afgeschermd).

Capitel kan zelfs fungeren als antwoordapparaat. je kan een database opbouwen met nummers waar je bijvoorbeeld een aparte meldtekst aanhangt (als de baas belt krijgt-tie dus standaard het antwoordapparaat met een op maat gesneden tekst).

Capitel van je verschillende MCN-nummers in de gaten houden.

Capitel is een klein programmaate van een paar 100 Kb. Draait geruisloos mee in de system tray.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nog een 56K modempje liggen en geen ISDN modem, dus ik vroeg me af of het ook mogelij kwas om met een 56 K modem hetzelfde te bereiken alsdat je met een ISDN modem doet, maar kennelijk kan niemand mij vertellen of het onmogelijk is, of dat het mogelijk is en vooral de WAAROM

• MrSpacely
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 10:27

MrSpacely

-----

Nou dit werkt niet omdat isdn iets anders is dan een analoge lijn

ISDN is bij je thuis een digitaal netwerk dat data verstuurt over 4 draden (2 ontvangen en 2 verzenden)
hierop zijn in protocol vastgelegt 3 lijnen 2B kanalen van 64kbit en 1 D-kanaal (dat is dus bij isdn-2)
er zit ook nog wat extra bandbreedte bij voor synchronisatie errorcorrectie netwerk communicatie (en nog wat in totaal 192Kbit (dat is interne netwerk))

er is dus eigelijk maar 1 lijn maar die is verdeelt in stukjes

om je 56k modem aan te sluiten gebruik je een TA (Terminal Adapter) deze emuleert een analoge lijn zodat je modem er op werkt (herkent welk nummer je draait etc en vormt geluid om in data packetjes (dus ook modem data)

het telefoon nummer die je kunt zien met nummer herkenners op isdn word verstuurt over het D-kanaal (je kunt met een bepaalt programmatje ook bestanden verzenden via dit kanaal zonder daarvoor telefoon kosten te hoeven betalen (alleen 16 kilobit is erg langzaam) dit D-kanaal is een verbindings kanaal en is altijd verbonden)

de TA kan de data van het D-kanaal niet op de analoge lijn zetten hierdoor komt het ook niet aan op je 56k modem

misschien zijn er TA's die dit wel doen want nummerherkenning kan wel op een analoge lijn worden verzonden (en ontvangen met zo'n analoge nummer herkennings ding)

ik heb zelf een aantal TA's getest met een analoog nummer herkennings aparaat en dat werkte niet dus ik heb zelf nog nooit een TA gezien die het telefoon nummer van het D-kanaal doorstuurde op de analoge lijn.

Ik hoop dat je nu snapt dat dit waarschijnlijk niet zal werken.
Zoek op google.com naar uitleg over isdn zodat je het ook kan zien (met schematjes ofzo) als je het niet snapt

PS. Een isdn adapter is geen modem het is een soort netwerk adapter (voor een netwerk met ISDN protocolen)
(digitale communicatie geen modulatie en demodulatie)
dus kun je het beter isdn adapter noemen (zelf in sommige coomputer winkels staat dit verkeerd op de prijs lijst)

MPR II & green

• MrSpacely
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 10:27

MrSpacely

-----

oops verkeerde knop /*edit*/

MPR II & green

Verwijderd

Topicstarter
wow wat een nette uitleg zeg! Kijk daar hebbik wat aan!! THX man! Ik weet meteen genoeg! *D
Pagina: 1