Toon posts:

Soltek mObO problemen....help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een soltek sl75dr4 socket A moederbord aangeschaft, daarnaast heb ik een AMD 1700XP processor en een TT volcano 7 thuis liggen.

Eerste Keer:
Systeem in elkaar gezet.Heeft twee dagen op 1100Mhz(FSB100) gelopen. Toen handmatig FSB op 133 gezet en Multiplier op 11(volgens het boekje?).Die avond heeft het systeem goed gelopen.Volgende dag viel hij naar 2 seconden uit. Bij Mycom dachten ze dat het het Mobo was..Mobo leverancier:Het is je processor...Processor leverancier: Processor werkt prima.Mobo leverancier: nieuw Mobo...en het systeem werkte weer(2 weken verder).Het was waarschijnlijk toch mijn mobo.

Tweede keer:
Mobo leverancier heeft hem zelf in elkaar gezet, maar weer op 1100 Mhz, dus ik heb hem weer zelf op 1700 gezet, en vanmorgen deed hij weer niks.

Ik krijg hem niet meer aan de praat,
Ik weet niet meer wat ik moet doen, heeft iemand enig idee of zelf ervaringen, ik hoor het graag.

Groeten

Jigh

Verwijderd

Heb je al een andere koeler geprobeerd, ik denk dat het hier wel is aan kan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thermaltake volcano 7, mij is verteld dat dit een van de nieuwste koelers is die het makkelijk moet kunnen trekken. Hij gaf als Temp1 :40 C en voor temp2 :55 C(CPU)

Ik weet niet of dit ideale temps zijn

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Hebbie 'm al op een MP van 10,5 gehad? Probeer anders die auto-stand mbv de dipswitches. Laat de electronica ff lekker zelf de settings uitvogelen en vandaar uit tweaken, heb ik ook gedaan, zonder die Redstorm, want dat is eigenlijk gewoon helemaal niks...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU temperatuur gaf in het bios 55C aan toen ik mijn multiplier op 10.5 en mijn FSB op 133 had staan. Toen ik hem daarna opnieuw opstarte piepte mijn bios:'(.Ik nam aan dat dit niet de bedloeling was en heb mijn fsb terug op 100 gezet.

Hij bleef vervolgens wel piepen, de rest van de avond heeft hij nog gewoon gewerkt, maar de volgende ochtend deeed hij weer niks.

Zou het kunnen dat mijn systeem na drie sec. stopt een gevolg is van de beveiliging opties voor het te warm worden van mijn processor.......dat mijn koeler niet goed werkt/ niet de juiste temp word door gegeven.

Aangezien het de tweede keer is dat dit gebeurd en er nu een compleet nieuw moederbord inzit zit ik ook sterk te denken aan een niet goed werkende processor.

Deze is echter wel door de leverancier gecheckt en teruggestuurd met het verhaal dat hij prima werkt.

Heeft iemand hier ervaringen mee???Ik hoor het heel graag.

Grt