Toon posts:

PHP Mail() functie .. en een server met ADSL :/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:
Ik wil een met PHP vanuit mijn server automatisch mail kunnen versturen aan mensen, bijv. als deze zich aanmelden bij mijn eigen forum. Nu weet ik dat hiervoor een mail() functie in PHP bestaat..

Maar mijn server is aangesloten op het MXStream netwerk en de smtp poort is gesloten, waardoor ik geen eigen mailserver kan draaien.

De vraag:
Hoe omzeil ik dit probleem? Kan ik er op een andere manier voor zorgen dat ik op de server toch gebruik van de mail() functie kan maken? Bijv. door 1 van mijn Planet accounts daarvoor te gebruiken?

Nu staat in het php.ini bestand dat ik gebruik moet maken van sendmail .. hoe is het mogelijk om daarin de smtp van mijn provider te verwerken (gaat toch met smarthost ofzo)?

Verwijderd

Hmm ik denk dat alleen inkomend verkeer op poort 25 geblokkeert wordt, om alleen emails te versturen vanaf je eigen server heb je alleen een uitgaande verbinding nodig.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:45

amphora

Websites & Fotografie

precies, anders kan je nl. ook geen mail versturen met andere smtp servers.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Topicstarter
Hmm .. daar zit idd wel wat in :/

*gaat het binnenkort testen*

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Als de mail() functie niet werkt, kan je gebruikmaken van aparte php-classes zoals phpmailer. Hiermee verzend je de mail via de SMTP-server van je ISP, en hoef je dus geen eigen mailserver op te zetten. Bovendien heeft phpmailer als voordeel dat het ook gemakkelijk attachments kan toevoegen aan emails.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

huh, ik zit op mxstream en heb gewoon eigen smtp server?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 16:04 schreef The_Surfer het volgende:
Als de mail() functie niet werkt, kan je gebruikmaken van aparte php-classes zoals phpmailer. Hiermee verzend je de mail via de SMTP-server van je ISP, en hoef je dus geen eigen mailserver op te zetten. Bovendien heeft phpmailer als voordeel dat het ook gemakkelijk attachments kan toevoegen aan emails.
*prijst The_Surfer de lucht in* *D

Thank you :) zoiets is natuurlijk superhandig! >:)

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Ik snap het even niet helemaal..... Ik draai al een behoorlijke tijd een emailserver gewoon op poort 25 en het werkt echt zonder problemen....

Ligt het misschien aan de provider? Ik maak zelf gebruik van XS4ALL, misschien dat andere providers wel bepaalde poorten blokkeren (wat overigens soms ook niet echt gek is omdat een ADSL-klant die zijn emailserver verkeerd heeft geconfigureerd en er (per ongeluk) een openrelay-server van heeft gemaakt, waardoor het kan voorkomen dat het complete domein van de provider op een email blacklist wordt gezet (waar de provider over het algemeen niet echt erg blij mee is :) )

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik snap het even niet helemaal..... Ik draai al een behoorlijke tijd een emailserver gewoon op poort 25 en het werkt echt zonder problemen....
Planet blocked poort 25 inkomend. Het is wel mogelijk om een eigen mailserver te draaien, maar alleen gebruikmakend van de smarthub van planet. Een kutsysteem, daar je geen enkele controle meer hebt wat er aan mail binnenkomt :r :r :r

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 19:39 schreef igmar het volgende:

[..]

Planet blocked poort 25 inkomend. Het is wel mogelijk om een eigen mailserver te draaien, maar alleen gebruikmakend van de smarthub van planet. Een kutsysteem, daar je geen enkele controle meer hebt wat er aan mail binnenkomt :r :r :r
huh, bij mij werkt het gewoon? ik ga ze toch eens mailen, ze leveren geeneens support voor linux, al mijn problemen met mijn linux router moest ik zelf oplossen terwijl het een hardware probleem was ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak idd gebruik van Planet..

Maar goed, ik ga het met de PHPMailer klasse proberen, daar heb je geen volledige mailserver voor nodig :)
Pagina: 1